English Version
English

هر انسانی دایره ظرفیتی دارد

هر انسانی دایره ظرفیتی دارد

به نام قدرت مطلق الله

طبق سی‌دی تغییر جایگاه، هر انسانی دایره ظرفیتی دارد که اگر از این دایره خارج شود در وجودش تخریب ایجاد می‌شود و نشان‌ می‌دهد که ظرفیت در او شکل نگرفته است. آقای مهندس می‌فرمایند: برای پذیرش مسئولیت‌، باید ظرفیت خودمان را بالا ببریم تا دچار تخریب و قبله گم کردن نشویم. سه پارامتر آموزش، تجربه و تفکر باعث افزایش سطح دانایی شده و زمانی که دانایی‌فرد بالا برود ظرفیت وجودی هم بالا می‌رود. اگر در جایگاهی قرار گرفتم و خود را بالاتر از آن جایگاه ببینم دچار منیت می‌شوم، رفتارهایم تغییر می‌کند، از تعادل خارج می‌شوم، حالم آشفته می‌شود و رفتارهایی از من سر می‌زند که همان قبله گم کردن است. اگر هر انسانی در زندگی‌اش ثابت‌قدم باشد، درراه ارزش‌ها حرکت کند، مسئولیت کارهای خود را بر عهده بگیرد و ظرفیت آن را فراهم کند، هیچ زمان قبله‌اش را گم نکند و در صراط مستقیم حرکت کند، آن زمان لطف الهی شامل حالش می‌شود. در جمع اعضا کنگره 60 باید در صراط مستقیم صاف، درست و یکی بود، باید پیرو اصول، قوانین و حرمت کنگره 60 بود. باید آموخت و عمل کرد، در غیر این صورت نمی‌توان با این جمع هماهنگ شد. بايد بدانيم اين ميزان آگاهی و دانایی ما است كه ظرفيت ما انسان‌ها را در برخی از موضوعات رقم می‌زند و كامل می‌نماید. انسان مسئولیت‌پذیر هميشه كاسه ظرفيت یا ترازوی سنجش خود را پر از آگاهی‌ می‌نمايد تا با تفكر، تجربه و آموزش‌هایی كه گرفته است مسئوليت خود را به نمايش بگذارد؛ او به‌خوبی متوجه شده است که اگر نتواند سپاسگزار و شكرگزار آن فرصتی كه به او داده‌شده باشد، تبديل به يك انسان بی‌تعادل و بی‌ثبات خواهد شد و آنگاه رسيدن به اهدافي كه در نظر دارد، برای او غیرممکن می‌شود من خود نیز فردی بودم که همیشه اگر کسی از من می‌خواست مسئولیتی را قبول کنم بدون هیچ‌گونه تفکری و بدون اینکه بسنجم که آیا از پس آن مسئولیت برمی‌آیم و یا در حد ظرفیت من است یا خیر، قبول می‌کردم؛ سپس می‌دیدم که از‌ پس مسئولیت برنمی‌آیم و‌ مدام مشغول نق زدن بودم، همیشه بر سر‌ مسافرم و فرزندانم نق می‌زدم؛ اما با ورود به کنگره و گوش دادن سی دی از وادی اول تقریباً یاد گرفتم که قبل انجام هر کاری یا مسئولیتی ابتدا راجع به آن فکر کنم و بسنجم آیا ظرفیت لازم را برای انجام آن کاردارم؟ این حال خوشم را همیشه مدیون آموزش‌های ناب آقای مهندس و کنگره ۶۰ و راهنمای محترمم هستم. کسی که در حاشیه است هرروز بیشتر به سمت نابودی می‌رود و کسی که متمرکز به نقطه هدف شده هرروز زندگی بهتری را تجربه می‌کند.
هنگامی‌که پنج نفر باهم وارد یک لژیون می‌شوند؛ چرا باید از این تعداد، چهار نفر به درمان برسند و نفر پنجم به نتیجه‌ای نرسد؟ درصورتی‌که خدماتی که کنگره برای این افراد انجام داده برای آن‌یک نفر هم انجام داده و به عبارتی موقعیت یکسانی را برای تمام افراد فراهم نموده است. حال اگر من نخواستم و یا از انجام سر باز زدم؛ هیچ شخص دیگری مسئول نیست. اگر هم شروع به نق زدن یا درست کردن حاشیه و یا زیر سؤال بردن دیگران کنم؛ چیزی عایدم نخواهد شد. آقای مهندس دژاکام نیز می‌فرمایند: کسی که در حاشیه است و چنین حرکاتی انجام می‌دهد ممکن است دیگران را به قتل گاه ببرد؛ اما درنهایت تنها کسی که کشته می‌شود خود او است.
خداوندا...آنچه را به من عطا نما كه تو خود می‌خواهی، نه آنچه من می‌خواهم؛ آنچه را به من عطا ننما كه تو نمی‌خواهی و من می‌خواهم.

به قلم: همسفر فاطمه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون چهارم)
ویرایش و ارسال: همسفر فاطمه، راهنما همسفر لیلا (لژیون سوم‌)
همسفران نمایندگی قائم‌شهر
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .