English Version
English

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب
سلام دوستان نسرین هستم یک همسفر: مشارکت مکتوب در مورد موضوع تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰ است، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز انسان‌ها اضافه وزن است که این اضافه وزن از تغذیه نامناسب به‌وجود می‌آید، جناب مهندس می‌فرمایند؛ ما به هر مغازه‌ای که برویم هیچ مواد غذایی را پیدا نمی‌کنیم که مواد نگهدارنده نداشته باشد؛ غذا، میوه‌جات و سبزیجات ما باید تازه، سالم و ارگانیک باشد، می‌دانیم که اضافه وزن باعث می‌شود که ما درگیر یک سری از بیماری‌ها؛ مثل فشار خون، چربی و قند شویم که مشکلاتی را برای بدن ما به وجود می‌آورند و باعث می‌شوند که سیستم ایکس ما به طور درست و اصولی عمل نکند.
می‌دانیم که چاقی مادر اکثر بیماری‌ها است، ما برای اینکه به درمان برسیم و بیماری‌های ما کم شود، می‌بایستی اول وزن خود را کم کنیم که این روش و متد در کنگره به خوبی انجام می‌شود. در بیرون از کنگره ۶۰ روش‌های درمانی وجود دارد که با جراحی و کوچک کردن و ناقص کردن اعضای بدن انجام می‌گیرد که این روش‌ها منجر به هزینه‌ها، درد و رنج زیادی برای انسان می‌شود. باید بدانیم که بدن انسان هوشمند است و با رساندن مواد غذایی لازم و سالم می‌توانیم به وزن متعادل برسیم و از بروز انواع و اقسام بیماری‌ها جلوگیری کنیم
باید این را بدانیم که یکی از علت‌هایی که انسان‌ها به این روش‌های پزشکی روی می‌آورند این است که اطلاعات و آگاهی صحیح و درست در مورد جسم خود و سیستم آن را ندارند و یکی دیگر از علت‌های آن این است که انسان، صبر و تحمل نداشته و می‌خواهد زود به نتیجه برسد، ولی این را بایستی بدانیم که وزن ما همان‌طور که اضافه شده همان‌طور هم باید زمان صرف کنیم تا وزن ما با روش صحیح و متد کنگره ۶۰ کم گردد و به تعادل برسد و هیچ‌گونه بیماری یا عارضه‌ای جسم و روان ما دچار نگردد. در سفر تغذیه سالم با آموزش‌های کنگره، جهان‌بینی ما کاربردی شده و به موازات آن، جسم و روان ما هم به درمان می‌رسد و با تکمیل شدن مثلث درمان و رسیدن به تعادل کامل جسمی و روانی تغییرات زیادی در صور‌آشکار و پنهان ما مشاهده شده و کم کم باعت تنظیم خواب شبانه و رفع خیلی از بیماری‌ها و بیدار شدن حس‌های پنهان ما می‌شود.
انجام ورزش و پیاده‌روی روزانه در برنامه زندگی خود می‌توانیم در مدت زمان معین به نتایج بهتری برسیم، سه وعده غذایی در زمان مشخص مصرف کرده و مقدارش را به یک چهارم کاهش داده و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قبل از غذا سالاد سرو کرده و سس آن را با ماست و آبلیمو یا آب نارنج و ادویه‌های با طبع گرم مصرف کرده که در کاهش وزن خیلی مهم هستند. مصرف مواد قندی و کربوهیدرات‌های فراوری شده را به حداقل رسانده و خوردن میوه مثل یک یا دو عدد سیب در طول روز را اجرا نماییم. در این روش طبق متد DST غذاهای مناسب با املاح و مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز را به سلول های بدن رسانده و بدون اینکه فرد کمترین گرسنگی و سختی را در طول روز احساس کند به نتایج مناسب دست پیدا می‌نماید.
در این روش چون با دانایی و آموزش حرکت کرده و از عملکرد سیستم بدن خود آگاه می‌شویم و یاد می‌گیریم که چگونه از سلامتی خود مراقبت کنیم و کمترین آسیب را به خود وارد نماییم، بهتر به ترمیم جسم و متعادل شدن وزن خود می‌رسیم، پس ما در کنار جهان‌بینی و درمان جسم و روان ، بسیاری از عادات و رفتارهای ناخوشایند اخلاقی خود را اصلاح می‌نماییم.
 
سلام دوستان سیما هستم همسفر سینا: در مورد دستور جلسه که موضوع آن اضافه وزن است، منظور از اضافه وزن یعنی حمل بار اضافه با خود و این یعنی آسیب زدن به جسم و چون نسبت به جسم خود شناخت درستی نداریم، دچار خیلی از بیماری‌ها می‌شویم که خود اضافه وزن معضل بزرگی در جامعه است و متأسفانه اکثر افراد جامعه با آن روبرو هستند. مسئله اضافه وزن عواقب خطرناکی را به دنبال دارد که باعث بالا رفتن چربی خون و فشار خون بالا و قند خون می‌شود و در نهایت موجب سکته قلبی و در آخر باعث مرگ می‌‌شود. امروزه مرگ و میر در اثر سکته قلبی بیشترین آمار را در جهان دارد، پس افرادی که اضافه وزن دارند به عمر طبیعی نمی‌رسند. باید خیلی مواظب جسم و وزنمان باشیم تا بتوانیم سلامت زندگی کنیم.
در این مورد با هر کسی صحبت می‌کنیم، آن‌ها هم تجربیات خودشان را بازگو می‌کنند، یکی از ورزش‌های سنگینی که انجام داده است، می‌گوید و دیگری از رژیم درمانی، داروهای پزشکی و دمنوش‌های گیاهی و یا حتی از پیکر تراشی و جراحی‌های پزشکی که هزینه‌های هنگفتی هم دارند، ولی آیا این‌ها جوابگو بوده‌اند؟ مسلماً خیر، چرا که بعد از مدتی دوباره اضافه وزن پیدا می‌کنند. تجربه خود من پیاده‌روی و ورزش‌های آسان مثل ایروبیک بوده و در ماه رمضان هم با روزه گرفتن از وزنم کم می‌کردم؛ مثلاً در یک ماه یک کیلو از وزنم کم می‌شد، ولی باز بعد از مدتی به وزن قبلی و یا بیشتر برمی‌گشتم، متأسفانه بعضی از انسان‌ها هنوز به راه خود ادامه می‌دهند و روش‌های متداول را امتحان می‌کنند بدون اینکه نتیجه‌ای بگیرند و دوباره روز از نو و روزی از نو شروع می‌شود، ولی متد کنگره ۶۰ اصولی‌ترین و ماندگارترین روش برای کنترل وزن و دوری از اضافه وزن است، همان‌طور که اضافه وزن ما در عرض یک روز یا یک سال پدید نیامده است تا با یک ماه ورزش کردن و یا دارو خوردن به وزن مناسب برسیم، پس با متد کنگره ۶۰ می‌توانیم به وزن دلخواه و تناسب وزن و جسم خود برسیم، در آخر من هم خواسته قلبیم هست که عضو اعضای لژیون جونز شوم تا به وزن مناسب برسم خدا را شاکرم که در این بستر هستم و آموزش می‌بینم.
 
سلام دوستان حکیمه هستم همسفر سامان: برای رسیدن به سلامتی نیاز به سه پارامتر، تحرک، تغذیه و اکسیژن داریم و در لژیون جونز ما به دنبال فرمان عقل در تغذیه هستیم، یعنی اینکه چه بخوریم، چقدر بخوریم و کی بخوریم؟ اگر به این سوال‌ها پاسخ عقلانی بدهیم قطعاً به اندام مناسب می‌رسیم. حالا از خود می‌پرسم که چرا روش‌های متداول امروزی برای کاهش وزن جوابگو نیست و شخص بعد از مدتی از گرفتن رژیم خسته شده و به وزن سابقش برمی‌گردد. چون در این روش‌ها، انسان را با نیازهایش در نظر نمی‌گیرند و جسم را به صورت یک ماشین در نظر می‌گیرند و بدون اینکه روح و روان را در نظر بگیرند، برنامه غذایی می‌دهند.
این روش‌ها نیازهای نفس برطرف نمی‌شود و شاید در شرایط خاصی کسی بتواند رژیم بگیرد و به وزن ایده‌آل برسد ولی خواسته‌های نامعقول در تغدیه، جهت درست قرار نگرفته است. در معقوله سلامت ما باید در رابطه با انسان و مواد غدایی شناخت و اطلاعات داشته باشیم به پنج حس درون؛ لامسه، بویایی، چشایی، بینایی و شنوایی شناخت خوب داشته باشیم به دلیل اینکه حس اولین قوه به کار گیری عقل است، احترام بگذاریم تا بتوانیم با جهان پیرامون خود ارتباط لازم را برقرار نمائیم تا نیازهای واقعی بدن خود را به بهترین شکل ممکن بشناسیم و تشخیص بدهیم و به اجرا در آوریم و این رمز موفقیت در سلامتی و کاهش وزن است که این هم به مرور زمان و در طول سفر برای ما به وجود می‌آید و بیشتر و بهتر آن را درک و از آن استفاده می‌کنیم.
برای رسیدن به سلامت و وزن مطلوب نیازی به تحت اجبار قرار دادن و کالری شماری نداریم و خود را محسور نمی‌نماییم و به دلیل اینکه چربی‌ها در سیستم عصبی ما تأثیر به سزایی دارند، پس با تغذیه مناسب و به موقع و اندازه و با تحرک کافی به آنها اجازه می‌دهیم تعادل لازم را برقرار نمایند، چون چربی‌ها موادی به نام فیلینگ می‌سازند که بین نروترانسمیترها قرار می‌گیرند و ناقل پیام‌هایی هستند که کمبود آن‌ها در اثر منع غذایی باعث اشکال در سیستم شده و در نتیجه باعث عدم بازدهی مناسب و ایجاد موانع برای ادراکات و احساسات ما می‌شود، پس برای کاهش وزن و ایجاد تناسب اندام، ما باید غذاها را بشناسیم و بفهمیم که پروتئین‌ها چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها چه هستند، اگر اطلاعاتی در این زمینه داشته باشیم می‌توانیم به وزن ایده آل برسیم.
 
رابط لژیون: همسفر لاله، راهنما همسفر مینو (لژیون دوم)
ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .