English Version
English

درست آموزش ببینیم

درست آموزش ببینیم

همسفر اسرا با چندین سال تخریب وارد کنگره شدند، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی مسافرشان متادون، شربت تریاک و شیشه، ۱۱ماه و ۲۷ روز سفر کردند با راهنمای مسافر احسان و همسفر پریسا با روشDST و داروی OT، مدت رهایی 5 ماه، ورزش همسفر تیر‌و‌کمان و والیبال، ورزش مسافر تیر‌و‌کمان و شنا.

توجه شما را به گفت‌وگوی ایشان با سایت همسفران حسنانی جلب می‌‌کنم.

آیا از زمانی که وارد کنگره شده‌اید دستور جلسه ظرفیت و مسولیت‌پذیری در شما تغییراتی ایجاد کرده است؟

من قبل از این‌که وارد کنگره شوم قبله‌ام را گم‌ کرده بودم؛ ولی به خیال خود کارم را خوب انجام می‌دادم و در صراط مستقیم بودم، گاهی نیز در ضد‌ارزش‌ها غوطه‌ور بودم؛ اما به خود حق می‌دادم، می‌گفتم اشکالی ندارد، من باید این کارها را انجام دهم و برای خود دلیل می‌آوردم؛ ولی وقتی در کنگره قرار گرفتم و با آموزش‌های کنگره آشنا شدم متوجه شدم در مرتبه نفس اماره قرار دارم و هرچه نفسم می‌گوید اطاعت می‌کنم، با آموزش‌های راهنمای عزیزم فهمیدم معایب بسیاری دارم و باید در صراط مستقیم باشم، اگر ذره‌ای کار نیک‌ انجام دهم و یا ذره‌ای بدی کنم به خودم باز می‌گردد، در کنگره راهم را پیدا کردم و مسئولیت اعمال خود را پذیرفتم. امیدوارم در آینده انسان مفیدی برای کنگره و اهداف کنگره باشم و هر جایگاهی را تجربه می‌کنم برای رضای الله و خدمت به خود و خلق خداوند باشد تا به جایی برسم که از آن انشعاب یافته‌ام.

زمانی که درگیر حاشیه یا غر زدن می‌شوید چه راهکارهایی برای خودتان دارید تا قبله را گم نکنید؟

بسیاری از ما در انجامِ کارهای خود دچار حاشیه می‌شویم یعنی نق می‌زنیم، غُر می‌زنیم و به این دلیل است که کاری که انجام می‌دهیم از روی عشق، علاقه و رضایت نیست. گاهی در هنگام انجام کار، به حال خودمان دلسوزی می‌کنیم یا غُر می‌زنیم که چرا من باید همیشه کار انجام دهم؟ چرا من همیشه تمیز می‌کنم و بقیه ریخت و پاش می‌کنند؟ در حالی که من می‌توانستم این چراها را با چگونه عوض کنم، مثلاً: چگونه می‌توانم فرزندم را مسئولیت‌پذیر کنم؟ چگونه می‌توانم دیگران را ترغیب کنم تا در انجام کارها به من کمک کنند؟ اگر به جای کلمه «چرا» کلمه «چگونه» قرار گیرد در حقیقت پای آموزش به میان آورده می‌شود. غر زدن هیچ چیزی را درست نمی‌کند، اگر درست آموزش ببینیم همه کارهایی را که با غر زدن و نق زدن انجام می‌دادیم با عشق و علاقه انجام می‌دهیم و شیرین و خواستنی می‌شود.

به نظر شما سی‌دی معرکه‌گیری چه ارتباطی با این دستور جلسه دارد؟

همیشه این سوال را از خودم می‌پرسم که چرا ما برای حل مشکلات خود به دنبال فرد دیگری باشیم و سلب مسئولیت کنیم؟! باید برای حل مشکلات به درون خود برویم و به دنبال ریشه مشکلات باشیم و بدانیم بزرگ‌ترین مشکلاتم زمانی آغاز می‌شود که از آموزش‌ها فاصله بگیرم و خواسته یا ناخواسته به حاشیه کشیده می‌شوم، همین امر باعث می‌شود از مسیر درست خارج شده و شروع به بهانه‌گیری و معرکه‌گیری کنم. این امر نه تنها در خانواده و جامعه می‌تواند رخ دهد بلکه در سیستم کنگره اگر از آموزش عقب بمانیم نیز رخ می‌دهد، به عنوان مثال دو نفر هم زمان وارد لژیون شده‌اند یکی فرمان‌بردار است و خوب سفر می‌کند و دیگری سفر خوبی ندارد، به حاشیه کشیده می‌شود و نق زدن را آغاز می‌کند که مثلاً راهنما فقط هوای آن رهجو را دارد و فراموش می‌کند که کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد و از مسیر اصلی خارج شده است، پس معرکه‌گیری آغاز می‌شود و همین امر باعث می‌شود افرادی که مدام در حاشیه هستند به صورت ناخودآگاه از سیستم کنگره خارج شوند؛ اما افرادی حوا‌س‌شان به کار خودشان است قطعاً در مسیر مستقیم به راه خود ادامه داده و موفق می‌شوند.

کلام آخر:

آموزش بگیریم، ظرفیت خود را بالا ببریم و از زیر بار مسئولیت فرار نکنیم. برای همه آرزوی می‌کنم که در هر جایگاهی قرار می‌گیرند، موفق و سربلند باشند.

 

مصاحبه و تايپ: همسفر فاطمه لژیون دهم (راهنما همسفر پريسا)

عکس: مرزبان خبری همسفر مريم

ویرایش نهایی و ارسال: مسئول سایت همسفر احسانه لژیون هفتم (راهنما همسفر رضیه)

همسفران نمایندگی حسنانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .