English Version
English

قدرت مطلق همیشه پشت ما هست

قدرت مطلق همیشه پشت ما هست

چهارمین جلسه از دوره بیست و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی میرداماد با استادی  همسفر نازیلا، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر سحر با دستور جلسه «وادی دوم (هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نگذاشته است، حتی اگر خود به هیچ فکر کند) و تأثیر آن روی من» در روز دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:


مکانم لامکان باشد ‌نشانم بی‌نشان باشد
نه تن باشد نه جان باشد که من از جان جانم

در کتاب عشق جناب مهندس چهارده وادی طراحی کردند که همه این وادی‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا ما از خودشناسی، به خداشناسی دست پیدا کنیم. وادی دوم این است که هیچ مخلوقی به جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌گذارد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. جناب مهندس در سی دی توضیح دادن ما در هر کاری باید تفکر داشته باشیم؛ اول اندیشه کنیم، بعد غیبت‌کنیم، اول فکر کنیم بعد احساس پوچی و بی‌ارزشی کنیم. انسان اشرف مخلوقات است، ما را کسی خلق کرده است که از همه نیروها بالاتر است، ما نباید فراموش کنیم که خداوند قدرت مطلق همیشه پشت ما هست و حواسش به ما هست.

اگر طرز فکر ما این‌گونه باشد ما دچار ناامیدی نمی‌شویم، یاس و احساس پوچی به سراغ ما نمی‌آید هر انسان رسالتی به دنبال خود دارد که با متولد شدن در کره خاکی باید از تاریکی و ظلمت عبور کند تا به عظمت روشنایی دست پیدا کند. سؤال ما همیشه این است که چرا باید تاریکی باشد تا کار ما سخت شود؟ انسان مانند فلزی از جنس طلا است، طلا از حفاری سخت در معادن دوردست به دست می‌آید ولی به‌صورت خام قابل‌استفاده نیست باید فرایندهای مختلفی روی آن انجام شود تا صیقلی و زیبا شود انسان هم با عبور از تاریکی به آن درخشندگی دست پیدا می‌کند.

بعضی مواقع من خودم را با دیگران قیاس می‌کنم و پیشرفت دیگران باعث آزار من می‌شود، دنیای من به هم می‌ریزد به‌جای آنکه تلاش خود را بیشتر کنم برای رسیدن به اهداف خودم منزوی می‌شوم و احساس پوچی می‌کنم. در کلام‌الله آمده یاس و ناامیدی از بزرگ‌ترین گناهان است. من وقتی وارد لژیون شدم اولین سؤالم از راهنمای خودم این بود که چرا فردی باارزش‌تر و سودمندتر از من نباید در این کره خاکی حیات داشته باشد، کسی که چیزی را کشف و خلق کند چرا من؟ خانم پری راهنمای عزیزم جواب دادند همین‌که تو الآن یک زن و مادری، خیلی باارزش است، زن بودن به‌ظاهر زنانه نیست به این است که تو بتوانی در شرایط سخت و در بحران‌های زندگی بهترین مدیریت را انجام دهی، طوری فرزندان خود را پرورش و آموزش دهی که بهترین شکل ممکن آن‌ها را تحویل خانواده، جامعه و دنیا دهی.

تربیت کردن فرزند سالم ازنظر روحی روانی خودش هنر است، این فرزند دختر یا پسر سالم نسل به نسل آموزش تو را ادامه خواهد داد. تو در جایگاه همسفر هستی بتوانی کمک‌حال مسافر خویش باشی و در این سفر تاریکی باهم به‌سلامتی عبور کنی پس تو باارزش هستی! انسان گوهر نابی است که با عمل و رفتارش رنگ گوهر ناب و ناب‌تر خواهد شد. مگس را ما یک موجودی مزاحم میدانیم مگس با جابه‌جایی خود در طبیعت گرده‌افشانی انجام می‌دهد، پوسیده خوار است پوسیدگی گیاهان و جانوران را می‌خورد به پاک‌سازی محیط کمک می‌کند، نوزاد مگس که به شکل کرم هست روی بدن بیماران گذاشته می‌شود و به‌اندازه وزنشان عفونت بدن بیمار را می‌خورند، بدون اینکه به قسمت سالم بدن آسیب بزنند ،این‌همه مگس خاصیت مهم دارد ؛ پس اشرف مخلوقات بیهوده است؟

خداوند انسان را آفرید به خودش گفت آفرین! خداوند به فرشتگان فرمودند: «در برابر انسان سجده کنید». خیلی مواقع پیش می‌آید به خود می‌گویم چه زندگی تکراری داریم، انسان باید فراموش نکند که من با تکرار، همه‌چیز را در خود تقویت و نهادینه می‌کنم، باید از تکرار درس گرفت که امروز ما از دیروز ما یک پله بالاتر باشد، درجا زدن، بیهودگی و ناامیدی را در من پرورش می‌دهد.

مرزبان کشیک خانواده، همسفر فرح

معرفی راهنمای تازه واردین همسفر زهرا

 

رابط خبری: همسفر نازیلا رهجوی راهنما همسفر پری (لژیون دوم)
عکاس خبری: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .