English Version
English

تسلیم شدن، موجب پیروزی شیطان می‌شود

تسلیم شدن، موجب پیروزی شیطان می‌شود

در وادی اول، یاد گرفتیم که با تفکر ساختارها آغاز می‌شود. بدون تفکر، آنچه هست روبه‌زوال می‌رود؛ پس برای انجام هر کاری ابتدا باید اندیشه کنیم. دانستیم که نتیجه تفکر ما که یک حرکت درونی هست ترسیم‌کننده رفتارهای بیرونی ما می‌شود. تفکر و اندیشه مثبت، باعث رفتار مثبت و تفکر منفی، حال بد و اتفاقات بد را موجب می‌شود. هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

موقعی که یک مصرف‌کننده مواد مخدر، شروع به سفر اول می‌کند، با خود تفکر می‌کند که چه آسیب‌هایی در جسم خود به وجود آورده، زمانی که فکر می‌کند چه راه سخت و طولانی را باید طی کند، ضعف و ناامیدی بر او مستولی می‌شود، از خودش و همه‌کس و همه‌چیز حتی خداوند، شکایت می‌کند در مسیر ضد ارزش قرار می‌گیرد و در او ایجاد حس منفی می‌گردد. احساس ناامیدی و پوچی، انسان را از مسیر صحیح خارج می‌کند و باعث می‌شود بیشتر در تاریکی فرورفته و اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهد.

تسلیم شدن، موجب پیروزی شیطان می‌شود. ناامیدی یکی از مخرب‌ترین حس‌هایی هست که سراغ انسان می‌آید. انسان موجودی قدرتمند هست که خداوند قدرت و نیروی عظیمی به او داده. شیطان خوب می‌داند، انسان را از بیرون نمی‌تواند شکست دهد به همین دلیل انسان را از درون با استفاده از نیروهای منفی درون خودش از بین می‌برد. وادی دوم، می‌گوید هیچ مخلوقی در این جهان و در این هستی به جهت بیهودگی خلق نشده است؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

همه ما دارای توانایی‌های خاص هستیم، هرکدام از ما منحصربه‌فرد هستیم. وادی دوم، می‌گوید اگر به تمام هستی بنگرید چیزی پیدا نمی‌کنید که بیهوده باشد. اگر هم این مطلب به ذهنتان رسید که چیزی بیهوده است، تصور نادرست ما هست که نتوانسته‌ایم به هسته درونی یا فلسفه وجودی خود پی ببریم. نیروی مافوق یا خالق، وقتی‌که انسان را خلق کرد او را به یک ‌دوراهی هدایت کرد. یکی تاریکی و دیگری روشنایی.

یک مصرف‌کننده مواد مخدر، چه دانسته و یا ندانسته پا درراه تاریکی‌ها گذاشته و موجب شده توانایی‌های خود را ندیده و شخص احساس ناامیدی و بی‌خاصیتی کند که نتیجه آن حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها است‌.باید بدانیم، این وضعیت و احساس قابل‌تغییر هست؛ البته اگر بخواهد سفر خودش را برای درمان و جبران تخریب‌ها و مشکلات آغاز کند؛ یعنی نزدیک شدن به‌فرمان عقل، یعنی حرکت در صراط مستقیم.

باید ازآنچه خداوند یا نیروهای مافوق در وجود انسان قرار داده استفاده کنیم و نوع دیگری شویم، می‌دانیم که در ابتدا مشکل است فقط کافی است حرکت کنیم و سفر خود را در صراط مستقیم آغاز کنیم، دیگر احساس ناامیدی و ضعف نخواهیم کرد. امیدواری‌ کمترین ‌فایده‌ای ‌که ‌دارد این ‌است ‌که ‌حالت‌ را‌ خوب ‌می‌کند. پس ‌حتماً وجود من ‌در این‌ دنیا ‌لازم‌ هست‌ و پشت این خلقت سری نهفته است ‌که با دانایی، علم‌ و آگاهی می‌توان‌ این راز را کشف‌ کرد.

انسان موجود قدرتمندی ‌است‌‌ که خداوند نیروها و قدرت عظیمی به او داده است. با آموزش‌های ‌کنگره ‌راه ‌برای‌ ما باز‌ می‌شود. برای رسیدن به روشنایی‌ باید از گذرگاه‌های ‌سخت‌‌ عبور ‌کرد ‌آن‌وقت انسان‌ کارآزموده ‌و رها می‌شویم. وقتی نوع نگاهت‌ به آفرینش، به زندگی، به عشق‌ و محبت ‌تغییر کند. آن‌وقت ‌که ‌می‌گویی‌ خدایا ‌شکرت بابت‌ تمام‌ مسائل ‌‌و مشکلاتی ‌که ‌باعث ‌شد من‌دیگری متولد شود و رشد کند. باید دانست ‌‌بعد از هر سختی ‌آسانی است‌‌ و‌ پایان ‌شب‌ سیه‌ سپید است. در ادامه سفر شخص درمی‌یابد که نه‌تنها به جهت بیهودگی قدم به حیات ننهاده؛ بلکه برای هدف بسیار والا، مقدس و ارزشمندی پا به حیات گذاشته است.

نویسنده: همسفر مرجان رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون پانزدهم)
رابط خبری: راهنما همسفر سمیرا (لژیون پانزدهم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .