English Version
English

ناشکری نعمت را کم می‌کند

ناشکری نعمت را کم می‌کند

جلسه چهاردهم از دوره یازدهم از سری کارگاه‌های خصوصی همسفران نمایندگی قیدار با استادی همسفر الهام و با نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه « وادی دوم و تاثیر آن بر روی من » در سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به‌کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته وادی دوم و تاثیر آن بر روی من است.

در وادی دوم می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

مثلا یک مصرف کننده که وارد کنگره می‌شود، وقتی وادی اول را که (تفکر) است را پشت سر می‌گذارد، به گذشته‌اش که فکر می‌کند می‌بیند که چقدر به خودش‌ و خانواده‌اش صدمه زده است و به این دلیل نا‌امیدی در او به‌وجود می‌آید و از خود و خدای خود شکایت می‌کند که چرا من آفریده شدم، من به هیچ درد‌ی نمی‌خورم و احساس پوچی می‌کند و این‌گونه می‌شود که در مسیر ضدارزش‌ها قرار می‌گیرد و بیشتر در تاریکی فرو می‌رود، ناامیدی یکی از مخرب‌ترین ضدارزش است که انسان را به طرف تاریکی می‌برد، پس ما نباید به هیچ بودن فکر کنیم، چون خداوند ما را با ارزش‌تر از آن چه که هستیم آفریده است و از روح خودش و از الطاف خودش در ما دمیده است.

آقای مهندس در این مورد کرم را مثال می‌زند که اگر به تنش پی ببریم خیلی عظمت دارد. پس قدر خودتان را بدانید و به هیچ بودن فکر نکنید، و می‌گویند یک بزرگی برای مناجات به کوه می‌رفت که در راه کرمی را می‌بیند و بعد مناجات از خداوند می‌پرسد که برای چه این کرم را آفریدی؟ خداوند در جواب با او میگوید، این سوال را قبل از تو کرم از من پرسید.

پس ما باید به این چیزها فکر کنیم و بدانیم که یک کرم به آن کوچکی ارزش دارد و ما هم قطعا بیهوده آفریده نشدیم. خداوند انسان را بر سر دو راهی می‌گذارد، یکی راه روشنایی و دیگری راه تاریکی، و انسان‌ها تاریکی را تجربه می‌کنند تا به روشنایی برسند.

بیایید قدر زندگی و خودمان را بدانیم و قدر کوچکترین چیزی که بدست می‌آوریم را بدانیم و ناشکری نکنیم، چون ناشکری نعمت را کم می‌کند و انسان را از خدا دور می‌کند و ما هم هیچ وقت نباید فکر کنیم که تنها هستیم که خداوند ما را همه جا یاری می‌کند. من قبل این که به کنگره بیایم خیلی به پوچ بودن فکر می‌کردم و خودم را با آشنایان مقایسه می‌کردم و می‌گفتم که چرا من هیچ چیز بلد نیستم و نمی‌توانم هیچ کاری را درست کنم، پس من بیهوده آفریده شدم اما خدا را شکر بعد این‌که کنگره آمدم و آموزش گرفتم حالم خوب شد و به هیچ بودن فکر نمی‌کنم.

از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما تشکر می‌کنم.

برگزاری جلسه ایجنت با خدمت گزاران

تجلیل از نمرات برتر آزمون فروردین‌ماه

پیام انتخابات دوره دوازدهم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی توسط مرزبان خبری

کاندیدای انتخاباتی

 

جابه‌جایی ورزشبان والیبال

و در آخر با دعای کنگره ۶۰، جلسه پایان یافت.

عکس: همسفر مریم مرزبان خبری

تایپ: همسفر سهیلا رابط سایت لژیون پنجم 

ویرایش و درج: همسفر سکینه رهجو راهنما همسفر عاطفه ( لژیون چهارم)

نمایندگی همسفران قیدار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .