English Version
English

امیدواری باعث برداشتن گام‌های محکم می‌شود

امیدواری باعث برداشتن گام‌های محکم می‌شود

جلسه یازدهم از دوره سوم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی وحید با دستور جلسه:«وادی دوم (هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تاثیر آن روی من)» با استادی ایجنت همسفر آرزو در روز شنبه ۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد: 

کنگره بهترین سرزمینی است که بهترین بازی‌ها به شرط یادگیری قوانین بازی اتفاق میفتد. وادی‌ها، بهترین نشانه و پل ارتباطی است؛ همچنین قابل حس و رویت برای اشخاص می‌باشد که بتوانند به‌راحتی از مسیر عبور کنند. موانعی که بر سر راه ما است، هیچ‌گاه باعث کندی و متوقف شدن نمی‌شود. 

عنوان وادی اول ابتدا مسیر عشق وادی‌ها یعنی؛ تفکر است. با تفکر صحیح و یک نگاه واقع‌بینانه و حرکت درست، عشق به محبت و صفات الهی تبدیل می‌گردد. امیدواری، در این مسیر سبب برداشتن گام‌های محکم می‌شود. وقتی من غرق ناامیدی‌های وجودی خودم هستم، انگیزه حرکت کردن به من را نمی‌‌دهند. ما در حال یادگیری و در حال جنگ نرم درونی خودم هستیم تا بتوانیم مشکلات خودمان را که به‌صورت تفکر غلط، به‌وجود آمده‌است را یکی‌یکی حل کنیم. در ادامه تلاش و کوشش ما به نتایجی می‌رسد که در توانایی و انجام کارهای ما خلل پیش نیاید.

 ازدست دادن‌ها باعث ناامیدی می‌شود. انسان در هر شرایطی باید با امیدواری و تلاش و پشتکار از ناکامی‌ها و محصولات ناامیدی مثل: کینه، حسادت، ترس، حقارت خارج شود و همیشه به وجود دیگران احترام بگذارد و آن‌ها را حس کنیم و بدانیم که تجربه کردن تاریکی می‌تواند سکوی پرتابی باشد. برای رسیدن به نور باید مداوم در حال پرداخت باشیم. اصل بودن به وصل بودن است. باید از سختی ها عبور کنیم و در همه حال باانگیزه حرکت کنیم و بهترین اثر را روی خودمان بگذاریم و سازندگی داشته باشیم. 

باید در جسم و روان خود با توکل حرکت کنیم و به شناخت خودمان اهمیت بدهیم که با آگاهی وارد مرحله بعدی بشویم. درکل این وادی این را مطرح می‌کند که باید بدانیم انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات بهترین خلق خداوند است و نباید ناسپاس باشم و بدانم به این حیات آمدم که یک‌سری مراحل را طی کنم تا آموزش بگیرم و بتوانم از زندگی خوبی برخوردار باشم.

رابط خبری: راهنما همسفر ناهید عضو لژیون سردار
عکس: همسفر سمیه مرزبان خبری عضو لژیون سردار 
ویراستاری و ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر ندا عضو لژیون سردار
همسفران نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .