English Version
English

قبل از پذیرش مسئولیت باید ظرفیت داشته باشیم

قبل از پذیرش مسئولیت باید ظرفیت داشته باشیم

سلام دوستان زینب هستم یک همسفر
ما برای تفهیم بعضی‌ها مطالب به انسان‌هایی که نمی‌خواهند بفهمند و بدانند نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. ما نمی‌توانیم به‌زور انسان‌ها را از مواد مخدر و ضد ارزش‌های دیگر جدا کنیم. تنها چیزی که می‌تواند با ضد ارزش‌ها مقابله کند فهم وآ گاهی هست که اگر هر انسانی به آن برسد امکان ندارد نخواهد راه صراط مستقیم را برود. ما در کنگره به کسی خدمت می‌کنیم که خواهان درمان باشد و درخواست کمک کند. ما تلاش داریم که کلام را به ساده‌ترین صورت به انسان‌ها انتقال دهیم.

کلام در اینجا اشاره به کلام خداوند است.ما سعی می‌کنیم که مطالب را به ساده‌ترین شیوه بیان کنیم که قابل‌درک وفهم باشد. هیچ قانونی در جهان پابرجا نمی‌ماند، مثل فکر و عقل ناسالمی اگر بیرون بیاید پابرجا نمی‌ماند و اولین تخریب روی خود شخص است. اگر به کسی که یک پول سیاه ندارد پول زیادی بدهیم باعث تخریب او می‌شود.

انسان هر چیزی را بخواهد به دست بیاورد باید اول ظرفیت آن را پیدا کند ازجمله پول علم مسئولیت و حتی جارو کشیدن. ما از روز اول در کنگره سعی کردیم که مسئولیت‌های بزرگ را به افرادی بدهیم که ظرفیت آن را داشته باشند که مشکلی ایجاد نشود. بعضی‌اوقات که خداوند به ما چیزی را نمی‌دهد شاید ظرفیت آن را نداریم. اگر مرزبان یا راهنما هستیم نباید زورگویی کنیم چراکه تخریب آن به خودمان بازمی‌گردد. صراط مستقیم ما را به جایگاه اصلی خودمان هدایت می‌نماید.

سلام دوستان خدیجه هستم یک همسفر
تمام جهان آفرینش بر مبنای ظرفیت تقسیم‌بندی شده گازها، مایعات، گیاهان یک بوته خشک در بیابان ظرفیت دارند. جانواران هم هرکدام ظرفیت خودشان رادارند، موش یک ظرفیتی داردو ببر یک ظرفیتی. تمام خواصی که در جمادات، نباتات و حیوانات هست در انسان جمع شده بعضی انسان‌ها مثل مار گزنده هستند بعضی موذی، بعضی ترسو هستند.

مثلاً یکی از ویژگی‌های سگ وفادار بودن است ولی گربه این‌طوری نیست پس ظرفیت انسان‌ها هم باهم فرق می‌کند. ظرفیت فقط مال و پول نیست. مسؤولیت یعنی مسئول یعنی پاسخگو ایجنت مسئول شعبه هست اگر مشکلی باشد باید پاسخگو باشد، راهنما باید پاسخ‌گو باشد مرزبان هم مسئول است. رهجو هم در مقابل راهنما مسئول است، اگر دیر به جلسه می‌رسد یا سی دی نمی‌نویسد باید پاسخ‌گو باشد. اگر کسی ظرفیتش فراهم نشده بود و به او مسئولیتی داده شود قبله‌اش گم می‌شود.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر
هر موجود چه ظرفیتی دارد؟ و چقدر در برابر مسولیت های که به او داده می‌شود جوابگو هست؟ مسئله قبله گم کردن، مثل افرادی که از کسی کمک می‌گیرند وقتی به هدفشان می‌رسند کسی را که به آن‌ها کمک کرده فراموش می‌کنند و در جهت تخریب او قدم برمی‌دارند. انسان موجودی است که به رب خودش ناسپاس است و در مسائل اجتماعی در مسائل الهی هم همین‌طور هست وپیمانی را که با خداوند بست را فراموش می‌کند و مسیر دیگری را می‌رود.

مهم‌ترین مسئله در هستی ظرفیت است، تمام هستی مبنای آن تقسیم‌بندی شده همه‌چیز دارای ظرفیت مختلفی هستند، گازها، مایعات، نباتات، گیاهان، حیوانات و انسان‌ها. مثلاً درخت خرما دارای سلسله اعصاب است و اگر زیادتر از حد آبیاری شود درخت خشک می‌شود و می‌میرد. پس هر چیزی ظرفیت خاص خودش را دارد. 

آگاهی و اطلاعات در حیوانات باهم فرق دارد و هر حیوان ظرفیت و ویژگی مختلفی دارد. نفس آن چیزی است که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر باطن‌، نفس فناناپذیر است و حتی با مرگ از بین نمی‌رود و جالب اینجاست که تمام خواصی که در حیوانات درجمادات ونبادات هست در موجودی به نام انسان جمع شده است. شگفت‌انگیزی خلقت انسان همین است.

ظرفیت یعنی ظرف و هرکس ظرف مخصوص خودش را داردو هر فرد با دیگری فرق دارد. اگر به کسی که ظرفیتش فراهم نشده باشدمسئولیت بدهید قبله‌اش را گم می‌کند، با بالا رفتن نقطه تحمل ذره‌ذره و تدریجی وباآگاهی ظرفیت بالا می‌رود ولی نمی‌توان از راه ضد ارزش‌ها به ارزش‌ها رسید، نمی‌توان با رفتن به بعضی از کلاسهای ویژه به‌سرعت به ارتقا رسید.

سلام دوستان مریم هستم همسفر مهدی
ظرفیت یعنی ظرف گنجایش که ظرفیت هرکسی باهم فرق می‌کند دریکی ظرفیت کم ویکی ظرفیتش زیاد است. وقتی ظرفشان فرق کند ظرفیتشان به‌مراتب فرق می‌کند به هرکس به میزان ظرفیتش مسئولیت داده می‌شود اگر بیشتر از ظرفیت به او مسئولیت بدهند تخریب ایجاد می‌کند باید ظرفش مناسب باشد.

حتی بعضی‌ها ظرفیت سلامتی ندارند و خود را به مریضی می‌زنند تا دیگران محبت بیشتری کنند باید ظرفیت ذره‌ذره بالا برود البته با آموزش تجربه تفکر آهسته‌آهسته ظرف او بزرگ و بزرگ‌تر شود. وقتی دارای ظرفیت شد سپس مسئول باشد یعنی پاسخ‌گو باشد اگر من مسئول اداره‌ای هستم پس باید پاسخ‌گو و جواب گوی آنجا باشم وقتی ظرفیت بالا رفت پذیرش بالا می‌رود و این در کل کائنات در جریان است.

اگر مرزبان است یا راهنما یا ایجنت حتی رهجو باید در هر مورد پاسخ‌گو باشد اگر راهنما بپرسد از رهجو که چرا دیر آمدی؟ چرا بلند حرف می‌زنی یا چرا بلند می‌خندی؟ باید جواب‌گو باشد رهجو مسئول نظم خودش هست مرزبان مسئول نظم در کنگره هست یا دیده بانان مسئول امور هستند پس باید هر کس متناسب با وظیفه‌ای که دارد پاسخ‌گو باشد و به وظایفش به‌درستی عمل کند.

اگر کسی ظرفیت نداشت به او مسئولیت بدهی قبله‌اش گم می‌شود در هستی هم همین‌طور هست هرکس ظرفیت بالایی داشت مسئولیت بیشتری به او می‌دهند اگر غیر این باشد قبله گم می‌کند؛ یعنی از هدفش دور می شودقبل کنگره ظرفمان کوچک بود ولی با آموزش‌ها و تفکر و تجاربی که کسب کردیم ذره‌ذره ظرفمان بزرگ‌تر شد و پذیرشمان بالاتر شد و توانستیم مسئولیت‌های بیشتری تجربه کنیم.

قبله گم کردن یعنی خارج از صراط مستقیم بودن نافرمانی ناسپاسی منیت قضاوت نادرست زورگویی و...که ریشه همه آن‌ها در نادانی است در یک‌کلام قبله گم کردن یعنی سوءاستفاده از جایگاهمان.

تایپ: مریم همسفر حسن (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .