English Version
English

مسئولیت و ظرفیت

مسئولیت و ظرفیت

جلسه ششم از دوره بیستم کارگاه های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی پاکدشت، با استادی راهنمای محترم مسافر مهدی، نگهبانی مسافر میلاد و دبیری مسافر پوریا با دستور جلسه «مسئولیت و ظرفیت ( قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه )» شنبه 25 فروردین 1403 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مهدی هستم مسافر

دستور جلسه این هفته ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) است. ما برای این‌که متوجه و آگاه بشویم باید دستور جلسه را بفهمیم. ظرفیت یعنی گنجایش و اندازه، یعنی هر موضوعی می‌تواند یک اندازه‌ای داشته باشد و هر ظرفی می‌تواند گنجایشی داشته باشد. مسئولیت از سؤال کردن می‌آید یعنی پاسخگو و مسئول بودن و قبله گم کردن یعنی از مسیر و صراط مستقیم خارج شدن و همه انسان‌ها یک مسئولیت‌هایی در زندگی‌شان دارند. حیوانات هم از روی غریزه مسئولیت‌هایی دارند که انجام می‌دهند ولی در رابطه با انسان‌ها تمام انسان‌ها مسئولیت دارند حتی کسانی که می‌گویند ما هیچ مسئولیتی نداریم در قبال جسم و کارهای خود مسئول هستند؛ بنابراین دستور جلسه می‌گوید که ما اگر می‌خواهیم مسئولیت‌پذیر باشیم و کاری که به ما داده می‌شود به نحو احسن انجام دهیم و بتوانیم پاسخگو باشیم، ابتدا باید ظرفیت داشته باشیم.

پس انسان هر کاری و هر هدفی که بخواهد دنبال کند و به آن هدف برسد ابتدا باید ظرفیت در آن شکل بگیرد. برای بالا بردن ظرفیت، ما نیاز به دانایی و آگاهی داریم یعنی تجربه، تفکر و آموزش را کاربردی کنیم. هرکسی که دانایی‌اش بیشتر باشد ظرفیت و تحملش هم زیاد است. چه در کنگره چه در بیرون از کنگره برای هر کاری و مسئولیتی اول باید ظرفیت در ما شکل بگیرد اگر آن ظرفیت در ما به وجود نیاید ایجاد تخریب و آشوب می‌شود و آن شخص و اطرافیانش دچار مشکل می‌شوند. آقای مهندس می‌فرمایند که اگر ما به شخصی که ظرفیت نداشته باشد مسئولیت بدهیم کنگره رو به نابودی می‌رود. راهنمایان در کنگره با آموزش‌هایی که گرفته‌اند می‌توانند اشخاص را به رهایی برسانند و آقای مهندس می‌فرمایند که راهنمایان کنگره 60 دانایی‌شان در مقوله اعتیاد کمتر از اساتید دیگر در کل جهان نیست.

عکاس: مسافر داوود لژیون 14

تایپ وارسال کننده: مسافر محمود لژیون14

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .