English Version
English

ما برای حل مشکلاتمان باید به‌صورت واقع‌بینانه به آن نگاه کنیم

ما برای حل مشکلاتمان باید به‌صورت واقع‌بینانه به آن نگاه کنیم

جلسه هشتم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان با دستور جلسه «وادی دوم و تاثیر آن بر روی من» با استادی همسفر فاطمه در روز شنبه 1 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در وادی اول آموختیم که با تفکر، ساختارها آغاز می‌گردد، بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود. اولین قدم برای پیدا شدن یا به وجود آمدن تفکر کردن است و با تفکر کردن ساختارها شروع به ساختن می‌کنند. وقتی تفکر صحیح و درستی داشته باشیم، همه کارها و مشکلات ما به‌صورت درست و صحیح و در صراط مستقیم و ارزش‌ها حل می‌شود و حالمان خوب است؛ ولی وقتی تفکر غلط و نادرستی داشته باشیم، مشکلات ما هم به‌درستی حل نمی‌شود و در مسیر ضد ارزش‌ها حرکت می‌کند. ما برای حل مشکلاتمان باید به‌صورت واقع‌بینانه به آن نگاه کنیم، باوجود مشکلات و زیادشدن آن‌ها یا نداشتن آرامش لازم متوجه می‌شویم که تفکر غلطی داریم.

در مواقعی کینه، حسادت، بیماری، تنهایی، خودخواهی و... در درون ما اثر می‌گذارد و باعث می‌شود، تفکر غلطی داشته باشیم و در مسیر ضد ارزش‌ها حرکت کنیم و حرکت در این مسیر باعث می‌شود، روی ساختار جسم ما تخریب‌های فراوانی ایجاد نماید و خود را به‌صورت انواع و اقسام بیماری‌ها نشان می‌دهد. وقتی فردی با این مشکلات روبرو می‌شود، ناامید می‌شود و با خود می‌گوید چرا من زائیده شدم؟ چرا دنیا برای من این‌گونه رقم می‌خورد؟ من عددی نیستم و هزاران حرف دیگر باعث می‌شود، بیشتر در ناامیدی و تاریکی‌ها فرو رود و اعتمادبه‌نفس خود را از دست دهد و در برابر نابودی محض و عدم تلاش برای رهایی تسلیم شود.

وقتی خداوند انسان را خلق کرد، او را بر سر یک دوراهی قرار داد؛ یکی راه تاریکی‌ها و دیگری راه روشنایی‌ها که برای رسیدن به عظمت روشنایی‌ها باید تاریکی‌ها را تجربه نمود. وقتی فردی به عمق تاریکی‌ها فرو رفت، باید از گذرگاه‌های سخت عبور کند تا انسانی ‌کارآزموده شود و هیچ‌کدام از ما بی‌هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. خداوند و یا قدرت مطلق همیشه یاری‌رسان ما هست و ما را موردحمایت خود قرار می‌دهد؛ ولی برای اینکه جلب حمایت آن نیرو را داشته باشیم شرایط خاصی دارد، دوری از ضد ارزش‌ها و پرداختن به ارزش‌ها و راه رفتن در مسیر و یا صراط مستقیم است.

وقتی خداوند چیزی را خلق می‌کند، به آن‌یک توان و یک قدرت می‌دهد؛ پس همه ما از یک قدرت و توانایی خاصی برخوردار هستیم، مهم این است که آن قدرت و توانایی را در خودمان کشف کنیم و یاد بگیریم در زندگی از آن چگونه استفاده کنیم. فردی که مواد مخدر مصرف می‌کند باعث می‌شود، نتواند توانایی خودش را بشناسد و از آن استفاده کند و به همین دلیل فرد غرق در تاریکی‌ها و ناامیدی می‌شود.

تجربه من دراین‌باره این هست که قبل از ورود مسافرم به کنگره ناامید شده بودم، چندین بار ترک کرده بود و دوباره به مصرفش ادامه داده بود و حتی با آمدنش به کنگره من هنوز او را باور نکرده بودم؛ چون آن توانایی و قدرت را در درون مسافرم نمی‌دیدم که بتواند یک روز از روزهای عمرش را بدون مواد مخدر بگذراند؛ ولی وقتی خودم وارد کنگره شدم و مسافران و همسفران با مدت رهایی بالا و تولدهای پی‌در‌پی را دیدم، امیدوار شدم که مسافرم توانایی این کار را دارد و من آن توانایی را در درونش نادیده گرفته بودم. از آقای مهندس و خانواده محترمشان و راهنمای مسافرم و راهنمای عزیز خودم نهایت تشکر را دارم که نور امید رو به من نشان دادند و من را از تاریکی و ناامیدی به روشنایی رساندند.

رابط خبری: همسفر منیر رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون پنجم)
ویراستاری: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
نمایندگی همسفران میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .