English Version
English

وادی دوم خلأ امید را درون ما پر می‌کند

وادی دوم خلأ امید را درون ما پر می‌کند

هر کدام از ما به جهت رسیدن به یک هدف، پا به هستی گذاشته‌ایم و انسان‌های بیهوده، بی‌فایده و بی‌خاصیت نیستیم. این وادی، قصد دارد تا خلأ امید را در درون ما پر کرده و ما را امیدوارانه به ادامه حیات دعوت کند تا بتوانیم حرکت کنیم و به سمت مقصود قدم برداریم.

انسان در طول زندگی، دائماً بر سر یک دوراهی قرار می‌گیرد و اگر یک یا چند بار، راه اشتباه را انتخاب کند دچار ناامیدی خواهد شد. ناامیدی باعث می‌شود که درگیر پوچی و بیهودگی شویم، درست مانند اعتیاد یا حتی شکست در زندگی و یا کار. تنها چیزی که انسان را زنده نگاه داشته و او را به حرکت وا‌می‌دارد، امید است و دقیقاً جهان اعتیاد و نیروهای بازدارنده، امید را از انسان می‌گیرند.

در وادی اول یاد می‌گیریم که تفکر کنیم تا بتوانیم احوالات خویش را زیر نظر گرفته و زندگی خود را، سبک‌ سنگین کنیم و بفهمیم که ایراد کار از کجاست اما در این میان، نیروهای بازدارنده با ابزاری قدرتمند به نام ناامیدی، که یکی از اضلاع مثلث جهل است، به سراغ ما می‌آیند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که بما حقه بزنند و متوقف‌مان کنند و دقیقا در این مواقع، به این فکر می‌افتیم که برای چه زنده هستیم و یا برای چه آفریده‌ شده‌ایم؟ و این‌ ذهنیت‌ها و تفکرات، باعث ناامیدی هر چه بیشتر در ما می‌شوند.

همان‌طور که در آموزش‌های کنگره ۶۰ می‌خوانیم، هر انسانی برای انجام کاری به این دنیا می‌آید و اگر دقیق‌تر بگوییم هر موجودی یک رسالت و یا یک انگیزه برای به دنیا آمدن دارد.

در حقیقت، وادی دوم سعی می‌کند این مسئله را به ما گوشزد کند که؛ همه ما باید بتوانیم آن هدف و مأموریت را کشف کرده و به ثمر برسانیم.
حال اگر در طول زندگی خود بدنبال یادگیری، آموزش و رشد باشیم طبیعتأ حقایق زندگی را درک کرده و کمتر درگیر ناامیدی و نیروهای منفی خواهیم شد و در نتیجه در راستای هدف خود حرکت می‌کنیم.

باید در این جهان بر خواسته‌های مثبت خود تمرکز کنیم، مقتدرانه و مسرانه برای رسیدن به آنها تلاش و حرکت کنیم تا به هدف و غایت خود که تعادل و آرامش درونی است دست یابیم.

نویسنده: راهنما همسفر اعظم رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
عکاس: راهنما همسفر فاطمه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
ویرایش: گروه ویراستاری ورزش نمایندگی دنا شهرضا
ارسال: راهنما همسفر ریحانه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .