English Version
English

بایستی به دنبال کسب آگاهی و دانایی باشم

بایستی به دنبال کسب آگاهی و دانایی باشم

جلسه سیزدهم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزش مجازی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی جواد با استادی همسفر هما رهجوی راهنما همسفر مریم با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) در روز شنبه ۲۴ فروردین‌ ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد

خداوند را شاکرم که اذن خدمت کردن به من داده شد. از جناب مهندس و خانواده محترم‌شان سپاس‌گزارم به جهت هدایت من و امثال من که همانند چراغی هدایت‌گر راه ما شدند.

در رابطه با سه موضوع ظرفیت، مسئولیت و قبله گم‌کردن باید بگویم که من هما یاد گرفتم که این واژه‌ها در هر کار یا هدفی لازمه زندگی من هستند و در صورتی‌که در هریک از این موضوعات ضعف و کوتاهی داشته باشم، باعث اختلال در کار من می‌شود ؛ پس بایستی در تمام مراحل زندگی شش دانگ حواسم متمرکز این موضوعات باشد. بر من لازم است که برای شروع هر کاری در درجه اول ظرفیت یا قدرت پذیرش را در خودم ایجادکنم، یعنی در هر جایگاه یا مسئولیتی که قرار می‌گیرم ابتدا باید ظرفیت و نقطه تحمل را در خودم به وجود بیاورم. این موضوع از مسئولیت همسری و مادری گرفته تا مسئولیت‌های استادی، شاگردی ، ریاست، وزارت و حتی مسئولیت آبدارچی را هم شامل می‌شود؛

چون طبق وادی نهم در صورت نداشتن ظرفیت و نقطه تحمل در همان ابتدای کار از ناکجا‌ آباد سر در می‌آورم. پس از به‌دست آوردن نقطه تحمل و ظرفیت باید با این مسئولیت‌ها آشنا باشم و بدانم که من بایستی در برابر جسم و روانم، درست و غلط بودن اهداف و اعمالم پاسخگو باشم. اگر با دو مبحث ظرفیت و مسئولیت به خوبی آگاه باشم، دچار حوادث و اتفاقات ناگوار و بد نمی‌شوم؛ اما در صورت عدم پذیرش ظرفیت و مسئولیت پایان کار من ختم به نقاط کوری می‌شود که از تلخ‌ترین دوران‌های زندگی من محسوب خواهد شد؛ زیرا این وضعیت باعث خارج شدن من از وضعیت تعادل و گم‌کردن مسیرم می‌شود.

حالم خراب و دچار منیت، تکبر و ناسپاسی می‌شوم. به طور کلی تمامی این حالت منجر به بسته‌شدن حس‌های من می‌شود و نتیجه آن این می‌شود که در برابر اطرافیانم دچار بی‌تفاوتی و در درون خودم دچار انزجار و به‌هم ریختگی می‌شوم. برای نرسیدن به این حالات بایستی به دنبال کسب آگاهی و دانایی باشم که با تفکر، تجربه و آموزش امکان‌پذیر است؛ زیرا ظرفیت هر انسان بستگی مستقیم به میزان دانایی‌اش دارد و با دانایی است که ظرفیت و نقطه تحملش افزایش می‌یابد. پس باید در مقابل داشته‌ها و جایگاهایی که دارم، سپاس‌گزار باشم تا بطور قطع راه را بیابم و این امر باعث بالا رفتن ظرفیت و پذیرش بیشتر مسئولیت در من می‌شود، دچار قبله گم‌کردن نمی‌شوم و در زندگی به تعادل و ثبات می‌رسم. از اینکه با من همراه شدید سپاس‌گزارم.

رابط خبری: همسفر رویا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون‌ پنجم)
ویراستار: همسفر مژگان رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون سوم)
عکس و ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر حمیده
همسفران نمایندگی جواد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .