English Version
English

این وادی از سمت نا‌امیدی به سمت‌ امیدواری می‌رود

این وادی از سمت نا‌امیدی به سمت‌ امیدواری می‌رود

جلسه ششم از دور چهلم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ ویژه همسران نمایندگی دانیال اهواز به استادی همسفر الهام، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر سهیلا با دستور جلسه "وادی دوم و تأثیر آن روی من" در تاریخ1403/2/3 رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.


 

خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان الهام هستم یک همسفر. خدا راشکر می‌کنم از نگهبان جلسه خانم فاطمه ایجنت محترم خانم اعظم و مرزبان همسفر مهتاب که به من اجازه دادند این جایگاه را بار دیگر تجربه کنم و در کنار شما آموزش بگیرم تشکر می‌کنم.
ابتدا هفته راهنمایان را تبریک می‌گویم در رأس به آقای مهندس و خانواده محترمشان و بعد به تمامی راهنماییان و راهنمایان شعبه دانیال اهواز.
دستور جلسه امروز در مورد وادی دوم است؛ وقتی وارد کنگره شدم تیتر‌های وادی‌ها اولین چیزی بود که نظر من را به خودش جلب کرد. قصد من درمان اعتیاد مسافرم بود و نگاه می‌کردم که تیتر‌های وادی‌ها چه ارتباطی با درمان مسافرم دارد.
وادی اول را شروع کردم به نوشتن و تنها چیزی که برای من جالب بود این بود که همیشه تصور می‌کردم فکر کردن همان تفکر است ولی فهمیدم که فاصله‌اش زمین تا آسمان است .در طی روز هر کسی می‌تواند هزار تا فکر عجیب و غریب بکند ولی به صورت گذرا و هیچگونه مقصد و هدفی نداشته باشد ولی تفکر کردن همانطور که آقای مهندس می‌فرمایند ممکن است یک هفته، دو هفته، حتی یک سال طول بکشد تا به آن مقصد نهایی برسیم.
وقتی که مسافر مصرف مواد مخدر شروع می‌کند یک جورایی وارد ضد ارزش‌ها می‌شود و پا به تاریکی‌ها می‌گذارند با وادی اول می‌فهمد چه ضربه‌هایی را به ساختار جسمش وارد کرده و حالا چه راه دور و درازی را دارد تا طی کند که به حالت اولیه برگردد اینجا که دیگه کاری از دستش بر نمی‌آید و وارد وادی دوم می‌شود. احساس ناامیدی و پوچی می‌کند و می‌گوید من به هیچ دردی نمی‌خو‌رم !چرا به این دنیا آمدم؟
این فقط برای مسافر نیست. من خودم به عنوان یک همسفر که در کنار مسافر تخریب زیادی داشتم و خیلی بیشتر از مسافرم و همین احساس را داشتم و می‌گفتم چرا این همه آدم زندگی می‌کنند چرا باید من دچار این موضوع شوم در صورتی که نمی‌دانستم بقیه هم هستند.
این وادی از سمت نا‌امیدی به سمت‌ امیدواری می‌رود می‌گوید :"هر مخلوقی در هستی در کره زمین وجود دارد قطعاً با ارزش است و برای یک مسئولیت و اجرای یک هدفی آفریده شده است" همانطوری که در کتاب هم نوشته شده است از کرم بیابانی گرفته که ما فکر می‌کنیم کرم خاکی بی‌ارزش است در صورتی که با ایجاد کردن یک سری منافذی در خاک عمل فتوسنتز واکسیژن‌ رسانی را برای گیاهان انجام می‌دهد یا همانطور که آقای مهندس گفتند اگر لاشخور‌ها نبودند ممکن بود بیابان به گند کشیده می‌شد یا همین پشه‌های که دور و اطراف ما زیاد است ممکن است میکروب‌ها را در هوا بگیرند ولی ما اطلاعات و آگاهی نداریم که به فلسفه خلقت آن ها پی برده باشیم.
این وادی به من می‌گوید که خداوند زمانی که انسان را به عنوان اشرف مخلوقات خلق کرد یک ویژگی به انسان داد که از بقیه موجودات تمایز پیدا کند و آن هم داشتن اختیار است. به انسان اختیار داد و آن را بر سر یک دوراهی قرار داد یکی تاریکی و یکی روشنایی. خوب اصولاً تاریکی باید وجود داشته باشد که اگر تاریکی وجود نداشته باشد انسان نمی‌تواند معنی روشنایی را پیدا کند. وقتی انسان پا به تاریکی می‌گذارد و وارد کار‌های ضد ارزش‌ها می‌شود اگر توانست از گذرگاه سخت تاریکی‌ها عبور کند تبدیل به یک انسان کارآزموده و ر‌ها می‌شود و برای این کار نیاز به دانایی، اطلاعات و آگاهی‌ها دارد. پس هیچ چیزی در هستی وجود ندارد که بی‌ارزش باشد و من اگر روزی این فکر را بکنم به خاطر اطلاعات غلط و فکر نادرست من و به خاطر اینکه اعتماد به نفسم را از دست دادم.
بچه‌هایی که اطراف شهرکرد زندگی می‌کنند شاید بدانند یک گیاهی به نام "کنگر" است این گیاه در فصل بهار با اولین رعد برقی که‌زده می‌شود از زیر زمین رشد می‌کند و ساقه‌های خوشگل و سفیدی دارد ولی برگ‌های آن پر از خار است و به خاطر این خار‌ها، برای سیستم گوارشی بسیار مناسب است و تمام مو‌ها و آشغال‌های که در معده وجود دارد را دفع می‌کند.
بوته گیاهی که ما خیلی بی‌تفاوت ازش رد می‌شویم ممکنه خاصیت دارویی خوبی داشته باشد ولی متأسفانه ما از آن بی‌خبریم پس هیچ موجودی بی‌ارزش پا به حیات نگذاشته است و همیشه برای آموزش دیر نیست و در هر جای کره زمین که قرار گرفته باشیم در هر سنی که باشیم هیچ فرقی نمی‌کند ما به آموزش نیاز داریم و خدا را شکر می‌کنم که آقای مهندس این نعمت را در اختیار ما قرار دادند که کاملاً به صورت رایگان این آموزش ها در اختیار ما قرار می‌گیرند و مرسی که به صحبت‌های من گوش کردید.

تهیه و تایپ و ویراستاری و ارسال همسفر فروغ رجوی راهنما همسفر مریم (لژیون ۱۱)

مرزبان کشیک: مسافر حسن و همسفر مهتاب
همسفران نمایند دانیال اهواز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .