English Version
English

رحمانیت مختص خداوند است

رحمانیت مختص خداوند است

ششمین جلسه از دور چهارم کارگاه آموزشی لژیون سردار کنگره۶۰ نمایندگی بنیان مشهد روز دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ با استادی دنور راهنما همسفر محبوبه، نگهبانی همسفر مژگان و دبیری راهنما همسفر زهره با دستور جلسه «دنور» ساعت ۱۶:۱۰ آغاز به‌ کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که توفیق خدمت در این جایگاه به من داده شد.
در باب دستور جلسه دنور یا بخشنده، اولین فکری که به ذهن ما می‌آید، آیه بسم الله الرحمن الرحیم است که در قرآن ۱۱۴ مرتبه ذکر شده و برای شروع هر کاری توصیه شده که بسم الله بگوییم.
استاد امین می‌فرمایند: اگر مطلبی در کلام الله بارها تکرار شده باشد، می‌خواهد اهمیت آن را بیان کند.
حال اهمیت این بخشندگی را بچه‌های کنگره۶۰ به خوبی درک کرده‌اند، زمانی آن بخشندگی را همسفر، نسبت به مسافر داشته باشد، زندگی دوباره احیا می‌شود.

من می‌خواستم ببینم؛ این رحمان و رحیم چه تفاوتی با هم دارند، مطلبی که برای من جالب بود، بیان شده بود؛ رحمانیت مختص خداوند است، به طور مثال؛ واژه رحیم برای پیامبر هم استفاده شده اما رحمان مختص خداوند است، این مسئله شباهت به وادی ششم دارد، ما تلاش می‌کنیم به فرمان عقل برسیم اما نمی‌توانیم به عقل کل برسیم و آن مختص خداوند است و هرچه به آن نزدیک‌تر شویم احساس آرامش بیشتری داریم.
حال چرا نمی‌توانیم به آن رحمانیت یا بخشندگی صد‌ در صد برسیم؟ زیرا، بخشندگی شاخه‌های متفاوتی دارد، بخشندگی مالی را نگاه کنیم، می‌بینیم واقعاً بخشیدن سخت است و توقع برگشت نداشته باشی و یا بخشیدن کسانی که به تو ظلم کرده‌اند و یا محبت خودمان، در حق دیگران را ببخشیم.

از نظر من مسئله دیگر این‌که رحمانیت و بخشندگی همراه مهربانی آمده است، یعنی این بخشندگی شدیداً به تفکر و دانایی و مهربانی نیاز دارد، زمانی می‌توانم از مال و وجودم ببخشم که معنی عشق و محبت را درک کرده باشم. در سی‌دی شناور، استاد امین می‌فرمایند: شادی حقیقی در جمع است، زمانی به این مفهوم برسم می‌توانم از مال خود بدون چشم‌داشت ببخشم.
در انتها به گفته جناب مهندس من صاحب مال هستم که بتوانم ببخشم، اما در غیر این صورت سرایدار آن هستم و دست‌های من، زمانی باز باشد و بتوانم ببخشم می‌توانم دریافت داشته باشم و با دست بسته نمی‌توان چیزی را دریافت کرد.
متشکرم که به صحبت‌های من گوش کردید.

ویراستاری متن: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون یازدهم)
ارسال خبر: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .