English Version
English

مشارکت مکتوب لژیون پنجم

مشارکت مکتوب لژیون پنجم

مشارکت همسفر لیلا

سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر
استاد امین در سی‌دی شناور می‌فرمایند که جشن دیده‌بان یکی از جشن‌های کنگره است، جشن‌های کنگره هم به‌ مرور زمان که جلو رفت معانی خودش را پیدا کرد و همیشه باید خوشحالی باشد تا جشن بگیریم وگرنه جشن‌ها یک‌سری تاریخ هستند در تقویم‌ها و هیچ مفهومی پشت سر آن‌ها نیست.
جوامعی که خوشبخت هستند به دنبال بهانه می‌گردند برای این که شادی کنند و جوامعی که اندوهگین هستند دنبال بهانه‌ای می‌گردند تا اندوهگین باشند. خوشحالی و شادی در جمع اتفاق می‌افتد و می‌توانیم بر آن شادی لباس بپوشانیم و این یک چیزی را برای انسان بیان می‌کند که بدون جمع حتی بیان شادی هم امکان‌پذیر نیست و شادی‌ها در جمع شکفته می‌شود و خودش را نشان می‌دهد و نشانگر این است که بودن تک‌تک انسان‌ها مهم است. چیزی که در انسان است مثل چاه نفت است و یا معدنی که در وجود آدم است و انسان‌های دیگر مثل آن لوله‌هایی هستند که می‌توانند چیزی را از درون انسان به بیرون بیاورند و به دیگران منتقل کنند و بودن در کنار همدیگر اتفاق بزرگ و ارزشمند است.
در کنگره ۶۰ هم یک نفر به‌ تنهایی با خواندن کتاب ۶۰ درجه به درمان نمی‌رسد اگر هم برسد کار سختی است و تکامل در جمع صورت می‌گیرد. در سفر خودمان در کنگره هم که چند ماه طول می‌کشد و با شرکت در لژیون می‌توانیم به مقصد برسیم و درمان در جمع صورت می‌گیرد، یک مصرف‌کننده مثل نوزادی که تازه به دنیا آمده است در صور پنهان ضعیف است و به‌ وسیله جمعی که درمان شده‌اند آموزش می‌بیند و به درمان می‌رسد به شرطی که از اصول و قوانین آن‌جا پیروی کند تا به نتیجه لازم برسد.
همسفرها با مسافرها تفاوت چندانی ندارند، چون هر دو جهان‌بینی بلد نیستند و هر دو حالشان خراب است و تفاوت در این است که یکی با مصرف مواد و دیگری بدون مواد حالش خراب است همسفرها نباید فکر کنند جزء نیروهای قوی جمع هستند، همسفرها هم در هنگام ورودشان مثل همان نوزادی هستند که وارد جمع شده و بایستی مسیر را با اجرای اصول و پیروی قوانین طی کنند و اگر خیال کنند از سران قوی جمع است دچار منیت شده و جور دیگر رفتار می‌کنند.
بسیار مهم است که انسان بداند کجا باید باشد، علت این که بعضی وقت‌ها حال ما خوب نیست این است که ما نمی‌دانیم کجا هستیم و بایستی در کجا حضور داشته باشیم که اگر جای درستی نباشیم حالمان خوب نمی‌شود؛ مثلاً الان من باید در دانشگاه کنار دوستانم بودم ولی در خانه مشغول عبادت و مطالعه هستم با این که کار مثبت و مفید است ولی حالم خوب نیست و این یعنی که من در جای خودم نیستم چون نیاز آنها در من و نیاز من نزد آن‌ها بود اگر در جای مناسب بودم حال من هم خوب می‌شد، باید بدانیم که در مکان مناسب حضور داشته باشیم،
بعد از حضور در جای مناسب باید بدانیم که چگونه باید باشیم و چگونه باید با دیگران رفتار کنیم؟ آیا از بالا به دیگران نگاه کنیم یا این که آمده‌ایم یک چیزی را یاد بگیریم و بدانیم که بلد نیستیم مسئله خودمان را حل کنیم و باید در جمع یاد بگیریم و برای یادگیری و شاگردی‌کردن آن‌جا باشیم تا مفاهیم را به نحواحسن به درستی آموزش بگیریم ودر زندگیمان کاربردی کنیم.

 

مشارکت مکتوب همسفر زهرا

سلام دوستان زهرا هستم همسفر 
مسؤلیت؛  هر انسانی مسئولیتی دارد که باید این مسؤلیت را به نحوه احسن انجام دهد. مثلاً خانم یک خانه، مسولیتی نسبت به فرزند و همسر خود دارد که باید به بهترین شکل انجام دهد همچنین پدر هم همین‌طور می‌باشد.
هر چیزی ظرفیتی دارد که وقتی بیشتر از آن ظرفیت باشد تخریب ایجاد می‌کند مثلاً یک ظرف تا یه حدی ظرفیت دارد بیشتر از آن داخلش چیزی قرار دهیم باعث تخریب می‌شود وقتی ما کاری را انجام می‌دهیم باید برای رضا خداوند باشد نه برای تشویق دیگران که اگر به این شکل باشد آن فرد قبله خود را گم کرده است.

 

مشارکت مکتوب همسفر پروانه

سلام دوستان پروانه هستم یک همسفر 

ما در وادی ششم می‌خواهیم فرماندهی عقل را به رسمیت بشناسیم و به جایی برسیم که هر چه را که عقل فرمان می‌دهد بتوانیم اجرا کنیم. عقل در تکامل مانند ماشین تابع خود است و تمامی مشکلات ما به خاطر این است که ما پیرو نفس اماره هستیم و به صدای عقل خود گوش نکرده‌ایم اگر بخواهیم به فرمان عقل نزدیک شویم باید آرام‌آرام از ضدارزش‌ها برگردیم. وقتی که یک فرد مواد مخدر مصرف می‌کند متوجه می‌شود که مصرف مواد تمام زندگی او را تباه کرده و سعی می‌کند خود را درمان کند یعنی اولین قدم را برای رسیدن به فرمان عقل که همان داشتن جسم سالم است، برداشته است.

نفس اماره همیشه در مقابل فرمانروای بزرگ که همان عقل است قرار می گیرد و با القاء افکار منفی سعی می‌کند ما را ناامید سازد و باعث شود که به هدف خودمان نرسیم. تنها راهی که می‌توانیم انجام دهیم این است که پیرو خواسته‌های نفس اماره نباشیم و هر چه که عقل فرمان می‌دهد را انجام دهیم مثل دخالت نکردن در کار دیگران، بیرون گذاشتن زباله و پس‌انداز کردن. می‌دانیم که اگر فرمان‌بردار عقل نشویم هرگز به فرمانده‌ای لایق تبدیل نخواهیم شد. عقل پاک‌ترین و با ایمان‌ترین چیزی است که انسان دارد و این نفس بر روی عقل پرده می‌اندازد تا کار خودش را به انجام برساند، مغز پردازنده است همیشه عقل سالم در وجود سالم خواهد بود. اگر ما اطلاعات درست به عقل دهیم عقل کار خود را درست انجام خواهد داد. این وادی به ما یاد می‌دهد که صدای درونی عقل را بشنویم و به دستورات او عمل کنیم و او را به چشم یک فرمانروای عادل نگاه کنیم.

 

مشارکت مکتوب همسفر زهرا

سلام دوستان زهرا هستم همسفر.
  اگر ما بخواهیم در مورد هر موضوعی بحث یا صحبت کنیم ابتدا باید با معانی آن مطلب آشنا شویم و بتوانیم آن را بشکافیم کلمه ظرفیت در لغت به معنی گنجایش و از ریشه ظرف می‌آید در جهان هستی هر چیزی ظرفیت خاص خودش را دارد و این ظرفیت در اجسام ثابت و غیر قابل تغییر است و اگر از حد خود تجاوز کند باعث هدر رفت انرژی می‌شود اما این موضوع در مورد انسان صادق نیست و انسان می‌تواند با کسب دانایی و گرفتن آموزش‌های درست ظرف وجودی خودش را تغییر دهد و با کوچک‌ترین مسئله و مشکل به نقطه آشوب و تخریب نرسد.
مسئولیت از ریشه سئل و سوال می‌آید و معنی آن متعهد و موظف بودن در برابر کسی یا کاری که عهده‌دار آن شده می‌باشد هر شخص در هر جایگاهی که باشد در برابر آن جایگاه باید پاسخگو باشد و مورد سوال قرار می‌گیرد که در وادی چهارم جناب آقای مهندس مسئولیت را به خوبی شکافته‌اند و عنوان کردند که انسان دانا کسی است که مسئولیت کارهای خودش را بپذیرد. خداوند هم در کلام الله وعده دادند که اگر می‌خواهید دعا و نیایش شما اثر داشته باشد باید در صراط مستقیم باشید و از فرامین الهی اطاعت کنید و مهم‌تر اینکه مسئولیت کارهای خود رابپذیرید.
ظرفیت و مسئولیت مانند دو کفه ترازو هستند که اگر هر کدام از این دو کفه سبک یا سنگین باشد تعادل برقرار نمی‌شود و ایجاد تخریب می‌کند. ما در همه مسائل می‌توانیم از طبیعت الگو بگیریم. مثالی که عنوان می‌کند درخت هرچه پربارتر افتاده‌تر است.
این مثل می‌خواهد تواضع و گذشت را به ما آموزش دهد بنابراین اگر ما به هر مقام و جایگاهی رسیدیم مثل آن درخت رفتار کنیم و دچار غرور کاذب نشویم و بتوانیم به نحو احسن مسئولیتی را که به عهده گرفتیم را به انجام برسانیم جناب آقای مهندس عنوان کردند تمام سیستم‌ها و کائنات به دنبال کسانی هستند که ظرفیت آنها رو به افزایش باشد تا به آنها مسئولیت داده شود.
امیدوارم با وجود آموزش‌های نابی که در کنگره وجود دارد بتوانیم تعادل را در زندگی خود برقرار کنیم و به آرامش و سعادت برسیم.

 

تایپ: همسفران لژیون پنجم
تنظیم و ارسال: همسفر سمیرا  (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی باباطاهر همدان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .