English Version
English

خدایی که مرا راهنما و هدایت کننده است

خدایی که مرا راهنما و هدایت کننده است

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر به هیچ فکر کنیم.

سلام دوستان عصمت هستم همسفر.

گاهی اوقات که با خود خلوت می‌کنم؛ زندگی و کُل هستی، فکرم را به خود مشغول می‌کند. حال غریبی به من دست می‌دهد، گویی من تنهایِ تنها یک سوی و جهانِ آفرینش در سویی دیگر و از دور، همه چیز را نظاره می‌کنم. حس عجیبی تمام وجودم را فرا می‌گیرد؛ حسی توأم با آرامش وصف‌ناپذیری که گویی تمام سنگینی مشکلات و دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌هایِ روزمرگی را محو می‌کند و فقط و فقط، خودم هستم و خودم و خدایی که صبورانه و صمیمانه در کنارم اُمیدبخش قلب و روحم است.
آری! نور امید و روشنایی دوباره رُخ می‌نمایاند و اِلتیام‌بخش تمام بی‌قراری و درد‌هایی می‌شود که در صندوقچه‌ی قلبم جمع شده است.
می‌نگرم به هستی، به دنیا، به این که من در این مجموعه‌یِ عظیم، چه اندازه دیده می‌شوم؛ من در خانه‌ی خود، مَحلّه، شهر، کشور، قاره، کُره زمین، منظومه‌ی شمسی، کهکشان و هزاران کهکشان دیگر... و این چنین است که آرامش تمام وجودم را فرا می‌گیرد؛ چرا که خدای به این بزرگی، چه‌طور می‌شود، منِ بنده کوچک و ناتوان را از یاد برده باشد و چه کوچک و حقیر و فقیر است ذهن و اعتقاد و باور من که چون او بزرگی را در حسِ اشتباه ناامیدی و بی‌هدف بودنِ خود کوچک کرده‌ام.
به هر سو که می‌نگرم، جز محبت و لطف و مهربانی او چیزی نمی‌بینم در همان بدی و زشتی و دل شکستی، زیبایی نوازش و مِهر یادش آرامم می‌کند.
آری! به هیچ نیستیم حتی اگر به هیچ فکر کنیم، این چیدمانِ هوشمندانه و خِرد‌مندانه چون او یکتایی است که مُقدر کرد؛ طعمِ شکست، دلسردی، تلخی، خستگی و ناامیدی را لمس کنم که آرامشِ وجودش را قدر بدانم. بزرگی که، از او دلسوزتر و رئوف‌تر نخواهی یافت.
او مرا راهنما و هدایت‌کننده است که هر زمان ره‌گم کرده و پریشان و درمانده از همه جا و همه کس، آغوش او را طلب کنم و او مهربان‌تر از پدر و مادر، نزدیک‌تر از رگ گردن به من، دلِ شکسته‌ی مرا ارج می‌نهد و نادیده می‌گیرد؛ آن‌چه خاطر او را آزردم، مرا بی هیچ عذر و بهانه‌ایی می‌پذیرد.
با وجود چنین معبودی، چرا ناامیدی، چرا بی هدفی، چرا پریشانی به وقت درماندگی؟!
حقّا که سزاوار ستایش و سپاس فراوانی! و بر ساحت مقدّست، سر بر سجده می‌نهم تا تو باشی عجین شده‌ی ابدی و همیشگی جانم.
دوستت دارم خدایِ همیشه مهربانم.

نویسنده و ویراستار متن: همسفر عصمت رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون ششم)

ارسال مطلب: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون یازدهم)

 

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .