English Version
English

اعتیاد را باید با برنامه و آگاهانه درمان نمود

اعتیاد را باید با برنامه و آگاهانه درمان نمود

جلسه سوم از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰؛ نمایندگی زال‌پارس؛ با استادی راهنمای محترم مسافر محسن،نگهبانی مسافر حامد و دبیری مسافر جواد با دستور جلسه "وادی دوم و تاثیر آن روی من" سه شنبه 04 اردیبهشت ماه 1403 راس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محسن هستم یک مسافر
شاید این روزها روزنه‌ای باشد برای شناخت جهان درون و بیرون. پیام برای آنان که به دنیای تازه قدم نهاده‌اند و به خویشتن خویش توجه می‌نمایند...شما پیام را می‌دهید آنانی که قطره‌ای نیکو زمینشان را سیراب کرده باشد بی‌شک به سمت ما سرافراز بازخواهند گشت. این مطلب وعده ای است که بار ها انجام پذیرفته و نیاز به تفکر ندارد.

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که یک‌بار دیگر در بهشتی‌ترین ماه سال یعنی ماه اردیبهشت در این جایگاه قرار گرفتم. از ایجنت محترم و گروه مرزبانی سپاسگزارم که به بنده اجازه خدمت در این جایگاه را دادند. از راهنمای خودم آقای محمود هم سپاسگزاری می‌کنم که باعث شد این روزهای خوب را تجربه کنم.

از بچه‌های متولد اردیبهشت خواهش می‌کنم در ردیف‌های جلو بنشینند و از بچه‌هایی که در نظم جلسه همکاری می‌نمایند بسیار سپاسگزار هستم.

دستور جلسه وادی دوم و تأثیر آن روی من: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی پا به عرصه حیات نمی‌گذارد. من در اوایل ورود به کنگره برای مشارکت در کارگاه آموزشی در دستور جلسات، بیشتر وادی را مطالعه می‌کردم و سی دی مربوطه را گوش می‌کردم و به مواردی اشاره می‌کردم. آلان به این نتیجه رسیده‌ام که قسمت دوم این وادی مربوط به من است. در وادی مطلب با مفهوم جنگ نرم شروع‌شده و در مورد افکار و اندیشه‌ها صحبت می‌نماید.

 

در جبهه‌های جنگ‌گاهی به من گفته می‌شد که کاری از دستم ساخته نیست و این به من القا می‌شد و باعث انزوای من می‌شد و موجب اینکه همکاری لازم را نداشته باشم. در این وادی و در کنگره به ما گفته می‌شود که حقیقت این نیست و این‌که تو به هیچ دردی نمی‌خوری یک مطلب نادرست است. من شاید نتوانم به‌یک‌باره اعتیاد خود را درمان کنم و یا مصرف سیگار را قطع نمایم ولی می‌توانم مصرف را زمان‌بندی نمایم و با برنامه معینی به‌پیش بروم تا کم‌کم مصرف من کاهشی شود. به‌عنوان‌مثال هر وقت نیاز به مواد و سیگار را احساس کردی مصرف کن. این حداقل کاری هست که می‌توانی انجام دهی.

پسبب فهم و آگاهی دیگران می‌شود. اما وقتی شاگرد آماده باشد صدای پای استاد را  می‌شنود،با ادعا نمی شود، در واقع سنگ بزرگ نشانه نزدن است. اعتیاد را باید با برنامه و آگاهانه درمان نمود. که فقط با فرمان‌برداری از راهنما ممکن می‌شود. در مقطعی که مسافر سفر را هم خراب می‌کند به هیچ نیست. او باید عبرتی باشد که دیگران بفهمند اعتیاد بد است. یعنی بودن او.

خواسته درون در وادی دوم آنجا مهم می‌شود که بدانیم چرا پا به عرصه حیات گذاشتیم؟ هرکدام از ما برای کاری آمده‌ایم که دیگران قادر به انجام آن نیستند بنابراین اگر به سمت هدفمان حرکت کنیم سرحال و اگر خلاف آنبرویم حال بد و افکار منفی ما را احاطه خواهد کرد. امیدوارم توانسته باشم به‌اندازه بضاعت خودم موضوع را روشن کرده باشم.

از اینکه به صحبت های من گوش دادید سپاسگزارم.

اعطای تقدیر نامه های گلریزان مربوط به لژیون هفتم زال پارس:

باتشکر از مرزبان کشیک مسافر جواد و لژیون خدمت گزار لژیون هفتم
راهنمای محترم مسافر محسن

گروه سایت نمایندگی زال پارس
مرزبان خبری:مسافرقاسم
تایپ:مسافر علی لژیون پنجم
تنظیم:مسافرجوادلژیون ششم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .