English Version
English

ساختمان جسم نمایشی از ساختمان الهی

ساختمان جسم نمایشی از ساختمان الهی

طبق رسم هر شنبه صبح امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با جواب این سوال که چرا آقای مهندس می‌فرمایند«اگر غذا را زیاد مصرف کنیم، سم است؛ به اندازه مصرف کنیم، غذا است و اگر کم مصرف کنیم، دارو است»

خداوند انسان را خلق کرد، به او عقل و اختیار داد که با انتخاب مسیری درست به تکامل برسد. حفاظت از شهر وجودی و داشتن جسمی سالم بسیار مهم و مورد تأکید است و همانگونه که گفته‌اند «عقل سالم در بدن سالم». اگر جسم دچار مشکل شود، روح و روان یا خلق و خوی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

«درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است»، شعار اصلی کنگره است و رسیدن بت تعادل و داشتن تعادل بسیار مهم و ضروری می‌باشد. «اگر غذا را زیاد مصرف کنیم، سم است؛ به اندازه مصرف کنیم، غذا است و اگر کم مصرف کنیم، دارو است»، این جمله نیز به وجود تعادل در غذا خوردن تأکید می‌کند.برای مثال اگر بیش از اندازه آب مصرف کنیم و به جای ۸لیوان، ۳۰لیوان آب بخوریم، باعث برهم خوردن تعادل بدن و ایجاد مسمومیت می‌شود. همچنین مصرف زیاد غذا و موادخوراکی باعث مشکلات گوارشی، هضم نشدن و معده درد، چاقی، ایجاد فشارخون، دیابت و بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌گردد.

گاهی افراد تصور می‌کنند هرچقدر ویتامین و موادمغذی بیشتری مصرف کنند، سالم‌تر خواهند بود ولی برخلاف تصور ویتامین اضافی رسوب می‌کند و به تدریج ایجاد مشکل می‌کند یا وجود کلسیم اضافی در کلیه‌ها رسوب کرده و منجر به سنگ کلیه می‌شود.
جسم انسان، مثل یک ساختمان است که اگر مصالح مورد نیاز آن نباشد کامل نمی‌شود؛ در صورتی که ساختمان را باید بسازند؛ ولی بدن باید خودش خودش را بسازد.
اکثر بیماری‌ها از مواد مورد نیاز است که به بدن نمی‌رسد. وقتی آهن باید برسد نمی‌رسد دچار کم خونی می‌شویم کلسیم نرسد دچار مشکل استخوان دندان و پوکی استخوان می‌شود. ویتامین نرسد، بینایی مشکل پیدا می‌کند و مشکلات متعددی ایجاد می‌گردد.

اولین قدم برای تغذیه سالم این است که از واحد مصرف بدن خود که همان کالری است، آگاه شویم. همچنین به زمان خوردن و خوابیدن خود اهمیت بدهیم، باید دانست چه ساعتی موقع غذا خوردن و آشامیدن است و چه ساعتی باید ویتامین‌ها و میوه‌ها را مصرف کرد، چه غذاهایی را باهم بخوریم و چه غذاهایی را نباید باهم خورد. از خوراکی‌های سالم استفاده کنیم و از خوراک‌های ناسالم مثل غذاهای کنسروی و موادی که تاریخ مصرف طولانی مدت دارند پرهیز کنیم. به طورکلی باید زمان مصرف، مقدار مصرف و چگونگی مصرف، که همان زبان بدن است را بدانیم.

یکی از موثرترین عامل برای سلامتی، ورزش است. باید ورزش را جزء اولویت زندگی خود قرار دهیم. ورزش باعث تقویت عضله و بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود.

همانگونه که در در قرآن کریم آمده است، انسان باید به غذای خود نگاه کند. همیشه یک نگاه جامع به جدول مواد غذایی خود داشته باشیم؛ مثل قوانین که اگر درست به آن عمل کنیم سیستم به طور خودکار و بدون اشکال پیش می‌رود. اگر طبق قانون بدن عمل کنیم و ساختار جسم خود را بشناسیم، به بیماری‌هایی که بر اثر عدم شناخت به آن مبتلا می‌شویم، دچار نخواهیم شد.

نویسنده: همسفر نسرین رشته ورزشی دارت نمایندگی دنا شهرضا
ویرایش: همسفر لیلا رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
عکس نوشته: همسفر زهرا رشته ورزشی دارت نمایندگی دنا شهرضا
ارسال: راهنما همسفر ریحانه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .