English Version
English

هر چیزی در هستی یک صور آشکار و یک صور پنهان دارد

هر چیزی در هستی یک صور آشکار و یک صور پنهان دارد

در سی‌دی صلح آقای مهندس می‌فرمایند: «برای اینکه انسان به خداشناسی برسد، باید از دروازه شناخت خود عبور کند». برای شناخت خود باید روی صور آشکار و پنهان خود تفکر و اندیشه کند. در کل هر چیزی در هستی یک صور آشکار و یک صور پنهان دارد، مانند انسان، عشق، درمان اعتیاد و حتی بیماری‌ها. جسم انسان از میلیاردها سلول تشکیل‌شده است که هرکدام مانند یک شهر است و ما قادر به درک آن نیستیم. برای مثال در بیماری تومور، تومور یک آشغال نیست که از روی فرش بردارید، بلکه باید منشأ به وجود آمدن آن را متوجه شویم.

دلیل اینکه بسیاری از بیماری‌ها مثل MS، آلزایمر، انواع کولیت‌ها و... درمان نمی‌شوند و فقط از پیشرفت آن‌ها جلوگیری می‌شود به خاطر این است که صور پنهان و منشأ به وجود آمدن آن بیماری مشخص نشده است، البته علم در حال پیشرفت است و دستگاه‌هایی تولیدشده است که به بیان ژن‌ها دست‌یافته‌اند و می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها به انسان کمک کند. مثلاً در بیماری سرطان که بعضی از ژن‌ها از تنظیم خارج‌شده‌اند با متد DST و یا مثلث DOD که آقای مهندس کشف کردند می‌توان، ژن‌ها را تنظیم کرد و به درمان این بیماری‌ها کمک کرد.

یکی دیگر از عواملی که منشأ بیماری‌ها است، از بین بردن باکتری‌های مواد غذایی توسط مواد نگهدارنده است. با مصرف این مواد غذایی باکتری‌‌های موجود در معده و روده انسان هم از بین می‌رود و انسان دچار بیماری‌های روده و معده می‌شود؛ پس بی‌توجهی به مواد غذایی که می‌خوریم، منشأ بعضی بیماری‌‌ها است و گاهی باعث اضافه‌وزن و چاقی می‌شود که خود مادر بیشتر بیماری‌ها است. دلیل اینکه در مورد ژن‌ها و باکتری‌ها و سلول‌ها صحبت کردیم، به خاطر شناخت انسان است و بیشترین شناخت با شناخت صور پنهان انسان به وجود می‌آید؛ پس اولین قدم، خودشناسی است تا خودمان را نشناسیم امکان ندارد خدا را بشناسیم.

انسان برای خودشناسی لازم نیست کار خاصی بکند. مثلاً به عرفان روی آورد یا با تفکر، انرژی‌درمانی، عبادت و زهد این کار را انجام دهد، بلکه ممکن است از طریق بعضی از این روش‌ها مثل انرژی‌درمانی به مکافات و فاجعه رسد. تنها و تنها راهی که می‌تواند به خودشناسی رسد، تزکیه، پالایش و دانایی است. برای تزکیه و پالایش هم باید، فرامین خدا را اجرا کند. آنچه خدا دوست دارد، ارزش‌ها است و آنچه خدا دوست ندارد ضد ارزش‌ها است، با انجام ارزش‌ها به صلح و آرامش می‌رسد.

آقای مهندس می‌فرمایند: «اگر به‌صورت آشکار به عمل صالح بپردازیم، چشمان ابلیس را هم نابینا می‌کنیم». کسی که در صلح باشد، می‌تواند درراه ارزش‌ها باشد و تغییر کند. در کل آدم عصبانی و ناسپاس و کسی که به اطرافیان خود خصوصاً رب و مربی خود بی‌احترامی کند، شیطان را به سمت خود می‌کشد و در مسیر ضد ارزش‌ها غرق می‌شود. انسان وقتی جسم سالمی داشته‌ باشد، در آسایش و آرامش قرار دارد؛ ولی اگر جسم او بیمار باشد، در رنج و سختی است؛ پس باید با غذای مناسب و خواب کافی و ورزش کردن جسم خود را سالم نگه دارد تا همیشه در صلح قرار بگیرد.

تایپ و رابط خبری: راهنما تازه واردین همسفر زهره
ویراستاری: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .