English Version
English

بالا رفتن ظرفیت با آموزش ها

بالا رفتن ظرفیت با آموزش ها

جلسه پنجم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی جواد گلپایگان، با استادی مسافر جواد، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر سعید با دستور جلسه «ظرفیت ؛مسئولیت وقبله گم کردن» در روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان جواد هستم یک مسافر
در ابتدا از راهنمای لژیون چهارم آقا هادی تشکر می‌کنم که اجازه این خدمت را به من دادند تا از شما دوستان آموزش بگیرم. در مورد دستور جلسه ظرفیت ، مسئولیت و قبله گم کردن در کل هستی وقتی نگاه می‌کنیم تمام هستی از جامدات گرفته تا مایعات، همه موجودات ظرفیت خود را دارند .در طبیعت هم که نگاه می‌کنیم درختان  هر کدام ظرفیت خاص خود را دارند. درخت گردو ظرفیت تولید گردو را دارد ،درخت بادام ظرفیت تولید بادام را دارد و هر درختی و گیاهی ظرفیت خاص خود را دارد. خداوند نسبت به ظرفیت آن موجود و گیاه ظرفیت را در آن قرار داده است .حیوانات هم ظرفیت خاص خود را دارند.

در حیوانی مانند سگ وفاداری وجود دارد یا در گرگ درندگی وجود دارد ،در هر حیوانی صفت خاص خود او وجود دارد و تمام این صفت‌ها و ظرفیت‌ها که در موجودات است در انسان هم وجود دارد ولی  بستگی  دارد که انسان  از کدام این صفت‌ها استفاده می‌کند .تمام ظرفیت گیاهان و حیوانات در ما وجود دارد. انسان‌ها همیشه انتظار دارند که همه پاک و مومن و خوب باشند ولی هیچ گاه اینگونه نیست. همه صفات در ما وجود دارد این بستگی دارد که ما از صفات بد  استفاده می‌کنیم یا صفات خوب. انسان به دنیا آمده است که آموزش ببیند و خدمت کند. انسان با آموزش در مسیر صراط مستقیم با تزکیه و پالایش باید به آن مرحله لازم برسد تا ظرفیت در او ایجاد شود .چیزی که در انسان یا هر موجودی تعیین موجودیت می‌کند نفس آن است .هر موجودی یا حیوانی دارای نفس است که به اندازه آن ظرفیت در او قرار گرفته شده است. ظرفیت در تمام انسان‌ها متغیر است. یک لیوان آب را در نظر بگیرید اگر بیش از حد در داخل آن آب بریزید لبریز می‌شود. یک اداره را در نظر بگیرید که نگهبان دارد، مستخدم دارد، دفتردار دارد و تا برسد به ریاست هرکس در هر جایگاهی که هست ظرفیت در همان حد است .به یک نگهبان نمی‌توان ریاست داد .گاهی اوقات یک عده به درجات بالا می‌رسند ولی ظرفیت آن پست یا مقام را ندارند. فردی مثل هیتلر را در تاریخ مشاهده کردیم که چه جنایت‌ها و کشتارهایی انجام داد. وقتی مسئولیت‌ها را در کنگره نگاه می‌کنیم یک رهجو در برابر راهنما مسئول است یا راهنما در قبال رهجو یا یک مرزبان در مقابل نظم و انضباط مسئول است و در مقابل باید به آنها احترام بگذاریم و تنها چیزی که باعث بالا رفتن ظرفیت می‌شود آموزش است .هر چقدر آموزش بگیریم ظرفیت ما بالاتر می‌رود .از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید متشکرم.

رهائی های شعبه:

تایپ و ویرایش :مسافر علی لژیون ششم
عکاس: مرزبان خبری مسافر مسعود
تنظیم و ارسال: مسافر محمد لژیون سوم
نمایندگی جواد گلپایگان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .