English Version
English

باید عشق و محبت بورزیم تا بتوانیم به درستی خدمت کنیم

باید عشق و محبت بورزیم تا بتوانیم به درستی خدمت کنیم

سلام دوستان سمیه هستم همسفر

در ابتدا به مفهوم واژه‌های دستور جلسه این هفته می‌پردازیم. ظرفیت یعنی این‌که یک ظرف تا یک اندازه‌ای گنجایش دارد. مسئولیت یعنی سؤال و مسئول یعنی شخصی که مورد سؤال قرار می‌گیرد و این شخص بایستی در مقابل مسئولیتی که به او واگذار گردیده است، پاسخ‌گو باشد. قبله گم کردن یعنی از هدف خود دور شدن و يا از صراط مستقیم خارج شدن. حاشیه هم یعنی این‌که باید دوربین را فقط روی خودمان و اعمال خودمان بچرخانیم. بنابراین زمانی که یک مسئولیتی به ما واگذار می‌گردد، این مسئولیت باید به اندازه‌ی ظرفیت‌مان باشد تا از این طریق بتوانیم ظرفیت خودمان را‌ افزایش بدهیم تا در ادامه دانایی ما هم به همان اندازه افزایش یابد. دانایی مؤثر یعنی این‌که آموزش، تفکر و تجربه نیز باید به یک اندازه در ما رشد کند تا ما بتوانیم مسئولیتی که به‌ ما واگذار گردیده است را به نحو احسن انجام بدهیم.

سلام دوستان منصوره هستم همسفر

دستور جلسه این هفته در مورد ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن می‌باشد. ظرفیت یعنی گنجايش و یا اندازه‌ هر موضوعی؟ بنابراین ما باید در درجه اول اندازه هر موضوعی را بدانیم تا بتوانیم از این طریق جایگاه خودمان را به‌درستی انتخاب کنیم. ولی اگر از عهده مسئولیتی برنمی‌آییم و یا شرایط پذیرفتن آن مسئولیت را نداریم، نباید صرفاً به‌خاطر داشتن جایگاه قبول مسئولیت کنیم؛ زیرا نمی‌توانیم‌ در آن جایگاه موفق باشیم. بی‌حاشیه بودن مساوی است با موفقیت کسب‌کردن در جایگاه‌های مختلف، یعنی ما باید در انجام هر کاری تعادل داشته باشیم و هم‌چنین عشق و محبت بورزیم تا بتوانیم به‌درستی خدمت کنیم. پس اگر هر وظیفه‌ای و یا هر مسئولیتی به ما واگذار می‌گردد، ما باید آن تعادل لازم را برقرار کنیم؛

ولی اگر آن تعادل لازم را نداشته باشیم و حتی حد و اندازه خود را ندانیم، قطعاً با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهیم شد و همین امر باعث می‌گردد تا قبله و هدف خودمان را نیز گم کنیم؛ بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که اگر ما در انجام هر کاری افراط و تفریط داشته باشیم در هیچ زمینه‌ای موفق نمی‌شویم و حتی اگر در یک جایگاهی نیز قرار داریم آن جایگاه را از دست خواهیم داد. پس اگر من همسفر یک جایگاهی را به‌دست می‌آورم، نباید به طور دائم در حال شکوه و یا گلایه کردن باشم و یا از زمین و زمان بد و بیراه بگویم و یا مدام از دیگران نقد و انتقاد کنم و یا بهانه‌جویی کنم. بلکه باید در جایگاهی که هستم به نحو احسن خدمت کنم تا از این طریق بتوانم موفقیت‌های زیادی را کسب کنم.

سلام دوستان سمیه هستم همسفر

ابتدا از آقای مهندس بابت دستور جلسات زیبا و متفکرانه‌شان سپاس‌گزارم. در این دستور جلسه من همسفر آموزش می‌گیرم که انسان فراموش کاری نباشم و هم‌چنین آموزش می‌گیرم که دانایی من باید از نوع دانایی مؤثر باشد، یعنی من همسفر باید از نظر تجربه و تفکر لازم باید به مرحله‌ای برسم که از این طریق بتوانم به دانایی مؤثر برسم؛ بنابراین اگر من همسفر قبول داشته باشم که هنوز چیزی نمی‌دانم به این نتیجه می‌رسم که ظرف وجودی من خالی است و همین امر باعث می‌شود تا من همسفر به طور دائم در حال پرکردن ظرف وجودی خود باشم. البته من همسفر باید آن ظرفیت لازم را داشته باشم تا بتوانم مسئولیت‌های خود را در هر زمینه‌ای به نحو احسن انجام بدهم تا همین امر باعث پیشرفت و تعادل در من گردد.

در واقع این اتفاق زمانی برای من رخ خواهد داد که من همسفر تغییر رفتار نداشته باشم، یعنی من همسفر نباید قبله و جایگاه خودم را گم کنم و هم‌چنین قبول داشته باشم که همان انسان قبلی هستم تا بتوانم از این طریق دانایی خودم را افزایش دهم. در واقع اگر مسئولیتی به من واگذار می‌گردد، من باید این مسئولیت را با تمام مشکلاتش بپذيريم تا بتوانم در جهت پيشرفت آن به جلو بروم. البته باید از هرگونه شکوه و شکایت کردن بپرهیزم؛ زیرا من مسئول، مسئولیت‌های خودم هستم. در آخر باید بگویم که من همسفر هرگز نباید وارد حاشیه شوم. در واقع فقط باید جلوی خودم را نگاه کنم و حتی در خیلی از مراحل باید کور و کر و لال باشم تا وارد هیچ حاشیه‌ای نشوم؛ زیرا تا زمانی که سرم درون لاک خودم باشد، می‌توانم در هر زمینه‌ای موفق باشم.

رابط‌ خبری: همسفر رویا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون پنجم)
ویراستار: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
عکس‌: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر حمیده
همسفران نمایندگی جواد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .