English Version
English

هر نفسی به آنچه که کسب کرده در رهن است

هر نفسی به آنچه که کسب کرده در رهن است

ششمین جلسه از دوره سی‌‌و‌یکم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی صائب تبریزی به نگهبانی همسفر معصومه، دبیری همسفر مینا و استادی راهنما همسفر نیره با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدای خودم را شاکر و سپاسگزارم که امروز هم فرصت داد تا در کره خاکی و در بین عزیزان باشم و از آن‌ها انرژی مثبت دریافت کنم، از نگهبان، ایجنت و مرزبانان محترم بی‌نهایت سپاسگزارم که اجازه خدمتگزاری در این جایگاه به من دادند، خدا قوت ویژه خدمت همسفران صبور و نمونه شعبه، انشالله که با امید به زندگی ادامه دهیم و موفق شویم.

دستور جلسه امروز؛ مربوط به ضلع جهان‌بینی ما است و در وادی دوم می‌گوید که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی پا به کره خاکی ننهاده است ما هیچ کدام به هیچ نیستیم، حتی اگر به هیچ فکر کنیم. وقتی فکر می‌کنیم، می‌بینم که خداوند این نعمت‌هایی که آفریده، از جمله کروات آسمانی، کهکشان‌ها و تمام موجودات زنده، حتی جهان و هوایی که خلق شده است و ما نمی‌توانیم آن‌ها را به تصور در آوریم و از حیطه اندیشه و افکار ما به دور هستند.

پیدایش فصل‌ها همه نشان از این دارد که یک تدبیر خاصی اندیشیده شده و نظم و ترتیب خاصی در پشت همه این مخلوقات است و قطعاً این را نشان می‌دهد که هیچ موجودی جهت بیهودگی آفریده نشده است. اگر یک بوته بیابانی را در نظر بگیریم، در ظاهر نگاه می‌کنیم، هیچ ارزشی برایمان ندارد در حالی‌که اگر این بوته بیابانی نباشد، کلاً خاک و هوایی که در کره زمین هستند پراکنده می‌شوند و ایجاد گرد و غبار می‌کنند و این نکته بسیار مهمی است و یا ویروس ایدز که حتی با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود، خداوند این ویروس را برای کسانی که از راه نا مشروع به لذت‌های نامشروع می‌رسند، خلق کرده است که وارد جسم این افراد می‌شود و از چرخه زندگی خارج می‌شوند.

در وادی دوم به یک نکته مهم اشاره شده است که ما نقاط منفی و ضعف یک فرد را نبینیم وقتی فردی وارد دنیای اعتیاد می‌شود و همسفر فکر می‌کند که از مسافرش در جایگاه بالاتری قرار دارد، در نتیجه نق می‌زند که تو مصرف کننده هستی و من ارجهیت زیادی نسبت به تو دارم، ولی در حالی‌که ما صور آشکار قضیه را می‌بینیم، در صور پنهان قضیه امکان دارد، مسافری که کنار من است از لحاظ ظرفیت و تکامل نفس در درجه خیلی بالاتری از همسفر قرار گرفته باشد و سر راه همسفر قرار گرفته و نقش مصرف کننده را بازی می‌کند تا همسفری که نا‌خالصی‌هایی در درون خود دارد، با آموزش‌های کنگره و کاربردی کردن آن‌ها بتواند به حال خوش برسد و از ناخالصی‌ها خود را پالایش و تسویه کند.

همه ما انسان‌ها، تک‌به‌تک در این کره خاکی رسالتی داریم و این نیست که ظاهر زندگی را نگاه کنیم و از صبح تا شب کارهای روزمره و تکراری را انجام دهیم، انجام رسالت همیشه با سختی و رنج همراه است تا به هدف والای انسانی نزدیک شود. خداوند بر مبنای اختیاری که به انسان داده علاوه بر آن، این مزیت را هم به انسان عطا نموده است که هر نفسی به آنچه که کسب کرده در رهن است، این جمله چه چیز را می‌خواهد به ما بگوید؟

من همسفر یا یک انسان عادی غیبت می‌کند یا حق کسی را می‌خورد، پیمان‌شکنی می‌کند و یا هزاران کار ضد ارزشی دیگری را انجام می‌دهد، ولی باید بداند که یک سیستم هوشمندی به نام خداوند یا قدرت مطلق وجود دارد، ولی وقتی انسان مدام به کارهای ضد ارزشی خود ادامه می‌دهد، او در رهن فردی است که در حقش ظلم می‌کند و رفته رفته می‌بیند که هیچ گشایشی در کارش نیست و گره مشکلاتش زیاد و زیادتر می‌شود، تا وقتی گشایش به وجود می‌آید که تصمیم بگیرد، خدمت بلاعوض در حق مخلوقات انجام دهد، خدمتی که بین خود و خدای خویش باشد.

وادی دوم ما را از ناامیدی‌ها و پوچی رها می‌کند و خود را به عنوان یک انسان ارزشمند احساس کنیم چرا که ما دارای صور آشکار و صور پنهان هستیم، صور آشکار قابل رؤیت هست ولی قادر به دیدن و لمس کردن صور پنهان نیستیم و در ادامه زندگی و مرگ، هیچ وقت فکر نکنیم که تمام شدیم، خیر، مرگ تولد دیگری است که در جهان دیگر شروع می‌کنیم و برای این شروع یک‌سری پیش نیازهایی است و می‌بایست یک کوله‌پشتی همراه داشته باشم، از جمله پس‌انداز مالی، پس انداز معنوی و ... که بتوانم در جهان دیگر که ادامه این زندگی در کره خاکی است، به همراه داشته و توشه خود کنم.

چه خوب است که اجازه دهیم دیگران زندگی کنند، خودمان زندگی کنیم و این مطلب مهم را همواره آویزه گوشمان کنیم که دیگران کاشتند ما خوردیم، ما بکاریم دیگران بخورند، ما مسئول عزیزانی هستیم که در کنار ما و همدرد ما هستند تا این عزیزان هم از تاریکی‌ها خارج شوند و به رهایی دست یابند.

در ادامه، نفرات برتر آزمون شماره چهارم فروردین ماه در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۷ نمایندگی صائب تبریزی

نفر اول آزمون؛ همسفر رباب حیدرزاده با کسب نمره ۲۰، راهنما همسفر مریم (لژیون اول)

نفر دوم آزمون؛ همسفر فاطمه فدایی با کسب نمره ۱۹/۵، راهنما همسفر محدثه (لژیون نهم)

نفر سوم آزمون؛ همسفر معصومه فرمانی با کسب نمره ۱۸/۵، راهنما همسفر منیره (لژیون ششم)

عکاس: همسفر شادی (مرزبان خبری)

تایپ: همسفر لیلا، راهنما همسفر مریم (لژیون اول)

ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .