English Version
English

سکون جایز نیست، با حرکت راه نمایان می‌شود

سکون جایز نیست، با حرکت راه نمایان می‌شود

در خدمت مسافر لژیون تغذیه سالم همسفر گلی از نمایندگی شادآباد در بوستان ولایت تهران هستیم. آخرین آنتی ایکس مصرفی مسافر ایشان هروئین بود. با متد DST و داروی OT به مدت 13 ماه و 6 روز باراهنمایی همسفر فتانه و مسافر روح‌الله سفر کردند. هم‌اکنون به لطف خدا 2 سال و 1 ماه است که با دستان پرتوان آقای مهندس آزاد و رها هستند. در ادامه همسفر گلی در تاریخ 1401/7/01 با وزن 102 کیلوگرم وارد لژیون تغذیه سالم شدند و به مدت 13 ماه و 5 روز باراهنمایی همسفر مهدیه در بوستان ولایت سفر کردند و با دستان پربرکت آقای مهندس با وزن 80 کیلو و 500 گرم آزاد و رها شدند. آشنایی ایشان با کنگره 60 از طریق مسافرشان بود. ورزش همسفر گلی در کنگره والیبال می‌باشد.

راهنمای تازه واردین چه طور می‌تواند نور امید را در دل یک تازه‌وارد زنده کند؟

من خودم خیلی دوست دارم که بتوانم در این جایگاه خدمت کنم، چون به نظر من راهنمای تازه‌وارد یکی از مهم‌ترین اعضاء کنگره ۶۰ است که در حال خدمت به یک تازه‌وارد است، چون فرد تازه‌وارد قبل از ورود به کنگره هیچ اطلاعی از درمان اعتیاد ندارد و با شنیدن صحبت‌ها و راهنمایی‌های راهنمای تازه‌وارد، نشان دادن الگوها و روش DST است که نور امید را در دل یک تازه‌وارد روشن می‌کند، چون خود من هم بیشتر با دیدن الگوها ایمان آوردم که کنگره همان‌جایی است که درمان اعتیاد در آن صد درصد است و شخص می‌تواند سلامتی خود را دوباره به دست بیاورد.

ازنظر شما نگاه ما به ناکامی‌های، شکست‌ها و رنج‌هایمان باید چگونه باشد که دچار سکون و سقوط نشویم؟
صحبتم را با یک شعر شروع می‌کنم. در ناامیدی بسی امید است پایان شب سیه، سفید است، یعنی با تمام سختی‌ها و دشواری‌های که هر فرد در زندگی خودش دارد هیچ‌وقت نباید در یکجا ساکن و ناامید باشد، چون ناامید بودن باعث سقوط انسان می‌شود. من خودم قبل از کنگره همین شرایط را داشتم خیلی برای از بین بردن مشکلاتم سعی و تلاش نمی‌کردم و بیشتر اوقات در ناامیدی به سر می‌بردم و هیچ حرکتی برای بیرون آمدن از مشکلاتم نداشتم، ولی از زمانی که وارد کنگره شده‌ام و آموزش می‌گیرم فهمیدم در همه مقاطع از زندگی‌ام باید تلاش و کوشش کنم که دچار سکون و سقوط نشوم، چون با حرکت راه نمایان می‌شود.

امیدوارکننده‌ترین پیامی که تاکنون دریافت کرده‌اید چه بوده است و از چه کسی آن را دریافت کردید؟

پیام آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است. از استاد سردار در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر بوده است.

چه پیامی از وادی دوم دریافت کرده‌اید که از ناامیدی به اقتدار درونی رسیدید؟ آیا کسی که غرق در ناامیدی است می‌توان کمک کرد؟
وادی دوم می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. من قبل از کنگره از زندگی کردن خیلی ناامید بودم و همیشه با خودم می‌گفتم چرا به دنیا آمده‌ام و باید زنده باشم که این‌قدر عذاب بکشم؛ به خاطر همین هم چند باری به فکر خودکشی افتادم، ولی به خاطر دو تا از دخترهایم و این‌که خودکشی گناه است این کار را نکردم، ولی از زمانی که وارد کنگره شدم و با وادی دوم آشنا شدم فهمیدم که همین‌جوری و الکی به این دنیا نیامده‌ام و یک مسئولیتی در این جهان خاکی دارم که باید به نحو احسنت انجام بدهم و همین آموزش باعث شد من که غرق در ناامیدی، رنج و عذاب بودم امیدوار شوم و با تمام وجودم تلاش و کوشش کنم مشکلی که باعث ناامیدی من بود حل شود و از آن به بعد مسئولیت‌هایی از قبیل مادر بودن، همسر بودن و از همه مهم‌تر همسفر بودن را بتوانم بهتر از قبل انجام بدهم.

بهترین دستاوردی که با حضور در بوستان ولایت و ورزش جمعی والیبال داشتید چه بود؟
بهترین دستاورد از حضورم در پارک و ورزش کردن با جمع دوستان خوب و باانرژی این بود که بیشتر و بیشتر به کنگره وصل شدم، چون اگر بچه‌های والیبال نبودند شاید همان اوایل که به کنگره آمدم وقتی مسافرم سفرش را خراب کرد و از کنگره دور شد من هم ناامید می‌شدم و از کنگره می‌رفتم، ولی دوستان خوبم که باهم هر هفته والیبال بازی می‌کردیم خیلی به من دلگرمی می‌دادند و به همین خاطر من در کنگره ماندگار شدم و الآن هم خدا را هزاران بار شکر می‌کنم که دارم آموزش می‌گیرم.

با توجه به سفر تغذیه‌ای که داشتید آیا جسم سالم و ورزیده تأثیری در امیدوار بودن ما دارد؟
بله صد درصد تأثیر خیلی خوبی دارد؛ همان‌طوری که آقای مهندس فرمودند جسم سالم روح و روان آدم را هم سالم و به تعادل می‌رساند؛ به خاطر همین هم هست که آقای مهندس ورزش را در کنار درمان اعتیاد اجباری کردند و در کنار این‌ها هم در مورد تغذیه خیلی تأکید کردند، چون با تغذیه سالم، جسم سالم و جسم سالم، روان سالم را در پی دارد و وقتی تمام این‌ها درست باشد انسان امیدوارتر به زندگی خود ادامه می‌دهد.

چه چیزی باعث شد که وارد سفر تغذیه سالم شوید و چگونه این مسیر را طی کردید؟
قبل از کنگره همیشه دنبال جایی می‌گشتم که بتوانم اضافه‌وزنم را کم کنم. اضافه‌وزن من خیلی زیاد بود و دلیل بسیار زیادی برای بیماری‌هایی از قبیل کمردرد و زانو دردم بود و خیلی اذیت می‌شدم، ولی بعد از مدتی که در کنگره بودم وارد لژیون تغذیه سالم شدم و یک سفر بسیار عالی، بدون دردسر و هیچ سختی با روش تدریجی توانستم مقداری از وزنم را کاهش بدهم و این هم از لطف خدا و آقای مهندس بود که در مسیر کنگره قرار گرفتم که هم مسافرم درمان شود و هم خودم به خواسته‌ام و سلامتی برسم.

ازنظر شما نقش ورزش دررسیدن به حال خوب و رسیدن به تعادل چیست؟

همان‌طوری که می‌دانید با ورزش کردن آدرنالین خون انسان بالا می‌رود و شخص دچار شور، شعف، شادابی و حال خوب می‌شود و باعث می‌شود جسم، روح و روان هم بیشتر به تعادل نزدیک شود. به خاطر همین هم آقای مهندس در کنگره برای ما همسفرها و مسافرها اجبار کرده‌اند حتماً یک‌رشته ورزشی داشته باشیم؛ چون ورزش کردن درمان اعتیاد را کامل می‌کند و در کنار بازسازی جسم، روح و روان ما هم به تعادل می‌رسد و شخص حال خوبی را تجربه می‌کند.

با توجه به تجربه جایگاه دبیری مسابقات والیبال در بوستان ولایت چه آموزشی از خدمت در این جایگاه دریافت کرده‌اید؟

خدا را شکر می‌کنم در جایگاه دبیری مسابقات والیبال در بوستان ولایت هستم و خدمت می‌کنم و این خدمت به من مسئولیت‌پذیری بیشتر از قبل را آموزش می‌دهد و همچنین تحمل و صبرم هم خیلی بیشتر از قبل شده است.

رابط خبری: همسفر نرگس، مرزبان خبری بوستان ولایت
طراح سؤالات: همسفر عاطفه، رهجوی راهنما همسفر فریده (لژیون پانزدهم) نمایندگی شادآباد در بوستان ولایت (رشته ورزشی بسکتبال)
ویراستاری و ارسال: گروه ورزش همسفران کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .