English Version
English

گروه خانواده - وادی‌ها پلی هستند از جنس دانایی

گروه خانواده - وادی‌ها پلی هستند از جنس دانایی

سومین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی آزادشهر به نگهبانی همسفر الهام، دبیری همسفر سمیه و استادی راهنما همسفر فاطمه، با دستور جلسه «وادی دوم (هیچ موجودی جهت بیهودگی پا به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تأثیر آن روی من» در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:٠٠ آغاز به کار کرد. 

خلاصه سخنان استاد:

ممنونم از نگهبان جلسه که این فرصت را در اختیار من قرار دادند که خدمت کنم و آموزش بگیرم. از خداوند سپاسگزارم به خاطر حضورم در کنگره و سپاسگزاری می‌کنم از آقای مهندس و خانواده محترمشان به خاطر اینکه این مکان امن و مقدس را برای ما فراهم کردند که آموزش بگیریم و از همه خدمتگزاران در نمایندگی سپاسگزاری می‌کنم. امیدوارم این عزیزان از خدمت خودشان بهره کافی را ببرند. پیشاپیش فرارسیدن هفته راهنما را به اولین راهنمای کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس و خانواده محترم ایشان و تمام راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌کنم. تبریک عرض می‌کنم خدمت راهنمای خودم خانم مریم عزیز و راهنمای مسافرم آقا مهدی خروشا. آقای مهندس بیان فرمودند که بر همه ما واجب و ضروری است که از راهنمایان خودمان در هفته راهنما تقدیر و تشکر کنیم.

یکی از مسائلی که ما در کنگره یاد می‌گیریم و جزء آموزش‌های ما است تشکر کردن است. شکرگزاری؛ یعنی تشکر کردن. تشکر در سه مرحله باید انجام بگیرد؛ تشکر با زبان، تشکر با قلب و تشکر کردن با عمل و پاکت. شکرگزاری در برابر مخلوق عین شکرگزاری در برابر خداوند است. همه ما چه سفر اولی‌ها و سفر دومی‌ها و عزیزانی که در مسئولیت‌های مختلف خدمت می‌کنند، وظیفه‌ داریم از راهنمای خودمان تقدیر کنیم.

یکی از منابع ارزشمند در کنگره ۶۰ کتاب عشق؛ چهارده وادی برای رسیدن به خود است که بیش از ۱۴ سال طول کشید که جناب مهندس این وادی‌ها را نوشتند و برای نوشتن آن‌ها چند ماهی به‌ تنهایی و در تمرکز کامل و در آرامش به نوشتن پرداختند. وادی‌ها پل‌هایی هستند که به ما کمک می‌کنند عبور کنیم از دوزخ به سمت فردوس، از طرف ضد ارزش‌ها به‌سوی ارزش‌ها و از طرف تاریکی‌ها به سمت روشنایی و نور. وادی‌ها پلی هستند از جنس دانایی و دانایی مؤثر.

طبق دستور جلسات هفتگی این بار نوبت وادی دوم است. وادی اول تفکر بود و آغاز خلق کردن که هم می‌تواند مثبت باشد و هم منفی، کسی که در تاریکی فرورفته به خاطر عدم آگاهی و شناخت صحیح در مسیر ضد ارزش‌ها حرکت می‌کند و فرماندهی عقل خود را از دست می‌دهد. این افراد مسئولیت زندگی خودشان را به عهده خداوند و خانواده می‌گذارند و همواره دچار چالش و مشکلات زیادی هستند و در نهایت به این نتیجه می‌رسند که جهت بیهودگی به این هستی قدم گذاشته‌اند و عزت‌نفس خود را از دست می‌دهند؛ مثل زندگی خود ما. ما همسفران همیشه فکر می‌کردیم که چرا من؟ چرا زندگی من؟ چرا خانواده من؟ هزاران سؤال و چرای دیگر که همیشه ما را به پوچی و بیهودگی می‌رساند، ولی این نکته مهم را باید در نظر داشت که انسان هرچقدر هم در تاریکی و مشکلات فرورفته باشد هیچ‌گاه نباید ناامید باشد. تأکید این وادی بر امیدواری است.

استاد امین می‌فرمایند: «ناامیدی مانند دیوار است که مانع ایجاد کرده و اجازه نمی‌دهد نعمت و رحمت خداوند به‌طرف انسان جاری شود و باعث می‌شوند انسان خودش را نابود می‌کند و او را از زندگی و پیشرفت بازدارد.» باید در نظر داشته باشیم که همه موجودات نقش خاص خودشان را دارند. انسان که اشرف مخلوقات است قطعاً جایگاه و توانایی منحصربه‌فرد خود را دارد که باید با به‌کارگیری صحیح در صراط مستقیم حرکت کند، برای خودش و زندگی‌اش ارزش قائل باشد و ازآنچه دارد بهترین بهره را ببرد.

یکی از عواملی که به انسان کمک می‌کند تا جایگاه واقعی و ارزش وجودی خود را بشناسد قرار گرفتن در مسیر آموزش راستین و درست است تا اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته خود را پیدا کند. وقتی به کنگره می‌آییم و در لژیون آموزش می‌گیریم، متوجه این بهترین روزی و قسمت خود می‌شویم که تاریکی‌ها را طی کردیم تا درهای رحمت الهی به روی ما باز شود و با آموزش‌های طلایی کنگره که مثل و مانند ندارد آموزش ببینیم و بدانیم که بیهوده نیستیم. من باید به‌عنوان یک رهجوی وظیفه‌شناس با احترام به قوانین و حرمت‌ها در مسیر کنگره باشم خدمت کنم و آرامش و آسایش را به خودم، مسافرم و عزیزانم برگردانم.

وقتی در مسیر درست و آموزش باشیم نیروی عظیمی به نام قدرت مطلق پشتیبان ما است. با حضور در کنگره از ۱۴ وادی عشق درس زندگی می‌گیریم، افکارمان را به‌سوی خوبی‌ها و مسائل مثبت سوق می‌دهیم، خدمت می‌کنیم و انرژی مثبت را دریافت می‌کنیم و می‌دانیم که در کلاس درس خدا و زندگی زمینی، آن‌هایی که ناله و شیون می‌کنند مردود می‌شوند؛ آن‌هایی که صبر می‌کنند قبول می‌شوند و آن‌هایی که شکرگزار هستند، شاگرد ممتاز و موردحمایت خداوند هستند. 

مرزبانان کشیک: همسفر ناهید و مسافر علی اصغر
تایپ: راهنما همسفر فاطمه
عکس، ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی‌ آزادشهر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .