English Version
English

تشکر کردن عملی صلح‌آمیز

تشکر کردن عملی صلح‌آمیز

آقای مهندس در سی‌دی صلح از مبحثی که در تاریخ سوم دی ماه ۸۷ نوشته شده است صحبت می‌کنند. اگر ما از انسان چیزی نمی‌دانیم، گاهی اوقات جاهلانه و ظالمانه با این جسم برخورد می‌کنیم، به یک‌سری اعمالی دست می‌زنیم که وحشتناک هست؛ مثل خارج کردن چربی شکم یا پیکر تراشی یا عمل گونه و بینی و ... یا حس‌ها را با تزریق ژل از کار می‌اندازیم. این جسم سیستم بسیار حساس و مسائل خاصی دارد. جسم صور پنهان و آشکار دارد، ۶۰ میلیارد باکتری در بدن وجود دارد که اگر باکتری‌های بدن از بین بروند، ظرف ۲۴ ساعت ما خواهیم مرد و ما این باکتری‌ها را با افزودن مواد نگهدارنده به مواد غذایی و شیر و ... یا فریز کردن مواد غذایی از بین می‌بریم و این‌ها خود باعث به‌وجود آمدن بیماری‌های جدیدی می‌شود.

چرا شیر ترش می‌کند؟ به‌خاطر یک‌سری باکتری‌هایی که داخل آن هست که باعث خراب شدنش می‌شود، حالا شیری که مدت اعتبار آن شش ماه است، یک موادی در داخل آن ریخته شده است که باکتری‌ها را از بین می برد پس باکتری های معده ما را هم از بین می‌برد، یا وقتی سرما می‌خوریم خیلی زود از آنتی بیوتیک استفاده نکنیم، چون درست است که آنتی‌بیوتیک، میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد، ولی باکتری‌های خوب را نیز از بین می‌برد و کلی مشکل ایجاد می‌کند.

اگر انسان خود را نشناسد، نمی‌تواند خدا را بشناسد و انسان برای شناخت باید به دانایی و تزکیه برسد، اگر انسان بخواهد خود را بیابد منظور این نیست که به ملکوت اعلا برود یا ریاضت خاص بکشد و یا چله‌های خاص بگذراند، فقط می‌تواند از راه تزکیه، پالایش و دانایی خود را بیابد و برای این کار کلام خداوند بسیاری از مطالب را برای ما آشکار می‌کند؛ مثلاً به مربی خودت احترام بگذار، انسان موجودی هست که به‌ مربی خودش ناسپاس است، ان الانسان لربه لکنود، آیا زحماتی که مادر برای فرزند می‌کشد فرزند حاضر هست برای مادر بکشد؟ معمولاً جواب خیر است.

کلام خداوند این است که راستگو باش، کم فروشی نکن، پزشک ممکن است کم فروش باشد، وکیل ممکن است کم فروش باشد، مادر یا فرزند هم ممکن است کم فروش باشد، بعد می‌گويد که مهربان باش، انفاق کن، عدالت‌خواه باش، بهداشت را رعایت کن یا سخن‌چین نباش، پس اگر آشکارا به عمل صالح بپردازیم، چشمان ابلیس را هم نابینا خواهیم کرد. کلمه صالح از صلح می‌آید یعنی صلح آمیز، صلح در برابر جنگ، عمل صلح آمیز چه هست؟ عملی که در آن صلح و آشتی باشد، خیلی چیزها هست که شاید به فکرتان هم نرسد؛ مثلاً کسی از شما آدرس می‌پرسد، با گشاده‌رویی و با صلح جوابش را بدهید، اگر برای خرید به یک مغازه می‌روید، با خوش‌رویی و صلح صحبت کنید و با عصبانیت برخورد نکنید و یا اگر راجع به دوستت صحبت می‌کنی، در برابر او دشمنی نمی‌کنی اگر خواستی چیزی بگویی خوبی او را می‌گویی، پس کسی که عمل صالح انجام می‌دهد، در آرامش و آسایش است.

وقتی عصبانی می‌شویم، یعنی در صلح نیستیم حالا از پدر یا مادر یا دوستت عصبانی می‌شوی یعنی عمل تو صلح آمیز نیست، پس عمل صالح یعنی عملی را انجام بدهی که در آن صلح باشد، خیلی از کارهای ما اصلاً صلح آمیز نیست، پزشک با تحکم یا خشونت با مریض برخورد می‌کند، این کار پزشک صلح‌آمیز نیست وقتی از پزشک می‌پرسی که چرا می‌خوای جراحی کنی می‌گوید که باید به شما هم توضیح بدهم من پزشک هستم، در صورتی که کار او صلح‌آمیز نیست، پس اگر آشکارا به عمل صالح بپردازیم، چشم‌های ابلیس هم کور می‌شود و هیچ چیز در مقابل ما نمی‌تواند مقاومت کند. آن موقع ما مشکل ایجاد می‌کنیم که عمل ما عمل صلح‌آمیز نباشد.

نویسنده: همسفر زهرا، راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی صائب تبریزی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .