English Version
English

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی، قدم به حیات نمی‌نهد

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی، قدم به حیات نمی‌نهد

جلسه چهاردهم از دوره بیست‌وچهارم سری کارگاه‌های آموزشی، خصوصی مسافران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی راهنما، مسافر مجتبی، نگهبانی راهنمای تازه‌واردین مسافر کریم و دبیری مسافر فتح‌الله با دستور جلسه" وادی دوم و تأثیر آن روی من" در روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت 1403 رأس ساعت 17:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، مجتبی هستم یک مسافر
از خداوند بزرگ بسیار سپاسگزارم. همچنین آز آقای مهندس دژاکام، راهنمای خودم آقای توکلیان، گروه مرزبانی و کلیه‌ی عزیزانی که در این نمایندگی خدمت می‌کنند، تشکر می‌کنم.
دستور جلسه، وادی دوم و تأثیر آن روی من، است. در وادی یاد گرفتیم که با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد و بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود. یعنی فهمیدیم که چگونه باید فکر کنیم، به چه چیزهایی فکر کنیم و به چه چیزهایی فکر نکنیم. همچنین متوجه شدیم که تفکر مثبت، رفتار و  رویدادهای مثبت را در پی دارد و تفکر منفی به رفتار خشن و منفی منجرمی‌شود.
وادی دوم می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی، قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. پیام زیبایی در این وادی آمده به این مضمون که؛ خوشحالیم که به جنگ نرم خود ادامه می‌دهیم. این جنگ، جنگ بین نفس و عقل است. زمانی که یک مصرف‌کننده مواد مخدر، وارد کنگره60 شده و وادی اول را پشت سر می‌گذارد، درنتیجه تفکر به اشتباهات گذشته خود پی می‌برد و در اثر بازخورد آن دچار ناامیدی می‌گردد. پس از احساس ناامیدی دچار پوچی شده و از خودش و هستی گله و شکایت می‌کند.در این حالت از کائنات می‌پرسد، چرا من باید دچار این‌همه آسیب شده باشم.

در وادی دوم، برای رها شدن از این تفکرات منفی، مطرح می‌شود که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی، پا به هستی نگذاشته است.
نیروی مافوق وقتی انسان را خلق کرد، او را بر سر یک دوراهی قرار داد. یکی تاریکی‌ها و دیگری روشنایی‌ها، که من چون مصرف‌کننده بودم، راه تاریکی‌ها را انتخاب کردم و دچار پوچی و ناامیدی شدم، اما این وضعیت قابل تغییر است.
حرکت در مسیر این وادی، انسان را به زندگی امیدوار کرده و او را سرشار از نشاط و شادابی می‌نماید.
در پایان، پیشاپیش هفته راهنما را خدمت آقای مهندس، خانواده محترمشان دیده‌بانان عزیز، کلیه راهنمایان کنگره60، به‌ویژه راهنمایان نمایندگی ملاصدرا، تبریک عرض نموده و برای این عزیزان شادی و سربلندی آرزو می‌کنم.
ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید. آقای مهندس را تشویق کنید.

تایپ و ویرایش متن: راهنما مسافر حسین
عکس: مسافر یحیی

ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .