English Version
English

خداوند وقتی انسان را آفرید به انسان اختیار و حق انتخاب داد

خداوند وقتی انسان را آفرید به انسان اختیار و حق انتخاب داد

امروز چهارمین جلسه از دوره چهلم و دوم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ ویژه مسافران نمایندگی ابوریحان با استادی مسافر محمد سعید، نگهبانی مسافر ابوالفضل و دبیری مسافر حسن با دستور جلسه " ظرفیت و مسئولیت( قبله کم کردن، نق زدن، حاشیه)" در روز دوشنبه 27 فروردین ماه 1403 راس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود. 

خلاصه سخنان استاد:

ممنونم از راهنمای محترم  آقا فرهاد که به من این اجازه را دادن که من این جایگاه را تجربه کنم وآموزش بگیرم.

درمورد دستور جلسه: ظرفیت،  مسئولیت و( قبله کم کردن، نق زدن ، و حاشیه)، ظرفیت همان اندازه هست که باید درون من وجود داشته باشد.

ما باید آن ریشه را درون خودمان پیدا کنیم که ببینم  ظرفیت این جایگاه در ما وجود دارد، به قول راهنمای عزیزم که می گفت: یک روز به دنبال استاد امین رفتم، دعوتشان کنم برای استادی جلسه در شعبه خودمان، برای اینکه استاد امین راحت باشند کولر ماشین را زیاد کردم، وقتی استاد امین سوار ماشین شدند گفتند؛ که چرا کولر ماشین انقدر زیاد است؟ در جواب گفتم، برای اینکه شما راحتر باشید، استاد امین فرمودند؛ که ما نباید همه جا راحت باشیم و یا راحت طلب باشیم و همه چیز همیشه فراهم باشد.

  جناب آقای مهندس می توانند الان بهترین ماشین و یا خانه ای در بهترین موقعیت شهری را داشته باشند، یا اینکه اصلا  کنگره را رها کنند ولی ظرفیتی را که آقای مهندس دارند برای من یک آموزش است  که باید از ایشان آموزش بگیرم، اگر به جایگاهی دست پیدا می کنم قبله ام را گم نکنم.

اگر ظرفیت و جایگاهی در من وجود نداشته باشد، به آن جایگاه دست پیدا کنم، نمی توانم آن مسئولیت را درست انجام بدهم، وارد حاشیه و نق زدن می شوم.

در مورد مسئولیت: من اولین خدمتی که در کنگره انجام دادم ثبت ساعت های ورود بچه ها بود، در اوایل کار من زیاد نق  می زدم که این چه خدمتی است، چرا این خدمت را به من داده اند بعدها متوجه شدم که این خدمت برای آموزش گرفتن من می باشد.

خداوند وقتی انسان را آفرید به انسان اختیار و حق انتخاب داد تا خودش تصمیم بگیرد، و دو راه را به انسان نشان داد، یکی راه صراط مستقیم است و دیگری راه تاریکی ها و ضد ارزش ها است.

در آن موقعیت انسان یک راه را انتخاب می کند و خداوند حتی در آن موقعیت هم هیچ وقت دخالتی نمی کند، حتی نیرو های برتر هم به کمک ما می آیند اگر راه تاریکی و ضد ارزشی را انتخاب کنیم، نیرو های ضد ارزشی به کمک ما می آیند و اگر راه صراط مستقیم را انتخاب کنیم نیرو های ارزشی به کمک ما می آیند.

امروز وقتی داشتم مشارکت بچه ها را در لژیون سردار گوش می کردم متوجه شدم که بچه ها کاملا درست می گویند؛ اینکه اگر من می خواهم به جایگاه دنوری برسم یا وارد آن بشوم آیا ظرفیت آن جایگاه در من وجود دارد یا ندارد؟ اگر آن ظرفیت در من وجود نداشته باشد وقتی به آن جایگاه برسم، این توقع در من ایجاد می شودکه وقتی وارد کنگره می شوم همه به من احترام بگذارند و همه چیز برای من فراهم باشد، اگر غیر از این باشد من دچار تنفر، حسادت و کینه می شوم.

مرزبان کشیک: مسافر هادی

تنظیم و ارسال: مسافر سبحان

عکاس: مسافر سبحان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .