English Version
English

سه اصل در لژیون جونز

سه اصل در لژیون جونز

دهمین جلسه از دور پانزدهم سری کارگاه‌های آموزشی همسفران با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» با استادی همسفر فیروزه در روز چهارشنبه 22 فروردین ماه آغاز به کار کرد.

 

سخنان استاد:


من حدود ۶ ماه است سفر جونز می‌کنم. لژیون جونز به کسانی‌ که اضافه وزن دارند خیلی کمک می‌کند. وزن اولیه من وقتی وارد کنگره شدم ۸۵ بود الان ۷۵ است. وقتی در سفر جونز بتوانی به سی‌دی‌های آقای مهندس گوش کنیم و عمل‌ کنیم حتماً موفق می‌شویم. من برای خوردن تخم‌مرغ در وعده صبحانه خیلی تردید داشتم؛ زیرا می‌گفتم کبدم چرب است و شاید ایجاد مشکل کند؛ ولی فهمیدم تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است. در مورد سالاد ظهر نیز به خاطر سردی زیاد معده‌ام نگران بودم؛ ولی با راهنمایی خانم مریم متوجه شدم  می‌توانم همراه کاهو پودرهای گیاهی مثل زیره و زنجبیل استفاده کنم تا مشکلی برایم پیش نیاید. به مرور زمان توانستم وزن خود را کم کنم. در لژیون جونز به ما می‌گویند روزی سه مرتبه یعنی صبح، ظهر و شب خود را وزن کنید، این خیلی کمک کننده است با این‌کار خود شخص متوجه می‌شود که روزانه صدگرم کم می‌کند، البته شاید روزهایی هم باشد که وزن کم نکند که آن‌ هم به خاطر کارهای نادرستی است که خودش مرتکب شده است.
سال‌های قبل از ورود به کنگره رژیم می‌گرفتم، در آن مدت واقعاً عصبی شده بودم. آن زمان دخترهایم کوچک بودند، حوصله برخورد با آن‌ها را نداشتم. صورتم به خاطر خوردن آب اصلاً تغییری نکرده بود؛ اما ریزش‌ موی شدید گرفته بودم که بعد از رها کردن رژیم، موهایم جایگزین و مثل قبل نشد؛ اما از زمانی‌که رژیم آقای مهندس که خیلی هم سخت نیست و فقط آموزش تغذیه سالم است را به ما یاد دادند، انجام دادم و اصلاً چنین مشکلاتی برایم پیش نیامده‌ است. من از ابتدا که وارد کنگره شدم راهنمایم خانم مریم بودند، و متوجه شدم ایشان راهنمای لژیون جونز هم هستند. وقتی برای حضور در لژیون جونز مراجعه کردم، گفتند باید چند ماه از سفرت گذشته باشد. بعد از ۶ ماه عضو لژیون شدم و با راهنمایی ایشان توانستم به راحتی وزنم را کم کنم. اصلاً احساس ضعف، کلافگی و بهم‌ ریختگی عصبی نداریم؛ چون افرادی که رژیم‌هایی به جز این رژیم می‌گیرند، می‌گویند ما کلافه هستیم و اعصاب‌مان بهم ریخته است. یکی از دوستان من به تازگی مصرف برنج را قطع کرده و رژیم نان جو را شروع کرده است و فقط نان جو می‌خورد، می‌گفت کاملاً عصبی شده‌ام.
رژیمی که آقای مهندس برای ما در نظر گرفته‌اند، قوانین و دستور خاصی ندارد و تغذیه سالم است. این نیست که بگویند ده تا قاشق بخور یا نان را اندازه کف دست بخور،فقط به خوردن سالاد و تخم‌مرغ صبحانه خیلی تاکید دارند. تمام ویتامین‌ها در سالاد است. من اگر هرروز پیاده روی‌ می‌رفتم، سالاد می‌خوردم و سهل‌انگاری نمی‌کردم شاید بیشتر وزن کم می‌کردم؛ اما خودم گاهی بهانه می‌گرفتم و رژیم را درست انجام نمی‌دادم. علت این‌که آقای مهندس تصمیم گرفتند لژیون جونز در پارک تشکیل شود، فکر می‌کنم برای افرادی است که به پارک نمی‌آیند. جمعه‌ها لژیون در پارک برگزار می‌شود؛ وقتی به پارک می‌رویم آن طراوت صبح‌گاهی خیلی کمک‌کننده است و بعد از لژیون می‌توانیم پیاده‌روی داشته باشیم. چند ماهی که لژیون در پارک برگزار می‌شد، من بعد از آن پیاده‌روی می‌کردم و حالم از نظر روحی خیلی بهتر بود. تاثیر رژیم این بود که با خوردن دیسپ در صبح به صورت ناشتا، مشکل یبوستی که سالیان سال با آن درگیر بودم و مشکل کولیک روده‌ام کاملاً از بین رفته است و فکر می‌کردم با خوردن سالادی که آقای مهندس می‌گویند، کولیک روده‌ام بدتر شود؛ اما چنین چیزی نبود، هفته‌های اول کمی آسیب داشت؛ اما رفته‌رفته بدنم عادت کرد. با راهنمایی‌ها فهمیدم اگر در سالاد زیره و دانه‌های گیاهی بریزم باعث می‌شود روده‌هایم از حالت تنبلی خارج شود.هر برنامه‌ای که آقای مهندس برای کنگره در نظر گرفتند، همه به نفع خود ما است؛ زیرا برنامه‌ریزی شده و با علم و تحقیقات است. از وقتی وارد لژیون جونز شدم زانودرد و کمردردم هم خیلی بهبود پیدا کرده‌ است. سه اصل در لژیون جونز، غذای مناسب، میزان مناسب و ساعت مناسب است؛ اگر آن‌ها را رعایت کنیم، سی‌دی‌ها را گوش کنیم و منظم بنویسیم مطمئناً به آن وزن ایده‌آل خود خواهیم رسید.

هماهنگی: همسفر فیروزه (لژیون دوم)

 تایپ: همسفر الناز (لژیون ششم)

عکس: مرزبان خبری همسفر مریم

ویرایش نهایی و ارسال: مسئول سایت همسفر احسانه (لژیون هفتم)

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .