English Version
English

وادی دوم بعد از وادی تفکری قرار دارد.

وادی دوم بعد از وادی تفکری قرار دارد.

امروز پنجمین جلسه از دوره چهلم و دوم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ ویژه مسافران نمایندگی ابوریحان با استادی دستیار دیده بان مسافر حسین، نگهبانی مسافر ابوالفضل و دبیری مسافر حسن با دستور جلسه " وادی دوم وتاثیر آن روی من " در روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه 1403 راس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خیلی خوشحالم که امروز فرصتی پیش آمده تا در جمع شما دوستان قرار بگیرم، امیدوارم که با تفکر درست، در راستای تفکر کنگره قرار بگیریم، خدمت کنیم تا به حال خوب برسیم.
دستور جلسه وادی دوم " هیچ مخلوقی جهت بیودگی قدم به حیات نمی نهد " زمانی که یک مخلوق به وجود می آید در ابتدای خلقت او یک تفکر وجود داشته است، تفکری که آفریدگار در زمان خلقت برای آن موجود در نظر داشته است، همه در روز الست در طی مراسمی آن را قبول کرده و قدم به حیات گذاشته ایم.

زمانی که انسان به واسطه ی ورود به مسیر ضد ارزشها حس هایش بسته شد، انسان هدف خود از آفرینش را فراموش کرد، مثال این موضوع زمانی که من وارد مدرسه شدم تفکر من از ورود به مدرسه آموزش گرفتن و انتخاب یک شغل در آینده بود، اما گرفتار روزمرگی در مدرسه شدم و فراموش کردم که هدف من از ورود به مدرسه چه بوده است. زمانی که انسان وارد زمین شد و در مسیر ضد ارزشها قرار گرفت، فراموش کرد که برای آموزش گرفتن و خدمت کردن وارد زمین شده است.

انسانی که در تاریکی قرار می گیرد به واسطه ی قرار گرفتن در تاریکی ها حس ها بسته می شود، به واسطه این اتفاق ارتباط انسان با محیط پیرامون خود قطع می شود و زمانی که انسان ارتباط خود را با هستی از دست بدهد دیگر لذتی از زندگی خود نمی برد و در این نقطه است که انسان دچار ناامیدی می شود.

وادی دوم بعد از وادی تفکری قرار دارد، اگر من در ناامیدی قرار بگیرم، مانع از درست حرکت کردن و  مانع از باز شدن حس ها در من می شود و در صورتی که این اتفاق بیافتد، بسیاری از انسان ها را مشاهده می نمائیم که به پوچی و خودکشی می رسند.

هر کدام از ما نسبت به درک و آگاهی که از هستی داریم یک اثری به جا می گذاریم حتی اگر خودمان نسبت به آن تاثیر آگاه نباشیم و اینکه من در هستی چه هدفی دارم از تاثیری که در هستی می گذارم مشخص می شود.

حتی زمانی که من در تاریکی بودم حال خراب من روی محیط و اطرافیان من تاثیر داشته است. وادی دوم به ما می گوید که ما در هستی بی تاثیر نیستیم حتی اگر خودمان به این موضوع فکر کنیم که تاثیری در هستی نداریم،

مرزبان کشیک: مسافر افشار

تنظیم: مسافر رضا

ارسال: مسافر حمید

عکاس: مسافر سبحان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .