English Version
English

اولین قدم خودشناسی است

اولین قدم خودشناسی است

خلاصه سی‌دی صلح:

سلام دوستان وجیهه هستم همسفر رضا.
همان‌طور که می‌دانیم؛ انسان از ۳۸۲۰۰ میلیارد سلول تشکیل شده است. اگر در نظر بگیریم هر سلول انسان یک شهر است، متوجه می‌شویم جسم انسان بسیار عظیم و شگفت‌انگیز است. اما ما بسیار ظالمانه و جاهلانه با آن برخورد می‌کنیم، برای مثال انواع جراحی‌هایی که برای لاغری انجام می‌شود، انواع عمل‌های زیبایی و پیکرتراشی‌ها و تمام اقداماتی که منجر به نابودی شهر وجودی می‌شود؛ که آمار آن در کشور ما بسیار بالا می‌باشد. میلیون‌ها سلولِ حسی در لب انسان وجود دارد که ما با تزریق انواع ژل‌ها، حس‌های ضروری را از کار می‌اندازیم و بسیاری از لذت‌ها را از خودمان، محروم می‌کنیم.

معده مرتباً در حال بازسازی لایه‌های سلولی است و این‌ها تنها بخش کوچکی از عظمت درون جسم ما می‌باشند. در بدن ما غوغایی برپا است و ما از آن بی اطلاع هستیم، زیرا بدن‌‌مان سالم است.
این‌که هنگام برخورد با اطرافیان آن‌ها را می‌شناسیم، نتیجه‌ی عملکرد هزاران سیستم عصبی است.
۶۰ برابر سلول‌های جسم در بدن ما، باکتری وجود دارند که اگر از بین بروند طی ۲۴ ساعت نابود می‌شویم و ما در طول سال‌ها با انواع مداخلات، منجر به نابودی آن‌ها شده‌ایم؛ هم‌چنین بسیاری از بیماری‌های گوارشی که عملاً در گذشته وجود نداشت را به وجود آورده‌ایم.
هر چیزی دارای صور آشکار و پنهان است؛ بیماری نیز از این قاعده مستثنی نیست.
صور آشکار، یک تومور در مغز است، که با شیمی‌درمانی از بین می‌رود اما این بیماری صور پنهان هم دارد. شیمی‌درمانی، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد اما عامل هنوز پابرجا است. در تمام بیماری‌ها برای درمان باید دنبال صور پنهان باشیم.
ژن‌هایی در بدن وجود دارند که دستور ساخت مواد مورد نیاز بدن را صادر می‌کنند، اما در سرطان تنظیم این ژن‌ها نا متعادل می‌گردد.
در بدن ما دو نوع سلول وجود دارد: سلول‌های سازنده و سلول‌های مخرب.
درست همانند دانایانی که به دنبال ساختن و نادانانی که در پی ویرانی هستند.
اگر توان سلول‌های ایمنی کاهش یابد، قدرت سلول‌های سرطانی زیاد می‌شود و همه به بیان ژن‌ها مربوط است.
امروزه دستگاه‌هایی اختراع شده که قادر به خواندن این ژن‌ها و بیان نوع بیماری می‌باشد؛ مانند دیابت، فشار و ... .
با تمام این تفاسیر این دستگاه فقط نشان می‌دهد که تنظیم ژن‌ها به هم خورده است. اما حال چگونه این تنظیم به حالت اولیه خود برگردد؟ روش DST و مثلث DOD که طی تجربه، جناب مهندس آن را کشف کردند، این کار را انجام می‌دهند.
مسأله‌ای که اشاره شد لزوم وجود باکتری‌ها در سلامتی است و ما با انواع مداخلات باعث نابودی آن‌ها می‌شویم؛ مانند: خوردن انواع مواد غذایی که دارای مواد افزودنی هستند و یا مصرف انواع آنتی بیوتیک، بلافاصله بعد از سرماخوردگی است.
موضوع دیگری که باید بیان شود؛ این است که انسان تا زمانی که خودش را نشناسد، نمی‌تواند خدا را بشناسد؛ پس اولین قدم خودشناسی است.
این خودشناسی با یوگا و انرژی‌درمانی حاصل نمی‌شود. بعضی از انسان‌ها بسیار ساده‌لوحانه برخورد می‌کنند.
انسان برای این‌که خود را بشناسد لازم نیست به ملکوت اَعلا سفر کند و یا دائماً عبادت کند؛ تنها از راه افزایش دانایی و تزکیه مُیسر است، برای این کار کلام خداوند بسیاری از مسائل را آشکار می‌کند. کلام خداوند می‌گوید: به مربی خود احترام بگذار، قدردان زحمات والدین خود باش، راستگو باش، انفاق کن، طعنه نزن و غیره.
هر آنچه خداوند دوست دارد جزو ارزش‌ها و هر آنچه دوست ندارد، ضدارزش است.

انسان باید سعی کند عمل صالح انجام دهد. کلمه صالح از صلح می‌آید. عمل صالح یعنی عمل صلح آمیز، یعنی عملی که در آن آشتی باشد، یعنی زمانی آدرس می‌پرسند به درستی و خوش‌رویی پاسخ دهید. در قبال انتقاد دیگران آرام باشید. در واقع کسی می‌تواند عمل صالح انجام دهد که در آرامش باشد. زمانی عصبانی می‌شویم یعنی در صلح نیستیم. خیلی از کارهای ما صلح‌ آمیز نیست.
آیا یک پزشک عملش صلح آمیز است و درست پاسخ می‌دهد؟
اگر عمل صالح انجام دهیم هیچ‌کس در قبال ما نمی‌تواند مقاومت کند و حتی ابلیس هم نابینا می‌شود. ما حتی در برخورد با گیاهان، جوی آب و پیاده‌رو هم باید پیرو عمل صالح باشیم، به طور مثال در پیاده‌رو زباله نریزیم، اگر به هر دلیلی درختی قطع کردیم باید سه درخت به جای آن بکاریم تا با طبیعت در صلح باشیم.
به عنوان نکته‌ی آخر باید به جسم انسان به عنوان یک معجزه بنگریم و بدانیم که برای انجام هر کار به جسم نیازمندیم، باید مراقب تغذیه و خواب خود باشیم.
از نظر جناب مهندس، بدبخت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که شب دیر می‌خوابند، این افراد انرژی برای انجام کارهای خود ندارند.
ورزش هم در داشتن وزن متعادل و جسم سالم بسیار مؤثر است.

ویراستاری متن: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر ناهید(لژیون دهم)
ارسال مطلب: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون یازدهم)

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .