English Version
English

برای آموختن هیچ وقت دیر نیست

برای آموختن هیچ وقت دیر نیست

جلسهٔ هفتم از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی دنا؛ با استادی همسفر ملک، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر آذر با دستور جلسهٔ «وادی دوم و تأثیر آن روی من» روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، رأس ساعت ۱۶ شروع به‌ کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
«خٰالِقٌ کُلَ شَیٍٔ وَ هُوَالْوٰاحِدٌ الْقَهٰارْ»
تنها خداست که خالق هر چیزی است و او یگانه و مقتدر است.
در ابتدا از ایجنت و نگهبان تشکر می‌کنم که به من فرصت دادند در این جایگاه قرار بگیرم تا آموزش ببینم و خدمت کنم.

دستور جلسه امروز، در مورد وادی دوم و تاثیر آن روی من است. وادی دوم می‌گوید؛ «هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌دهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر به خود به هیچ فکر کنیم».

آیا ما در هستی می‌توانیم چیزی پیدا کنیم که بیهوده آفریده شده باشد؟ از بیابان‌ها، دریاها، جنگل‌ها، حشرات، حیوانات، انسان‌ها و تمام آنچه قدرت مطلق آفریده و در اختیار ما انسان‌ها که اشرف مخلوقات هستیم قرار داده بیهوده نیست.

جالینوس حکیم در اعتراض به خلقت جُعَل برآمد و گفت خداوندا چرا این حشره که به نظر من هیچ فایده‌ای ندارد را آفریدی؟ چندی بعد به چشم درد گرفتار شد، با اینکه خودش طبیب بود، هیچ دارویی برای او فایده نکرد، پیرزنی آمد و گفت من درمان چشم درد تو را می‌دانم، گردی در چشم حکیم ریخت و حکیم شفا پیدا کرد، از پیرزن پرسید ترکیبات این گرد چیست؟ معلوم شد که این گرده، جزئی از همان حشره ( جُعَل؛ حشره‌ای سیاه رنگ و بالدار که بزرگتر از سوسک‌های خانگی است و در بیابان‌های گرم پیدا می‌شود) است.

امام صادق(ع) فرمودند: حتی مویی که در بدن می‌روید بدون فایده نیست. پس هیچ چیز بیهوده قدم به حیات نمی‌دهد. اکنون این موضوع را روی انسان‌ها بررسی می‌کنیم که همه انسان‌ها باید فکر کنند که برای چه خلق شدند؟ هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. برای آموختن هیچ وقت دیر نیست، نگویید که از سن ما گذشته و دیر شده است، باید همیشه امید در زندگی باشد، همانگونه که آقای مهندس می‌فرمایند من از ۵۰ سالگی کنگره را تأسیس کردم و برای ۲۰ سال دیگر نیز برنامه دارم.

باید بدانیم که ما ارزش بسیار بالایی داریم و اگر انسان به طرف تاریکی می‌رود، به این علت است که ارزش و عظمت روشنایی‌ها را پیدا کند.

خداوند را سپاس که با کنگره آشنا شدیم تا از تاریکی‌ به روشنایی و از ضد‌ارزش‌ها به طرف ارزش‌ها برویم و امیدوارم در کنگره ماندگار شویم. خداوند می‌گوید: از تو حرکت، از من برکت.
انشاالله با خدمت کردن در کنگره، و حتی شاید با شرکت در لژیون سردار، بتوانم با کمک هر چند کوچک جبران زحمات خدمتگزاران و راهنمایان شعبه را داشته باشم‌. از خانم اکرم‌ راهنمای عزیزم بسیار سپاسگزارم که با وجود داشتن فرزند کوچک، از راه دور می‌آیند تا به ما آموزش دهند و امیدوارم بتوانم با خدمت کردن در کنگره زحمات ایشان را جبران کنم.

رهایی لژیون ویلیام

نمرات برتر آزمون

تایپ: همسفر فرشته رهجو راهنما همسفر فاطمه ( د) لژیون پنجم
ویرایش: همسفر زهرا رهجو راهنما همسفر مریم لژیون دوم
تنظیم و ارسال: راهنما تازه‌واردین همسفر ریحانه
همسفران نمایندگی دنا شهرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .