English Version
English

افکار منفی باعث بیمار شدن جسم می‌شود

افکار منفی باعث بیمار شدن جسم می‌شود

اولین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی مجازی ویژه همسفران کنگره60، نمایندگی نائین با دستور جلسه «وادی دوم (هیچ مخلوقی جهت بیهودگی، قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تأثیر آن روی من» با استادی همسفر آزاده رهجوی راهنما همسفر محبوبه در روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

به هنگام سختی مشو ناامید
که ابر سیاه بارد آب سفید

این وادی اولین چیزی که برای ما روشن می‌کند این است که اگر خوب تفکر کرده باشیم کاملاً برایمان روشن خواهد شد که خیلی چیزها را از دست داده‌ایم یا در حال ازدست‌دادن هستیم، این از دست‌دادن‌ها ممکن است جسمی، روانی، مادی و یا معنوی باشند یعنی به جسم خود و یا به روح و روانمان آسیب زده باشیم و شاید هم از نظر مادی به خودمان ضررهایی زده باشیم و ممکن است با فشار مشکلات از نظر معنوی از قدرت مطلق دور و به سمت ضد ارزش‌ها رفته باشیم و از ارزش‌ها دور شده باشیم.

حال ممکن است بعضی از ما وقتی این مشکلات زیاد می‌شوند یا بیماری‌های ما پیشرفت می‌کنند تصور کنیم که همه‌چیزتمام شده و دیگر زندگی برای ما اهمیتی ندارد یا می‌گوییم اصلاً چرا ما به دنیا آمده‌ایم و هزاران حرف‌های ناامیدکننده دیگر که در وهله اول یک توجیه است. با پروبال دادن به این نیروهای منفی و تقویت ناامیدی که یکی از اضلاع مثلث جهالت است بیشتر در تاریکی‌ها فرومی‌رویم و اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهیم و احساس پوچی می‌کنیم.

تأثیری که این قسمت از وادی روی من داشت این بود که اگر خوب فکر کنیم می‌بینیم زمان قبل از ورود به کنگره و آموزش گرفتن چنان بافکر و خیال‌های بی‌ارزش و استرس‌های پوچی که در اثر ناآگاهی بودند ضررهایی به جسم خود زدیم و این افکار منفی باعث می‌‌شدند جسم بیمار شود و سرگردان از این دکتر به آن دکتر برویم؛ بنابراین ضررهای مالی هم داشتیم و وقتی مشکلات ما زیاد می‌شدند احساس پوچی می‌کردیم و این مشکلات را از چشم خداوند می‌دیدیم و این باعث می‌شد که از قدرت مطلق دور شویم و مشکلی به مشکلات ما اضافه شود.

در قسمت معنوی نیز اگر به تمام هستی نگاه کنیم می‌بینیم همان‌طور که در این وادی گفته می‌شود، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. با آموزش گرفتن از این وادی در می‌یابیم خداوند هر انسان و هر موجودی را جهت یک هدفی آفریده و بیهوده نیست. این ما هستیم که با دورشدن از صراط مستقیم و رفتن به‌طرف ضد‌ارزش‌ها این هدف را گم می‌کنیم و همه ما دارای توانایی‌های بسیار زیادی هستیم؛ زیرا قدرت مطلق توانایی‌هایی در وجود انسان گذاشته که اگر بخواهد می‌تواند خیلی راحت تغییر کند و از پایین‌ترین نقطه به بالاترین جایگاه برسد. من این تغییر را کاملاً در خودم و مسافرم دیده‌ام که از چه حالت‌های ناامیدی به اوج خوشحالی و امید رسیدیم. با اولین قدم دیگر احساس پوچی و ناامیدی نکردیم و اعتمادبه‌نفس ما بالا رفت و احساس مفیدبودن کردیم‌.

ما اگر به تمام هستی نگاه کنیم می‌بینیم که امکان ندارد چیزی را پیدا کنیم که جهت بیهودگی پا به هستی گذاشته باشد و این وادی من را عاشق زندگی و عاشق انسان‌ها کرد. من از وقتی که این وادی را نوشتم و از این وادی آموزش گرفتم، توجه من خیلی به اطراف بیشتر شده و به کوچک‌ترین گیاهان روی زمین و موجودات زنده به یک دید مثبت نگاه می‌کنم و باید بابت تمام آفریده‌های خدا شکرگزار باشم و یاد گرفته‌ام که خداوند، هیچ‌چیز را جهت بیهودگی نیافریده است. عوض‌شدن دید و نگرش من توسط آموزشی که از این وادی گرفتم باعث شده نسبت به تمام چیزهایی که خداوند و یا قدرت مطلق خلق کرده است، یک دید مثبت باشد و برای همه احترام قائل و همه را دوست داشته باشم و سعی کنم تا جایی که می‌توانم کمکی برای آنها باشم و اگر در توانم نبود حداقل ضرر و آسیبی نرسانم.

ما باید به فلسفه وجودی و حیات خودمان و دیگران احترام بگذاریم و برای آن ارزش قائل بشویم. وقتی این آموزش‌ها تأثیرگذار هستند که ما در زندگی آنها را عملی کنیم و من آزاده وقتی این آموزش‌ها را می‌گیرم بتوانم در لحظه‌لحظه زندگی خود آنها را عملی کنم و دید من نسبت به همه انسان‌ها، حیوانات و گیاهان به‌صورت یکسان شود و همه را دوست بدارم تا بتوانم همانند خورشید به همه جهان یکسان بتابم و بدانم هر چیزی که در این جهان خلق شده، حتماً جهت هدفی هست و این وادی به ما آموخت که انسان بسیار باارزش‌تر از آن چیزی است که خودش فکر می‌کند و خداوند نیروهای قوی و توانایی‌های زیادی در وجود ما نهاده است که به فرموده استاد امین باید فقط این مثلث که «کِی، کجا و چگونه» از این نیروها استفاده کنیم را بتوانیم در زندگی به کار بگیریم.

امیدوارم همه کسانی که راهشان را گم کرده‌اند و در ناامیدی به سر می‌برند روزی به این مرحله برسند که بتوانند راه خود را پیدا کنند و به آرامش و صلح برسند.

رابط خبری: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر محبوبه (لژیون دوم)
عکاس: همسفر طیبه، مرزبان خبری
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی نائین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .