English Version
English

قوانین در وادی‌ها به‌صورت ساده و قابل‌فهم بیان گردیده است

قوانین در وادی‌ها به‌صورت ساده و قابل‌فهم بیان گردیده است

همان‌طور که آقای مهندس فرمودند: «وادی‌ها برای همه انسان‌ها قابل‌استفاده است، برای این‌که انسان بتواند با آرامش بیشتر زندگی کند، لازم و ضروری است که قوانین الهی را برای حیات و زندگی به کار گیرد، این قوانین در وادی‌ها به‌صورت ساده و قابل‌فهم بیان گردیده است».

اغلب انسان‌هایی که دچار ناامیدی می‌شوند، فوری این جمله را به زبان می‌آورند که ما برای چه به این دنیا آمده‌ایم و یا آرزو می‌کنند، کاش به دنیا نیامده بودیم، وادی دوم دراین‌باره مفصل بحث نموده و خاطر نشان می‌کند که هیچ انسانی جهت بیهودگی پا به این عرصه حیات نمی‌نهد؛ پس درمی‌یابیم که خداوند حتی از خلقت یک کرم نیز هدف دارد چه برسد به انسان.

انسان برای اینکه از ناامیدی به دور باشد، باید در زندگی خود جستجو کند و هدف از خلقت خود را پیدا کند و به مفهوم واضح رسالت خود را در زندگی کشف نماید تا خود را فردی مفید و کارآمد به‌حساب آورد و بداند هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم؛ پس اگر به مطالبی برسیم که تصور کنیم بیهوده پا به هستی گذاشته‌ایم باید مطمئن باشیم که این پندار و تصور نادرست ما است که نتوانسته‌ایم به هسته درونی و یا فلسفه وجودی آن چیز پی ببریم، برای مثال اگر به یک کرم بادید کلی نگاه کنیم، درخواهیم یافت که چه فلسفه وجودی در آن نهفته است.

این در حالی است که ما انسان هستیم و از یک کرم خیلی بزرگ‌تر و عظیم‌تر هستیم. رسیدن به نقطه ناامیدی چیزی است که شیطان یا نیروی منفی و بازدارنده می‌خواهد؛ چون کار این ابزار نیروی منفی، ناامیدی در انسان است.

وقتی‌که نیروی منفی به هدفش که همان ناامید کردن انسان است دست‌یافت، خیلی راحت حریف انسان خواهد شد و در جنگ پیروز میدان خواهد شد؛ چون ناامیدی یکی از مخرب‌ترین حس‌هایی است که ممکن است به سراغ انسان بیاید و باعث می‌شود که انسان را از حرکت بازدارد و او را از هستی ساقط  کند. این حس بسیار خطرناک است که شخص ممکن است دست به انتحار و خودکشی بزند و نیز شخصی که ناامید می‌شود، فرصت تجربه را از خود سلب می‌نماید درواقع خود را حبس می‌کند و از حرکت بازمی‌دارد.

تایپ و رابط خبری: راهنما تازه واردین همسفر مریم
ویراستاری: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
نمایندگی همسفران میرداماد اصفهان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .