English Version
English

بالا رفتن دانایی و پر شدن ظرفیت

بالا رفتن دانایی و پر شدن ظرفیت

دستور جلسه این هفته به چند بخش مهم تقسیم‌شده است. ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه؛ تک‌تک این موضوعات به‌گونه‌ای به هم مرتبط می‌باشند که آقای مهندس آن‌ها را در کنار هم به‌عنوان یک دستور جلسه در دستور کار اعضای کنگره ۶۰ قرار داده است. برای این‌که بخواهیم پذیرای مسئولیتی باشیم باید کم‌کم ظرفیت پذیرش خدمت و مسئولیت را در خود تقویت نماییم. وقتی‌که منِ نوعی با استفاده از آموزش‌ها دانایی خود را کم‌کم بالا ببرم ظرف من هم برای پذیرش مسئولیت بزرگ‌تر می‌شود و به‌راحتی می‌توانم از عهده آن خدمت و جایگاه بربیایم و خدای‌نکرده قبله خود را گم نکنم؛ اما اگر به‌نوعی این ظرف من از دانایی که همان تجربه، تفکر و آموزش می‌باشد پر نشود و آن قدرت پذیرش در من شکل نگیرد خب قاعدتاً هر مسئولیتی هم به من واگذار شود حتی یک مسئولیت خیلی کوچک مثل خدمت در آبدارخانه را هم نمی‌توانم به‌خوبی انجام بدهم و ممکن است از مسیر خارج شوم.

اگر ظرف من برای پذیرفتن جایگاهی بزرگ نشده باشد ممکن است در حین انجام خدمت گرفتار منیت و خودبزرگ‌بینی شوم و خود را آقا و سرور دیگران بدانم و خود را گم کنم و اصلاً به فکر این نباشم که جایگاهی که روزی و قسمت من شده است به خاطر گرفتن آموزش بوده است و این‌که باتجربه جایگاه فعلی قرار است در بوته آزمایش قرار بگیرم و به‌قول‌معروف با آموزش‌هایی که گرفته‌ام درس پس بدهم و در ادامه آموزش‌های جدیدی را دریافت کنم. اگر به این نیت خدمتم را در مسئولیتی که به من واگذارشده انجام ندهم خیلی راحت قبله خود را گم می‌کنم.

حاشیه و نق زدن از عناصر معرکه‌گیری هستند که باعث می‌شوند من از آموزش دور شوم؛ وقتی‌که آموزشی در کار نباشد مدام به فکر این هستم که در کار دیگران دخالت کنم یا این‌که خدمت دیگران را زیر سؤال ببرم و با پچ‌پچ کردن گروهی هم‌فاز با خودم را هم‌آواز کنم و به‌قول‌معروف یار جمع کنم وقتی این کار انجام شد دیگر آموزشی را دریافت نخواهم کرد و مدام در حال نق زدن و بهانه گرفتن هستم. چرا فلانی این کار را انجام داد؟ چرا فلان راهنما در مشارکت خود فلان جمله را بیان کرد؟ چرا خدمت باید بین همه به‌صورت چرخشی باشد؟ و هزاران چرای دیگر که باعث می‌شود از آموزش دور شوم و از راه مستقیم خارج شوم. امیدوارم با توجه به مسئولیت‌هایی که به من واگذار می‌شود گنجایش و پذیرش آن‌هم در من شکل بگیرد و بتوانم به‌درستی خدمت کنم و باتجربه جایگاه‌های مختلف آموزش‌های بهتری را کسب کنم.

رابط خبری: همسفر نرگس مرزبان خبری بوستان ولایت
تهیه و تنظیم: راهنما همسفر فاطمه (لژیون چهارم) نمایندگی شهرری
گروه ورزش همسفران کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .