English Version
English

خلاصه سی‌دی صلح

خلاصه سی‌دی صلح

به نام قدرت مطلق الله

در ابتدا سخنی از امام علی (ع) که می‌فرمایند: کسی که به شناخت خود موفق گردد به بزرگ‌ترین رستگاری می‌رسد و بهترین عقل خودشناسی است، کسی که خود را بشناسد عاقل است و کسی که به خود نادان باشد گمراه است.

در سی‌دی صلح در مورد ویژگی‌ها، پیچیدگی‌ها و صور آشکار و پنهان انسان به بحث پرداخته شده است. انسان موجود بسیار پیچیده‌ای است که از میلیاردها سلول تشکیل شده و در ظاهر قضیه ما پوست، گوشت و استخوان را می‌بینیم؛ ولی اندام‌های داخلی عظمت بزرگی دارند. بسیاری از انسان‌ها به این دلیل که شناخت کافی نسبت به جسم خود ندارند آسیب‌های فراوانی به آن می‌زنند و با جراحی بینی، ساکشن چربی، کوچک‌کردن معده و سایر جراحی‌های دیگر بدن خود را با چالش مواجه خواهند کرد؛ درصورتی‌که در بدن ما میلیون‌ها باکتری وجود دارد که بودن آن‌ها برای بدن ضروری است و ما با حذف غذاهای مفید و افزودن غذاهایی که شامل مواد نگهدارنده هستند به برنامه غذایی‌مان، باعث ازبین‌بردن باکتری‌های ضروری و مورد نیاز بدن می‌شویم که در نهایت منجر به بیماری ما خواهد شد. 

هر چیزی که وجود دارد یک صور آشکار و یک صور پنهان دارد. به‌عنوان مثال: زمانی‌که به سرطان مبتلا می‌شویم، توموری که در مغز یا سینه یا روده به‌وجود می‌آید صور آشکار است و عاملی که تومور را به‌وجود آورده و رویت نمی‌گردد صور پنهان است. با شیمی درمانی صور آشکار را از بین می‌بریم؛ ولی عامل به‌وجود آمدن آن که تغییر ژن است را نمی‌توان درمان کرد به همین دلیل در بعضی سرطان‌ها با برداشتن تومور، در نقاط دیگر بدن تومور پدیدار می‌شود.

انسان برای اینکه به خداشناسی برسد باید خودش را بشناسد، برای شناختن خودمان نیازی به رشته‌های عرفان، یوگا، انرژی درمانی و.... نداریم‌، نیاز به دعا، ورد، جادو و روزه سکوت نیست. ما با تزکیه، پالایش و آگاهی می‌توانیم به خداشناسی برسیم. با احترام گذاشتن به رب و به پدر و مادر، راستگو بودن، عدالت خواه بودن و انجام کارهای ارزشی و اعمال صالح می‌توان به خداشناسی رسید مثل؛ رفتار درست با حیوانات، انسان‌ها، گیاهان و طبیعت در صلح و آرامش قرار می‌گیریم و با انجام کارهای ناصالح همیشه دچار سردرگمی و گرفتاری خواهیم شد.

به‌ قلم: همسفر سمانه، راهنما همسفر فرشته (لژیون نهم)

ویرایش: همسفر مریم، راهنما همسفر فرشته (لژیون نهم)

ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی نیمایوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .