English Version
English

ظرفی پر از مسئولیت

ظرفی پر از مسئولیت

دهمین جلسه از دورۀ هشتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی دکتر مسعود با نگهبانی همسفر رها و دبیری همسفر معصومه و استادی همسفر طاهره با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت، قبله گم کردن» در روز سه‌شنبه 28 فروردین ماه 1403، رأس ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
ابتدا از راهنمای عزیزم، نگهبان جلسه، ایجنت محترم و همۀ شما عزیزان تشکر می‌کنم که به من فرصت دادید خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز ظرفیت و مسئولیت است. هر چیزی دارای یک ظرفیت و گنجایشی است. ما یک لیوان را در نظر بگیریم اگر بیشتر از حجم این لیوان داخل آن آب بریزیم سرریز می‌شود، انسان‌ها هم دقیقاً همین گونه هستنداگر بیشتر از ظرفیتی که دارند به آنها مسئولیت بدهیم از تعادل خارج شده و دچار خشم می‌شوند. باید آموزش های لازم را ببیند تا به دانایی و تجربه برسد تا بتواند مسئولیتی که هم تراز با ظرفیت خودش است را به خوبی انجام دهد؛ وقتی یک مسئولیتی را قبول می‌کنیم باید بتوانیم در مقابل آن پاسخگو باشیم. با آموزش گرفتن و کسب دانایی و تجربه می‌توانیم ذره ذره ظرفیت خودمان را بالا ببریم، تا بتوانیم مسئولیت خودمان را به نحو احسنت انجام دهیم. در کنگره یک سفر اولی نمی‌تواند راهنما شود چون آموزش‌های لازم را نگرفته است و به آن دانایی نرسیده است که بتواند راهنما شود. اگر مسئولیتی که قبول می‌کنیم هم تراز با ظرفیت خودمان باشد، تعادل برقرار است و ما می‌توانیم به نحو احسنت آن را انجام دهیم. اگر مسئولیتی که قبول می‌کنیم ظرفیت ما بیشتر از آن مسئولیت باشد، می‌توانیم خدمت‌ها و مسئولیت‌های بالاتری را تجربه کنیم.

اگر ظرفیت ما کمتر از مسئولیتی باشد که به ما داده شده است، آن جا دچار گره مسئولیت می‌شویم و از تعادل خارج شده و دچار آشوب می‌شویم و نمی‌توانیم آن مسئولیت را به درستی انجام دهیم و در اینجا به اصطلاح قبله گم کردن اتفاق می‌افتد. من اگر بخواهم از تجربیات شخصی خودم بگویم، من به عنوان یک زن خانه‌دار مسئولیت‌های زیادی را در خانه قبول می‌کردم که بیشتر از ظرفیتی بود که داشتم این باعث می‌شد وقت کم بیاورم و هم اینکه از لحاظ جسمی دچار آسیب می‌شدم دچار گره مسئولیت می‌شدم و پرخاشگری می‌کردم و نمی‌توانستم مسئولیت‌های خودم را به درستی انجام دهم. در کنگره فهمیدم که اگر گاهی اوقات بعضی مسئولیت‌ها را قبول نکنم هم به نفع خودم و هم به نفع سایر اعضای خانواده است. امیدوارم که بتوانم با آموزش‌های کنگره خدمتگزار خوبی باشم. ظرفیت و نقطه تحمل خودم را بالا ببرم تا بتوانم خدمت‌های بالاتری را تجربه کنم. 

چهارمین آزمون داخلی از دورۀ چهارم «همسفران نمایندگی مسعود» سه شنبه 28 فروردین 1403 رأس ساعت 14:45 برگزار شد.

 

جلسۀ راهنمایان شعبه «دکتر مسعود» با حضور ایجنت همسفر سلوه، استادی راهنما همسفر مریم، نگهبانی راهنما همسفر نسرین و دبیری راهنما همسفر فاطمه راس ساعت 14:45 برگزار شد.

تایپ: همسفر مرضیه، راهنما همسفر ساغر (لژیون اول)
عکاس: همسفر زهرا (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر ساناز (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی مسعود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .