English Version
English

ناامیدی را به امید تبدیل کنیم

ناامیدی را به امید تبدیل کنیم

دهمین جلسه از دوره سی و چهارم از سری کارگاههای آموزشی، خصوصی کنگره 60، نمایندگی فردوسی مشهد، با استادی  مسافر امیر، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» سه شنبه 4 اردیبهشت ماه 1403راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه: وادی دوم و تأثیر آن روی من
در ابتدا از ایجنت محترم و مرزبان‌های عزیز تشکر می‌کنم.
وادی دوم می‌گوید که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌یک از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
در این وادی منظور از مخلوق، فقط انسان‌ها نیستند و شامل تمام موجودات هستی می‌شود، انسان چون اشرف مخلوقات هست به دلیل همین موضوع، در این وادی انسان را اولویت قرار می‌دهند.

اگر بخواهم خودم را مثال بزنم من در ناامیدی مطلق بودم و باید کاری برای خودم انجام می‌دادم و کورسوی امیدی خلق می‌کردم که به یاد گفته‌های جناب مهندس دژاکام افتادم که فرموده بودند، خوشحالم از اینکه به جنگ نرم خود ادامه می‌دهیم، در اینجا منظور از جنگ نرم این نیست که اسلحه به دست بگیریم و به جنگ برویم بلکه شهر وجودی خودمان را مثال میزند که توسط ما به ویرانه‌ای تبدیل‌شده یا در حال ویرانی هست و باید آن را آباد کنیم.

ما خیلی از مواردی که برای ما بی‌ارزش هست را تبدیل به ارزش کرده‌ایم و مواردی که برای ما ارزشمند بود را به آن‌ها توجه ایی نکرده‌ایم. اگر ما دچار بیماری سختی شویم ابتدا ناامیدی ما را احاطه می‌کند و شرایطی را برای خودمان ایجاد می‌کنیم که از همه‌چیز دست می‌کشیم، گوشه‌گیر می‌شویم و در تاریکی‌ها غرق می‌شویم، پس با آموزش‌هایی که در کنگره 60 می‌گیریم باید ناامیدی را به امید تبدیل کنیم و به‌سوی روشنی‌ها قدم برداریم، فقط در این صورت هست که به صلح و وجدان راحت خواهیم رسید.

به قول جناب مهندس دژاکام باید خواسته ما قوی باشد و من خواسته قوی داشتم که از تاریکی به کنگره 60 رسیدم و می‌دانستم، همین کورسوی امید باعث شد خودم را پیدا کنم و زندگی من متحول شد. تفکر غلط تأثیر بسیار منفی برای ما دارد به‌طوری‌که باعث شد از مسیر کنگره منحرف شوم و بعد از مدتی با کوله باری از پشیمانی به کنگره برگردم و خدا را شکر که راه را پیدا کردم و متوجه شدم که هیچ مکانی بهتر از کنگره برای تعالی من وجود ندارد، از خداوند می‌خواهم که همیشه نگهدار جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان باشد.
ممنون

تصویر بردار: مسافر محسن لژیون پنجم
تایپ: مسافر فرهاد لژیون اول
ویرایش: مسافر کاظم لژیون سوم
ارسال خبر: مسافر محمد لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .