English Version
English

ناامیدی؛ حصاری نامرئی

ناامیدی؛ حصاری نامرئی

همسفر زهرا، به همراه مسافرشان با تخریب ۲۰ سال وارد کنگره شدند. آخرین آنتی‌ایکس مصرفی مسافرشان؛ متادون و قرص بود، به مدت ۱۵‌ماه و ۱۴‌روز با راهنمایان محترم؛ مسافر حمید و همسفر مریم به روش دی‌اس‌تی و با داروی اوتی سفر کردند، الان هم به شکر خدا و دستان پرتوان آقای مهندس ۸‌ماه و ۱۰‌روز است که آزاد و رها هستند. ورزش مسافرشان بدمینتون و ورزش ایشان ایروبیک و دارت می‌باشد. در ادامه مصاحبه‌ای با ایشان ترتیب داده‌ایم که تقدیم نگاه پرمهرتان می‌شود:

چه چیزی باعث می‌شود که انسان احساس بیهودگی می‌کند؟
گاهی اوقات تفکرات غلط، خارج شدن از صراط مستقیم، مسائل و مشکلاتی که از زندگی کردن در کنار یک مصرف‌کننده برای ما پیش می‌آید، یا کمال گرایی بیش از حد خودمان، نافرجامی ما برای رسیدن به خواسته‌های مورد نظر و تصاویر منفی شکست‌های پی‌در‌پی در گذشته باعث ایجاد احساس بیهودگی، پوچی، سرگشتگی گناهکار بودن، ناامیدی و عدم اعتماد به نفس در ما می‌شود که باید دانست این وضعیت و احساس اگر بخواهیم قابل تغییر است و می‌توانیم همه چیز را عوض کنیم.

چرا ناامیدی یکی از محکم‌ترین ابزارهای شیطان است؟
ناامیدی؛ مثل یک حصار نامرئی است که ما به دور خودمان می‌کشیم و باعث می‌شود که ارتباط ما با هستی و جهان قطع شود. شیطان و نیروهای منفی از درون به انسان حمله می‌کنند و جلوی تفکر، تلاش و حرکت او را می‌گیرند. بودن در ناامیدی باعث از دست دادن ایمان و اعتقاد ما؛ حتی کفر و ناسپاسی نسبت به خداوند می‌شود. به قول استاد امین: «ناامیدی قوی‌ترین حسی است که ما را در تاریکی نگه می‌دارد».

در این وادی منظور از جنگ نرم چیست؟
جنگ نرم، جنگی است که مبارزه در آن انجام می‌شود؛ اما با کمترین خسارت؛ یعنی شخص در درون خودش تکاپو و جنبشی علیه نیروهای اهریمنی دارد؛ اما بدون غوغا پریشانی و آسیب، جنگی است در افکار و اندیشه ما. جنگ نرم به عبارتی می‌تواند؛ افزایش دانایی نیز باشد و این کار با تفکر، آموزش و تجربه امکان‌پذیر است و ما باید این جنگ نرم را ادامه بدهیم تا بتوانیم شهر وجود و دنیای درونمان را آباد کنیم.

لطفاً در مورد این جمله که «همه مطالب در درون و برون ماست که مانند قله‌های بلند آتشفشان هستند؛ اما آرام و بی‌صدا که اگر به آنها توان حرکت دهیم، حتماً می‌دانید چه می‌شود» توضیح دهید؟
به استعدادهای درونی و بالقوه ما اشاره می‌کند؛ یعنی ریشه اصلی و اساسی تمام مشکلات در درون ماست و به درایت ما در مواجهه با مسائل بستگی دارد. در اینجا درون انسان به آتشفشانی تشبیه شده است که در عین آرام و بی‌صدا بودن، قدرت فوق العاده‌ای دارد که اگر از این نیرو به درستی استفاده شود، قدرتی فرای تصور در ما ایجاد خواهد کرد؛ مخصوصاً در جهت مثبت و ارزش‌ها.

خصوصیات صراط مستقیم چیست؟
صراط مستقیم؛ یعنی درست‌ترین، بهترین و کوتاه‌ترین راه که ما را با وضعیت مناسب به خواسته و مقصد راستین می‌رساند، حرکت در صراط مستقیم در نهایت ما را به شادی، محبت، صلح، آسایش و آرامش نزدیک می‌کند. ما می‌توانیم با اجرای فرامین الهی، انجام ارزش‌ها و دوری از ضد ارزش‌ها، در صراط مستقیم قرار بگیریم و از زندگی بیشترین لذت را ببریم.

با توجه به اینکه شما همیشه جزء نفرات برتر آزمون هستید، آیا هدف خود را در راستای خدمت به بندگان خدا قرار داده‌اید که انشالله در ادامه به جایگاه راهنمایی برسید؟
شاید در ابتدا فقط به این خاطر بود که کاری به من واگذار شده‌بود و سعی می‌کردم به بهترین نحو ممکن انجام دهم؛ ولی در ادامه وقتی حس خودم را قبل از ورود به کنگره با حس الان مقایسه می‌کنم، دلم می‌خواهد دیگرانی هم که در بیرون از کنگره حال آن زمان من را دارند، به حس و حال خوب الان من، برسند و خیلی دوست دارم در شکل گرفتن این حس و خدمت به بندگان خدا من نیز نقشی داشته باشم، امیدوارم خداوند توفیق خدمت در جایگاه راهنمایی را به من عطا کند.

سخن پایانی...
شکرگزار خداوند هستم که راه و مسیر کنگره را برای من باز کرد، از مسافرم تشکر می‌کنم، از راهنمای خوبم خانم مریم عزیز، سپاسگزارم که همیشه صبورانه کنارم بودند. در آخر از همه خدمتگزاران شعبه دنا شهرضا سپاسگزارم که عاشقانه خدمت می‌کنند و تمام خدمتگزاران سایت که در صور پنهان همیشه در حال خدمت هستند.

طراح سوالات: راهنما همسفر اعظم (ر)
عکاس خبری: همسفر زهرا (ق)
تنظیم و ارسال: همسفر لیلا (ک) رهجوی راهنما همسفر لیلا
همسفران نمایندگی دنا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .