English Version
English

تبدیل‌شدن به انسانی کارآزموده با عبور از گذرگاه‌های سخت

تبدیل‌شدن به انسانی کارآزموده با عبور از گذرگاه‌های سخت

وادی دوم؛ هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات می‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

در این وادی می‌آموزم که در هر شرایطی هرچند سخت، دنبال کوتاه‌ترین راه نباشم، خودم را بیهوده تصور نکنم، با تفکر صحیح برای رفع مشکل خود قدم بردارم و در مسیر حرکت، ناامید نشوم چراکه ناامیدی انسان را به سمت تاریکی‌ها می‌کشاند.

مسیر من باید مسیر صراط مستقیم باشد. از نیروهای مخرب و بازدارنده دوری‌کنم و افکار مخرب را کنار بگذارم. بر اساس وادی اول که به من می‌گوید: با تفکر، ساختارها آغاز می‌گردد، بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود. باید با تفکر بتوانم مسیر گمشده خود را پیدا کنم.

برای پیدا کردن راه مستقیم، نیروی عظیمی در هستی است که به من کمک می‌کند تا به هدفم برسم. باید در این مرحله با استقامت پیش بروم و بدانم که فردی بیهوده نیستم؛ هدفم مشخص و راهم روشن باشد. این وظیفه من است که در مسیر صراط مستقیم تمام افکار و اطلاعات پوچ گذشته خود را پشت سر بگذارم؛ مطمئناً خواسته‌های نیروهای منفی باعث برگشت دوباره من سمت تاریکی‌ها می‌شود.

ما انسان‌ها دائماً در حال آزمایش هستیم. باید یاد بگیریم خودمان را قوی کنیم؛ بدانیم مشکلات خودبه‌خود حل نمی‌شوند، احتیاج به تفکر و آموزش داریم. با آموزش‌های کنگره، این مسیر برای ما بازشده تا بتوانیم از تاریکی‌ها دوری‌کنیم و به سمت روشنایی‌ها برویم.

باید از گذرگاه‌های سخت عبور کنیم، در این مسیر فردی کارآزموده و رها خواهیم شد و خداوند نیز در این راه ما را یاری می‌کند. باید از ضد ارزش‌ها دوری‌کنیم، به سمت ارزش‌ها برویم و جهان‌بینی خود را بالا ببریم. مثل یک فرمانروا بر جسم و روح خود حکمرانی کنیم و به سازندگی جسم و روان خود بپردازیم تا به روشنایی‌ها برسیم.

من باید قبول کنم همه اتفاقات چه خوب یا بد در درون من است و براثر باور و اعتقادات غلط، روح و جسم من دچار بیماری شده است. اگر احساس پوچی و ناچیز بودن به من دست دهد، علت این است که من اعتمادبه‌نفس خود را ازدست‌داده‌ام.

اگر به طبیعت و هستی نگاه کنم، انسان و خلقت انسان را بشناسم، ضد ارزش‌ها را کنار بگذارم و در مسیر ارزش‌ها قرار بگیرم، می‌توانم دیدگاه خود را تغییر دهم و برای حیات خود ارزش و احترام قائل شوم.

به این نتیجه می‌رسیم که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

تایپ: همسفر لیلا رشته ورزشی دارت نمایندگی ایراندخت شهرکرد
عکس و ویراستار: همسفر پرتو، مرزبان خبری نمایندگی پارک ایراندخت شهرکرد
ارسال: راهنما همسفر فاطمه رشته ورزشی بدمینتون نمایندگی دنا شهرضا
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .