English Version
English

در تاریکی‌ فرو می‌روم که عظمت روشنایی را درک کنم

در تاریکی‌ فرو می‌روم که عظمت روشنایی را درک کنم

جلسه سوم از دوره سیزدهم کارگاه آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی زاگرس با استادی همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر نرگس، نگهبانی همسفر مهین و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر آذر با دستور جلسه «وادی دوم (هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به این حیات نمی‌نهد؛ هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تأثیر آن روی من» در روز دوشنبه‌ ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خدا را شاکر و سپاسگزارم که به من این توفیق را داد در کنگره حضور پیدا کنم و از راهنمای عزیزم خانم نرگس سپاسگزارم که مسئولیت این جایگاه را به من دادند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم.

همانطور که می‌دانیم دستور جلسه امروز وادی دوم و تأثیر آن روی من است. در کتاب عشق، ما چهارده وادی برای رسیدن به خود داریم و آقای امین در ابتدای کتاب عشق این‌گونه نوشته‌اند: «وادی‌های کتاب عشق، همانند پل‌هایی نیرومند هستند که بر فراز دره‌های ژرفِ جهل و خودخواهی، تعصب و تکبر، ناامیدی و وحشت و خشم و جنون استوار گردیده‌اند تا از سقوط و صعودهای بی‌مورد و خطرناک در مسیر عبور از رشته‌کوه‌های مابین دنیای تاریک و توهم، جهان روشنایی و واقع‌بین جلوگیری نمایند»؛ همین یک بند برای ما این را روشن می‌کند که ما بایستی برای اینکه به آرامش و آسایش برسیم و از تاریکی‌ها به دور باشیم، باید این کتاب را مطالعه کنیم، آن را درک کنیم و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و راز چگونه زندگی کردن و انسان بودن را به ما می‌آموزد و ما را به روشنایی‌ها هدایت می‌کند.

زمانی‌که به وادی دوم رسیدیم، وادی اول را پشت سر گذاشتیم که وادی تفکر بود و به ما نشان داد، چگونه باید تفکر کنیم و زمانی‌که به زندگی‌ خود نگاه می‌کنم پر از چالش است؛ یعنی تفکری پشت کارهایم نبوده است و زمانی می‌توانم از این مشکلات رهایی پیدا کنم و این مشکلات می‌تواند مادی باشند، جایگاهی که در اجتماع خراب شده است، جسم ما و تفکرات اشتباه که روی جسم ما هم نیز اثر می‌گذارد، ما باید نوع تفکر را یاد بگیریم که چگونه تفکر کنیم، باید یک نقشه‌ای را ترسیم کنیم که راه به عقب نداشته باشد و به آرامی شروع به بازسازی جسم و زندگی خود کنیم که به آن آرامش برسیم، حال که وادی اول را پشت سر گذاشتیم و آموزش گرفتیم، چشمایمان را باز می‌کنیم و می‌بینیم که در زندگی هستیم که پر از مشکل، آشفتگی و چالش است، آنجا است که یک ناامیدی به سراغ ما می‌آید.

یاد گرفتیم که نیروهای منفی کارشان این است که حال ما را خراب کنند و ما را از حرکت باز نگه دارند، من برای اینکه به این نیروها غلبه کنم و آنها را از خود دور کنم، اینجا است که وادی دوم، وادی امیدواری هست، می‌آید و به من یک راه‌گشایی نشان می‌دهد، تو می‌توانی از دل این مشکلات بیرون بیایی، خودت را قبول کنی و بدانی که به هیچ نیستی، حتی اگر خودت به هیچ فکر کنی و می‌توانی در ادامه زندگی‌ات را تغییر دهی.

وادی دوم به ما می‌گوید: تمام موجوداتی که در هستی هستند، برای پروسه عظیمی پا به این حیات نهادند و روی یک برنامه‌ریزی حساب شده است. همیشه این چراها در ذهن ما است؛ چرا خداوند درخت را آفریده است؟ چرا خداوند شیطان را آفریده است؟ چرا نیروهای منفی را آفریده است؟ این به آن ناآگاهی من برمی‌گردد که به فلسفه وجودی مخلوقات خداوند و به آن آگاهی هنوز نرسیدم و باید به این باور برسم که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نگذاشته است و حتماً یک قدرتی هست که این‌ها را خلق کرده است، باید به تمام هستی احترام گذاشته و سپاسگزار خداوند بود.

تمام هستی بر مبنای اضداد است و انسان همیشه بر سر دوراهی است، زشتی را می‌بینم که زیبایی را درک کنم، در تاریکی فرو می‌روم که عظمت روشنایی را درک کنم. من اگر در تاریکی‌ها غرق شده باشم، باید این را در نظر بگیرم که بدون پشتیبان در این هستی قرار نگرفته‌ام و باید در صراط مستقیم حرکت کنم و همیشه این جمله را با خود تکرار کنیم بی‌هیچ نیستیم، حتی اگر به هیچ فکر کنیم.

امیدوارم روزی همه ما به آن باور، عشق و محبتی که مد نظر آقای مهندس است برسیم و در زندگی نیز از آن استفاده کنیم و در کلام آخر از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان سپاسگزارم که بستری پر از آموزش برای ما فراهم نمودند.

در ادامه جلسه، نفرات برتر آزمون شماره ۴ اعلام شدند.

 


مرزبان کشیک: همسفر نرگس و مسافر احسان‌الله   
تایپ: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون اول)
عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی زاگرس

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .