English Version
English

اسرار آفرینش انسان

اسرار آفرینش انسان

هشتمین جلسه از دور یازدهم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه مسافران نمایندگی گرگان با استادی مسافر آقا عزیز و نگهبانی مرزبان محترم مسافر مهدی  و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه " وادی دوم وتاثیر آن روی من " روز سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 راس ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان عزیز هستم یک مسافر. از اینکه امروز در اینجا حضور دارم شاکر خداوند هستم. از نگهبان و دبیر جلسه و همچنین از راهنمای خوبم آقامهدی تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم . تشکر ویژه‌ای از بنیان کنگرۀ ۶۰ جناب مهندس دژاکام دارم چراکه این بستر را فراهم کردند تا من راه درست را انتخاب کنم و  آموزش بگیرم و از این آموزش ها برای رفاه حال اطرافیانم استفاده کنم. از راهنمای تازه واردین، خودم آقا ناصر هم تشکر می‌کنم که زحمت زیادی برای بنده کشیدند و همچنین از آقاصفرعلی راهنمای ویلیام خودم سپاسگزارم که در این مسیر کمک حال من بودند برای رسیدن به حال خوش و درمان سیگار .

دستور جلسۀ امروز وادی دوم است. "هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم  به حیات نمی نهد، هیچ یک از ما به هیچ  نیستیم حتی اگر به هیچ فکر کنیم." منظور از مخلوق یعنی خلق شده و این فقط برای انسان‌ها نیست بلکه منظورش همۀ موجودات می‌باشد، یعنی پشت آفرینش همۀ موجودات هدف و اسراری نهفته است و ما باید بدانیم هدف از خلقت ما چه بوده؟ برای چه منِ انسان به دنیا آمده‌ام و برای چه سفر می‌کنم. از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود/ به کجا می روم آخر ننمایی وطنم؛ خوشبختانه همۀ کسانی که در اینجا حضور داریم قبلاً مصرف کننده بوده‌ایم و حال و هوای متفاوتی داشته‌ایم؛ حتی شاید کسی قصد خودکشی داشته یا فکر آن به ذهنش خطور کرده. من به خودم می گفتم:من که در منجلاب اعتیاد افتاده‌ام دیگر هیچ فایده‌ای برای کسی ندارم، حتّی برای خانواده خودم نمی‌توانم کوچکترین کاری انجام دهم و به بن بست رسیده بودم .

خوشبختانه هرکسی که پیام کنگره را دریافت کرده و وارد کنگره شده، پس از وادی اول که تفکر است، وادی دوم را آموزش می‌گیرد که به ما گوشزد می‌کند ای عزیز! ای مسافر! تو بیهوده به اینجا نیامده‌ای و بیهوده پایت به کنگره باز نشده. پشت این آمدن‌ها، دنیایی از رازهاست که ما نمی‌دانیم و باید آن را کسب کنیم. با آموزش‌هایی که می‌گیریم و با راهنمایی‌های استادان محترم کنگره. ابتدا فکر کنیم که راه درست و غلط کدام است، بعد از تشخیص راه‌های درست، سعی در کاربردی کردن آموزش‌ها داشته باشیم تا شاید بتوانیم به انسان‌هایی که مثل خودمان گرفتار منجلاب اعتیاد شده‌اند کمک کنیم. پشت پرده هر وادی فلسفه‌ای وجود دارد که امید و امیدواری را به ما نوید می‌دهد و می گوید: آری ،ای عزیز،ای مسافر، تو میتوانی برای رهایی خودت گام برداری و مشکل گشا باشی .

در پایان باید عرض کنم :"حتی اگر جایگاه و پول و مقام هم نداشته باشی و یا سودی برای کسی نداشته باشی، یک شهر وجودی داری و این شهر نیازمند یک فرمانده آگاه و باشعور است، که فرماندهی‌اش کند. حتی اگر برای کسی زندگی نمی‌کنیم لااقل باید برای خودمان زندگی کنیم، برای خوشحالی خودمان و بهبود حالمان. حالا که به اینجا آمده‌ام، باید به بهترین شکل ممکن سفر خود را به پایان برسانم تا شاید بتوانم کمک‌حال بقیۀ انسان‌ها نیز باشم. از این که با سکوت خود به حرف‌های بنده گوش دادید سپاسگزارم.

تایپ و عکس : مسافر عبدالله

ارسال: مسافر محمد

پیروز و سربلند باشید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .