English Version
English

ظرفیت یعنی گنجایش هر فرد

ظرفیت یعنی گنجایش هر فرد

جلسه سیزدهم از دوره سی‌ و چهارم کارگاه‌های آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگرۀ 60، نمایندگی فردوسی مشهد، با استادی راهنمای محترم مسافر حسین، نگهبانی مسافرمحمدرضا علی و دبیری مسافر حسن با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه» پنجشنبه 30فروردین ماه 1403 ساعت 17شروع به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه: ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)
کلمات ظرفیت، مسئولیت، وسع و وسعت. ظرفیت در تمام امور زندگی و کارهای ما نقش مهمی دارد، مسئولیت به معنای متعهد و موظف بودن و برابر کسی یا چیزی نقشی را عهده‌دار شدن، قبول کاری و روبرو شدن با پیامدهای آن. به سمت یا سمتی، قبله گم کردن می‌گویند. اگر بخواهیم در مورد خودم صحبت کنم، نقش من در خانواده پدر بودن است و مطابق با آن باید ظرفیت موردنظر را در خود ایجاد کنم و در کنار آن باید در قبال همسر و فرزندانم مسئولیت‌پذیر باشم.
زمانی که من در کنگره هستم و در جلسه نشسته‌ام ظرفیت و مسئولیت من نسبت به کنگره تغییر می‌کند و وقتی‌که از کنگره خارج می‌شوم، ظرفیت و مسئولیت من به‌عنوان یک شهروند متغیر خواهد شد. در موقع رانندگی هم در لحظه، مسئولیت و ظرفیت من تغییر پیدا می‌کند. در محل کار هم نسبت به مکانی که هستم ظرفیت و مسئولیت من به‌عنوان یک کاسب تغییر پیدا می‌کند.
در مورد این مسئله اهداف شخصی در لحظه تغییر می‌کنند و به نسبت آن همچنین ظرفیت و مسئولیت ما.
در حد امکان باید از نق زدن و شکایت کردن بپرهیزیم و به دنبال حاشیه نباشیم و تا حد امکان روی خودمان کارکنیم تا ظرفیتمان گنجایش پیدا کند.
در کنگره 60 ظرفیت سفر کردن برای ما ایجادشده و وقتی‌که وارد کنگره 60 شدیم این ظرفیت به ما داده شد، بعد از ظرفیت مسئولیت می‌آید و در پی آن، انجام مسئولیت‌ها مانند در سکوت اول بودن به‌موقع آمدن سی دی نوشتن و خوردن دارو در زمان تعیین‌شده که این‌ها می‌شود مسئولیت ما و باید در قبال آن پاسخگو به خود و کنگره باشیم، درنتیجه به رهایی دست پیدا خواهیم کرد.
خداوند انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده و بالاترین توانایی‌ها را در او ایجاد کرده، تمام هستی هم در اختیار انسان است پس باید به‌طور احسنت از این فرصت‌ها استفاده کنیم.
ممنونم که با سکوت زیبا تون به صحبت‌های من توجه کردید.

مراسم تقدیر از خدمتگزاران آشپزخانه نمایندگی فردوسی 

اعلام رهایی و ورود به سفر دوم جهانبینی

تایپ : مسافر محمد جواد لژیون هفده

ویرایش: مسافر فرهادلژیون پنجم

تصویر بردار : مسافر محسن لژیون پنجم

ارسال خبر : مسافر کاظم لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .