English Version
English

لنگر کشتی را بکشید

لنگر کشتی را بکشید

چهارمین جلسه از دوره بیست‌ و هفتم سری کارگاهای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی نیما‌یوشیج بهشهر با استادی همسفر مریم، نگهبانی همسفر زینب و دبیری همسفر منیره با دستور جلسه «وادی دوم و تاثیر آن روی من» در روز دوشنبه مورخ ۳ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر هستم که کنگره را در مسیر زندگی‌ام قرار داد تا آموزش بگیرم از آقای مهندس و خانواده محترمشان بابت فراهم کردن این بستر سپاسگزارم. دستور جلسه این هفته وادی دوم و تاثیر آن روی من؛ هیچ موجودی بیهوده پا به حیات نمی‌نهد، هیچ یک از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. مسافری که وارد کنگره می‌شود و سفرش را شروع می‌کند یا کسی که مصرف‌کننده مواد مخدر است وقتی وادی اول را پشت‌‌سر می‌گذارد به این فکر می‌کند که چه تخریب‌ها و آسیب‌هایی را به خودش وارد کرده و چه مشکلاتی را برای خود و دیگران به‌وجود آورده است و راه طولانی را در پیش دارد تا جبران کند؛ برای اینکه آن‌ها را جبران کند فرصت چندانی ندارد و این مسئله باعث می‌شود که دچار یاس، نا‌‌امیدی و پوچی شود و از طرفی از همه گلایه و شکایت می‌کند؛ مخصوصاً از خداوند که خدایا چرا مرا آفریدی؟ چرا این همه آسیب به خودم و اطرافیانم زدم؟ چطور ‌می‌توانم این آسیب‌ها را جبران کنم؟ اینجاست که شیطان و نیروهای منفی دست‌ به‌کار می‌شوند و تمام تکنیک‌ها‌یشان را با استفاده از نیروهای درونی خود انسان، انسان را به شکست و تاریکی بیشتر فرو می‌برند، اینجاست که وادی دوم به کمک فرد مصرف‌کننده یا کسی که وارد کنگره شد، می‌شود و به او می‌‌گوید که به‌ هیچ خلق نشدی و باید حرکت کنی؛ یعنی مشوق حرکت و تلاش او می‌شود و فرد متوجه می‌شود که هیچ موجودی بیهوده خلق نشده است و همه موجودات نقش و عملکرد خاصی برای خودشان دارند و هدفی را دنبال می‌کنند. هیچ انسانی به هیچ آفریده نشد و خداوند به هر انسانی توانایی، قابلیت و قدرت‌های متفاوت و منحصر به‌فردی داده که می‌تواند از آن توانایی‌هایش به نحو احسنت در جهت مثبت استفاده کند؛ اما این فرد در حقیقت اگر فکر کند که به هیچ آفریده شده هنوز به هسته درونش پی نبرده است؛ وقتی خداوند انسان را خلق کرد او را سر دو راهی قرار داد؛ یکی راه تاریکی و دیگری روشنایی. فرد مصرف‌کننده ندانسته سال‌ها جهت و قبله خودش را گم کرده بود و راه تاریکی را برای خودش انتخاب کرد. تمام قابلیت‌‌ و توانایی‌های خودش را زیر خروار‌ها مواد و آنتی‌ایکس‌های مختلف مدفون کرد؛ ولی باید بداند که ندانسته این کار را انجام داد و می‌تواند در خودش تغییراتی را ایجاد کند و لنگر کشتی‌اش را بکشد و حرکت و تلاش خود را آغاز کند و در سفرش شاهد تغییراتش باشد تا اینکه این تغییرات در جسم، افکار و دیدگاهش دیده خواهد شد و فرد مصرف‌کننده می‌تواند با خدمت‌کردن و آموزش‌گرفتن در صراط‌مستقیم روزبه‌روز پیشرفت بیشتری را در خودش مشاهده کند و در ادامه سفرش به این نتیجه می‌رسد که خداوند هیچ موجودی را بیهوده خلق نکرد؛ حتی کوچک‌ترین موجودات مثل مورچه، مگس یا کرم.

همه شما داستان کرم و حضرت موسی را شنیده‌اید؛ وقتی موسی به‌‌ سمت کوه‌ تور می‌رفت کرم کوچکی را دید و به خداوند گفت که این کرم را چرا خلق کردی؟ خدا در جواب گفت؛ ای موسی حواست هست چه می‌گویی، قبل از تو این کرم از من پرسید که چرا موسی را آفریدی؟ پس ما باید حواسمان را جمع کنیم که هیچ موجودی بیهوده و تصادفی خلق نشده است. همه موجودات هدف و رسالتی را در این دنیا و هستی دارند. باید برای فلسفه موجودات ارزش و احترام قائل شویم، آن‌ها را دوست داشته باشیم و برای رسیدن به جایگاه بالاتر و تکامل قدم بر داریم؛ اما این وادی چه تاثیری روی من داشت؟ قبل از کنگره مدام این شعر را می‌خواندم که از کجا آمده‌ام؟ آمدنم بهر چه بود؟ به کجا می‌روم؟ آخر ننمایی وطنم؛ چون افکار منفی و پوچ در سرم بود، هیچ‌وقت به نتیجه شعر نمی‌رسیدم و نهایتاً از خداوند گله‌مند می‌شدم که چرا مرا خلق کردی؟ چرا مصرف‌کننده را سر راه من قرار دادی و نهایتاً چطور می‌توانم این مشکلات را تحمل کنم؟ ای کاش من هم مثل خواهر کوچکم در بچگی فوت می‌کردم. کمکی که این وادی برای من داشت تلنگری بود که حواسم را جمع کنم، تفکر درست داشته باشم، افکار منفی را از ذهنم دور کنم و همیشه مثل کسی که برای تعادلش دوچرخه‌ای را رکاب می‌زند تا تعادلش را روی دوچرخه حفظ کند، من هم باید برای حفظ تعادل زندگی‌ام حرکت کنم، هدف داشته باشم و خدمت کنم تا به جایگاه‌های بالاتری دست پیدا کنم. ممنونم که با سکوت به صحبت‌‌هایم گوش کردید.

در ادامه نفرات برتر آزمون شماره ۴ مورخ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/۱/۲۷ «نمایندگی نیمایوشیج»؛

نفرات اول آزمون؛

همسفر نصیبه، راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)، همسفر اکرم، راهنما همسفرفیروزه (لژیون پنجم) با کسب نمره ۱۸/۵.

نفر دوم آزمون؛

همسفر مریم، راهنما همسفر فرشته (لژیون نهم) با کسب نمره ۱۸/۲۵. 

نفرات سوم آزمون؛

همسفر فاطمه، راهنما همسفر زینب (لژیون یکم)، همسفر مهری، راهنما همسفر زینب ( لژیون دهم)، همسفر ریحانه، راهنما همسفر سکینه (لژیون چهارم) با کسب نمره ۱۷/۵.

و در ادامه تصویر رهایی مسافران جونز گروه خانواده؛

همسفر اکرم و همسفر حوریه، راهنما همسفر زینب (لژیون جونز)

تایپ: همسفر حوریه، راهنما همسفر فیروزه (لژیون پنجم)

عکس و ارسال: همسفر رقیه (مرزبان خبری)

همسفران نمایندگی نیمایوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .