English Version
English

هر چیزی ظرفی دارد

هر چیزی ظرفی دارد

هفتمین جلسه از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار در روزهای دوشنبه با استادی راهنماهمسفر فهیمه، نگهبانی همسفر مریم، دبیری همسفر اعظم با دستور جلسه «ظرفیت ،مسئولیت ،قبله گم کردن ،نق زدن ،حاشیه »در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۷ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان فهیمه هستم یک همسفر از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که استادی جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم.

ظرفیت به معنای گنجایش است مانند یک لیوان آب که گنجایشی دارد و اگر بیشتر از حد آن آب بریزیم سرریز می‌شود و کمتر اگر آب بریزیم پر نمی‌شود پس هر چیز درهستی ظرف و ظرفیتی دارد. و اما مسئولیت یعنی اینکه هر مسئولیتی به ما داده می‌شود در مورد آن از ما سؤال می‌شود و باید پاسخگوی آن باشیم.

حتماً این‌طور نیست که مسئول و مدیر مکان خاصی باشیم، من مسئول خانه و خانواده و اطرافیان خود هستم. این دستور جلسه برای من آموزشی داشت که هرروز از خود بپرسم که آیا در جایگاه مادر بودن آن کاری که باید را انجام داده‌ام و آنچه را که باید برداشت کرده‌ام؟ و اگر برداشتی نداشته‌ام کجای کار من ایراد داشته است که مثلاً فرزند من الان آن‌طور که من می‌خواهم نیست و به دنبال اشتباهاتم می‌گردم که خود را اصلاح کنم.

هر انسان مسئول میلیاردها سلول در جسم خود است و باید این مسئولیت را بپذیرد و برای حفظ سلامتی آن بکوشد. اگر مسئولیت بیش از ظرفیت انسان به کسی بدهیم آن شخص قبله‌اش را گم‌کرده و به هدف خود نمی‌رسد شروع می‌کند به نق زدن و حاشیه رفتن و این اتفاق ممکن است برای همه انسان‌ها بیفتد.

ظرفیت‌ها متفاوت است شاید یک شخص ظرفیت آن را دارد که با یک فرد بسیار حال خراب بسازد و یک نفر نه آن ظرفیت را ندارد. دو نفر که باهم وارد سفر می‌شوند، ظرفیت‌های متفاوتی دارند و به این دلیل راهنماها به یک نفر مسئولیتی می‌دهند و یک نفر دیگر را احساس می‌کنند که نیاز به آموزش بیشتری دارد.

در کنگره ما معتقد هستیم که زندگی قبلی داشته‌ایم و صرفاً دریک بعد زندگی نمی‌کنیم و کائنات مسئول انتخاب‌های درست و غلط من نیست و اگر در زندگی چیزی به من داده‌شده یا گرفته‌شده ممکن است به دلیل ظرفیت در زندگی‌های قبلی بوده است. در هر جایگاهی که هستیم با توجه به جهان‌بینی و آموزش‌هایی که دیده‌ایم باید به آن مسئولیت نگاه کنیم.

در عشق ورزیدن هم باید ظرفیت خود و طرف مقابلمان را بسنجیم، اگر بخواهیم به کسی عشق بورزیم و بعدازآن طلبکار باشیم نشان‌دهنده این است که ظرفیت عشق ورزیدن و محبت کردن را نداشتیم و دچار مشکل می‌شویم بعدها دچار حاشیه می‌شویم وبرای طرف مقابل مشکلاتی را به وجود می‌آوریم و اگر محبتی به کسی می‌کنیم ظرفیت آن را داشته باشد که تخریب به بار نیاورد و فرد را به آستانه آشوب نکشانیم.

ظرفیت انسان‌ها مانند خود انسان‌ها جاری است. مانند فردی که بعد از رهایی با خدمت‌های کوچک شروع می‌کندو به جایگاهی بالا می‌رسد و در ابتدا خدمت‌های بزرگ به او داده نمی‌شود و به روش تدریجی کم‌کم خدمت و جایگاه‌های بالاتر را می‌تواند تجربه کند. من یاد گرفتم که هر اتفاقی در زندگی من رخ‌داده است حتماً درست و در همان موقع باید رخ می‌داده و باید فهمید که اگر چیزی به من داده نشده حتماً زمان آن نرسیده و باید تلاش کنم که ظرف خود را بزرگ کنم.

قبله گم کردن به این معنی است که از راهی و یا هدفی که داریم دور شدیم در قدیم به‌وسیله ستاره‌ها و قبله مسیر را پیدا می‌کردند تا به مقصد برسندو اگر قبله خود را گم می‌کردند متوجه می‌شدند که از مسیر و هدف دور شدند. ممنونم از اینکه سکوت کردید و به صحبت‌های من گوش کردید.

امتحان ماهانه فروردین‌ماه با حضور همسفران برگزار شد.

تایپ؛ همسفر هانیه (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)
عکس: مرزبان خبری همسفر محدثه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .