English Version
English

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد

جلسه یازدهم از دوره سی‌وپنجم سری کارگاه‌های آموزشی، خصوصی مسافران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی مسافر محمد ، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر بهزاد  با دستور جلسه " وادی دوم و تأثیر آن روی من " در روز یک‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه 1403 ساعت 17:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، محمد هستم یک مسافر
ابتدا از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان به خاطر فراهم نمودن این بستر تشکر می‌کنم. از راهنمای خوبم آقا حبیب اله به دلیل تمام زحماتشان نیز سپاسگزارم.
هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد. هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
آقای مهندس می‌فرمایند: هیچ موجودی بدون دلیل خلق نشده‌است؛ برای مثال همین درختان گز که در کویر و اطراف منطقه خودمان مشاهده می‌کنید، شاید ازنظر ظاهری زیبا نباشد؛ اما جلوی پیشرفت و گسترش کویر و همچنین افزایش ریزگردها را می‌گیرد یا حشره‌ای مثل کرم که ما فکر می‌کنیم بسیار بیهوده خلق‌شده است کمک زیادی به حاصلخیزی خاک می‌نماید.
در سفر اول، بیشتر مسافران به دلیل اینکه درگذشته پل‌های پشت‌ سرخود را خراب نموده‌اند دچار حس ناامیدی می‌شوند و همه را مقصر می‌دانند؛ اما به‌مرور زمان و با آموزش‌هایی که می‌گیرند، به این نتیجه می‌رسند که با مصرف مواد مخدر، سیستم‌های درونیشان تخریب و از حالت تعادل خارج گردیده؛ لذا با بروز احساسات منفی، ناامیدی ایجادشده است و با همان آموزش‌ها و بازسازی جسم و روانشان به مصداق شعر " یوسف گم‌گشته بازآید به کنعان غم مخور " و با ارزش و بهایی که به خودشان می‌دهند و همچنین مشاهده افراد درمان شده، ناامیدی تبدیل به امیدواری شده و تغییرات مثبت آغاز می‌گردد.

در ابتدای وادی دوم گفته می‌شود؛ «خوشحالیم که به جنگ نرم خود ادامه می‌دهید»؛ یعنی چه؟ منظور همین کاری است که دارد انجام می‌شود. حالا این جنگ برای سفر اولی یک‌جور است و نتیجه‌اش هم رهایی و درمان است برای سفر دومی به شکل دیگری صورت می‌گیرد که به نظر بنده همگی در خدمت متجلی می‌شود.
"از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید، از همه شما تشکر می‌کنم."

نایپ و ویرایش متن: راهنمای تازه واردین مسافر کریم
عکس: مسافر یحیی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .