English Version
English

نوید امید و امیدواری در وادی دوم

نوید امید و امیدواری در وادی دوم

چهاردهمین جلسه از دوره بیست‌ و هشتم کارگاه‌های آموزش خصوصی ویژه همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی سهروردی اصفهان با استادی همسفر اعظم، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر نرگس با دستور جلسه «وادی دوم (هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به‌ هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تأثیر آن روی من» دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

وادی دوم می‌گوید: «هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.» در این وادی می‌گوید هیچ موجودی بیهوده خلق نشده است و هرکدام از ما برای کاری یا رسالتی خلق شده‌ایم. اول باید بپرسم از کجا آمده‌ام و آمدنم بهر چه بود! این را با کسب دانش و تلاش و کوشش می‌توانیم به آن پی ببریم و عقل و دانش تصویر را برایم روشن می‌کند و هدف از آفرینش هم مشخص می‌شود.
اینکه من چه کسی هستم مهم نیست؛ مهم این است که در کجا قرار گرفته‌ام و این را همیشه باید به خاطر داشته باشم که در هر جایگاهی  قرار دارم، باعث نشود از اصل خودم دور بمانم و فکر کنم دنیا بر پایه وجود من بنا گردیده است که این فکری باطل از جنس افیون است.

در وادی دوم، امید و امیدواری را به ما نوید می‌دهد و اگر ما به درستی تفکر ‌کنیم و افکار و اندیشه مخرب را درون خودمان راه ندهیم، هیچ‌گاه حس ناامیدی به ما دست نمی‌دهد. بزرگترین حس منفی که باعث می‌شود انسان از حرکت بایستد، ناامیدی است.
ما همواره باید یک کاری برای انجام دادن داشته باشیم. آن چیزی که سطح انرژی ما را پایین می‌آورد و باعث بسته شدن حس می‌شود، راکد ماندن است. حرکت کردن و تلاش کردن خودش به نوعی خدمت کردن به هستی و در تعادل ماندن است. زندگی مانند دوچرخه‌ سواری است که همیشه برای حفظ تعادلمان باید رکاب بزنیم. ناامیدی یکی از محکم‌ترین ابزار‌های شیطان است و از اضلاع مثلث جهالت به حساب می‌آید‌. هرچه حس ناامیدی بیشتری درونمان داشته باشیم، ابزار بهتری برای شکست خودمان در اختیار شیطان قرار می‌دهیم.

در زندگی همیشه باید هدفمان را مشخص کنیم؛ هدفی که به‌خاطر آن هر لحظه با مسائل زندگی بتوانیم روبه‌رو شویم و به شوق آن روزمان را شروع کنیم، تلاش کنیم و به پایان برسانیم. باید بدانیم که کاری برای انجام دادن داریم که به‌ خاطر آن پا به هستی گذاشتیم. هدف و مقصدمان را باید در راستای تلاش به بندگان، خانواده و فرزندانمان انجام دهیم و بر تمام مخلوقات خداوند عشق بورزیم. بندگی خدا را کردن در خدمت کردن به خلق خدا است‌. با عشق ورزیدن، صحیح زندگی کردن و در صراط مستقیم قدم گذاشتن می‌توانیم انسان خوب و مفیدی باشیم که این احتیاج دارد ما آموزش ببینیم.

هستی در درون ما است. ما باید از نیروهای درونمان استفاده کنیم و به خودمان قدرت حرکت دهیم تا به رشد کامل برسیم و هر کجا که منبع نوری بود از آن نور حداکثر استفاده را بکنیم تا بتوانیم ظلمت و تاریکی را شکست دهیم و از بین ببریم.

به یاری تمام عزیزان و آموزش‌های ناب کنگره که با مهر و محبت و عشق به ما آموزش می‌دهند باید تلاش کنیم تا به هدفمان برسیم و همانگونه که دیگران بذر مهر و محبت، عشق و ایمان را کاشتند تا ما استفاده کنیم ما هم به خوبی و زیبایی بذر را بکاریم تا دیگران برداشت کنند.

در ادامه جلسه پس از قرائت پیام، انتخابات نگهبانی با حضور یک کاندیدا برگزار شد. همسفر صدیقه به‌عنوان نگهبان و همسفر افسانه و همسفر لیلا به‌عنوان دبیران دوره بیست و نهم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان انتخاب شدند. ضمن عرض خداقوت خدمت همسفر زهرا نگهبان دوره قبل و دبیرانشان همسفر راضیه و همسفر نرگس برای همسفر صدیقه و دبیرانشان دوران خدمتی پرباری را از خداوند طلب می‌کنیم.

مرزبان کشیک: مسافر رسول و همسفر فریبا
عکاس: مرزبان خبری، همسفر فاطمه
تایپ: همسفر بتول رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون چهارم)
ارسال: راهنما همسفر زهرا (لژیون یازدهم)
همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .