English Version
English

همه مطالب، در درون و برون ما است

همه مطالب، در درون و برون ما است

وادی اول به‌خوبی ما را به این درک و آگاهی می‌رساند که بدانیم همه انسان‌ها برای پیدا شدن لازم است، تفکر کنند و با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد. ما به‌دلیل همین عدم تفکر سال‌ها مسیر و جهت زندگی خود را گم کرده‌ایم، پس باید خوب تفکر کنیم و دریابیم که «هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم».

با این تفاسیر درمی‌یابیم که همه مطالب، در درون و برون ما است و اگر تفکر در مسیر ضدارزش‌ها باشد، خرابی و ویرانی به بار می‌آورد و اگر در مسیر ارزش‌ها و صراط مستقیم باشد، سازندگی و آبادانی در پی دارد. ما در اثر همین تفکرات اشتباه و ورود به ضدارزش‌ها برای خود مشکلات جدی مثل مشکلات جسمی، روحی، روانی، مادی و معنوی ایجاد کرده‌ایم و خود را درگیر کینه، حسادت، ترس، حقارت، بی‌‌مسئولیتی و… نموده‌ایم و این مشکلات در جسم و روان ما خود را به‌صورت انواع بیماری‌ها نشان داد و ما را به اوج یأس و ناامیدی فرو برد و به‌نوعی همه‌چیز را تمام شده دانستیم.

خداوند، در آیه ۱۱۵ سوره مؤمنون می‌فرماید: «آیا گمان برده‌اید که شما را بیهوده آفریده‌ایم؟»؛ اگر ما فکر کنیم که این همه تشکیلات، مقدمات و برنامه‌هایی که خداوند چیده است، صرفاً برای همین چند روز باشد، فکری پوچ و بی‌معنی می‌باشد. در آیه بعد می‌فرماید: «خداوندی که حق است و جزء حق از او صادر نمی‌شود». چگونه ممکن است آفرینش او بی‌هدف باشد؟ شاید بعضی اوقات پیش خودمان فکر کنیم که از کجا آمده‌ایم؟ به چه دلیل به این دنیا آمده‌ایم؟ یا به این دنیا آمده‌ایم تا بخوریم و بخوابیم و لذت ببریم، پس فرق ما با بقیه موجودات چیست؟

خداوند، این جواب را به ما داده است، آیا فکر می‌کنید که شما را بیهوده آفریده‌ایم؟ سختی‌ها و مشکلات مانند نور از دریچه قلبمان می‌گذرد و باعث تزکیه و پالایش ذهن، عقل و حس ما می‌شود و اصولاً انسان، تاریکی‌ها را برای پی بردن به عظمت روشنایی‌ها تجربه می‌کند و وقتی‌که از گذرگاه‌های سخت جان سالم به در برد، آن وقت انسانی کارآزموده و رها خواهد شد. با آموزش گرفتن متوجه می‌شویم که بیهوده خلق نشده‌ایم و حتماً پشت خلقت هر موجودی دلیلی است، اگر من به این نقطه تفکر برسم که آفرینش من بیهوده بوده است، دلیل بر ناآگاهی من است.

امیدوارم بتوانم در مسیر کنگره بهترین استفاده از آموزش‌های نابش را ببرم و یادم نرود که بیهوده خلق نشده‌ام و پایان شب سیاه، سفید است.

 

نویسنده: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر زینب (لژیون سوم)
رابط خبری: راهنما همسفر زینب
عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی زاگرس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .