English Version
English

بهترین نعمت در کنگره حضور در لژیون سردار است

بهترین نعمت در کنگره حضور در لژیون سردار است

جلسه چهاردهم از دوره سوم جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی جواد با استادی دنور همسفر فاطمه، نگهبانی دنور همسفر بهیه و دبیری همسفر عاطفه با دستور جلسه «دنور» ساعت ۱۴:۴۵ روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد

دستور جلسه این ماه لژیون سردار در مورد دنور می‌باشد. دنور به معنی: بخشندگی است. انسان به‌خاطر این‌که به مقام‌ والای انسانی دست پیدا‌ کند، پا به این حیات گذاشته است. اکنون این سؤال مطرح است که انسان‌ها چه زمانی می‌توانند به مقام والای انسانی دست پیدا کنند؟ زمانی که بتوانند از خواسته‌های خودشان بگذرند. حتی خداوند نیز در قرآن کریم می‌فرماید: «ما روزی دیگران را در روزی انسان‌های دیگر قرار داده‌ایم تا انفاق کنند». بنابراین وقتی که انسان‌ احساس کند‌ که دیگران هم در اموال او سهیم هستند، احساس بسیار خوبی به او دست می‌دهد. استاد امین در این مورد می‌فرماید: «راه صراط مستقیم‌، راه سختی است و اگر ما بخواهیم این راه را برویم باید هم بخشش و هم گذشت داشته باشیم».

بنابراین من همسفر زمانی می‌توانم دنور شوم که اگر مالی را بخشیدم به سختی آن را به دست آورده باشم؛ پس اگر بتوانم این بخشش را انجام دهم هم جایگاهم تغییر می‌کند و هم این بخشش من باعث می‌شود که رحمت خداوند نیز شامل حالم گردد. البته رحمت خدواند شامل سه ضلع است که این سه ضلع یک مثلث را تشکیل می‌دهند؛ یک ضلع این مثلث امید، ضلع دیگرش رحمت و ضلع سوم نعمت‌هایی که خداوند در اختیار ما انسان‌ها‌ قرار داده است تا ما بتوانیم از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم؛

بنابراین باید بگویم: بهترین نعمتی که در کنگره در اختیار ما قرار گرفته است، همین عضو شدن در لژیون سردار است. البته در لژیون سردار یک‌سری سلسله مراتب وجود دارد، این سلسله مراتب عبارتند از: سرداری، دنوری و پهلوانی. دنور یعنی بزرگ؛ اما در کنگره دنور یعنی بخشنده. بخشش در کنگره به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که یکی از این روش‌ها این‌است‌که راهنماها بدون هیچ توقعی به یک رهجو آموزش می‌دهند تا در نهایت او را به رهایی برسانند. البته بخشش هم صورآشکار و هم صورپنهان دارد؛ صورآشکار به انسان عشق و امید می‌دهد و صورپنهان انسان را به سلامتی نزدیک می‌کند. ولی اگر بخواهیم از زاویه دیگری به بخشش نگاه کنیم، می‌بینیم که در کائنات مبادلات صورت می‌گیرد.

پس اگر من همسفر بتوانم در کنگره بخشش داشته باشم از این طریق توانستم ظرف وجودی خودم را بزرگ کنم و هر چقدر بخشش من بیشتر باشد، ظرف وجودی من نیز بزرگ‌تر می‌شود؛ ولی اگر بخشش نداشته باشم، اموال من راکد می‌ماند و حتی ممکن است که هیچ‌گونه ظرف وجودی در من به‌وجود نیاید. در واقع بخشش من دیگران را ثروتمند نمی‌کند، بلکه هم خودم را و هم ذهنم را ثروتمند می‌کند. پس این موضوع بستگی به همان ظرف وجودی من دارد، یعنی اگر بتوانم بیشتر ببخشم، بیشتر نیز دریافت می‌کنم و همین موضوع باعث ثروتمند شدن من می‌شود. البته این بخشش می‌تواند ما را قدرت‌مند هم بکند. پس اگر ما مالی را می‌بخشیم نباید توقع داشته باشیم که دو برابرش به ما برگردد؛ زیرا انجام چنین کاری حکم معامله را برای ما دارد. اگر ما مالی را می‌بخشیم، این بخشش ما باید بدون توقع باشد تا در وجود ما حس خوبی به وجود بیاید.

استاد امین در این مورد می‌فرماید: «چرا یک عده از انسان‌ها نمی‌توانند مقداری از ثروت خود را ببخشند؟ چون نیروهای تخریبی در ثروت آن‌ها دخالت دارند».
در ادامه باید بگویم که خود من با فروختن یک جفت گوشواره وارد لژیون سردار شدم و همین خواسته من باعث شد تا در ادامه بتوانم دنور شوم. البته زمانی که تصمیم گرفتم دنور شوم هیچ پس‌اندازی از خودم نداشتم و برای اینکه بتوانم این خواسته‌ام را به مرحله اجرا دربیاورم با گرفتن وام توانستم امسال دنور شوم. بنابراین ما باید حرکت کنیم تا با حرکت ما راه برای ما نمایان شود. در کل ما باید همیشه خواسته‌های بزرگی داشته باشیم تا نیروهای الهی نیز در این مسیر به کمک ما بیایند، یعنی ما باید به خداوند توکل داشته باشیم تا خواسته‌های ما تحقق بیابند.

در انتهای جلسه انتخابات نگهبانی لژیون سردار انجام شد و همسفر معصومه پهلوان به‌عنوان نگهبان دوره جدید انتخاب شدند. برای ایشان دوره خدمتی پرباری را آرزو می‌کنیم و عرض خداقوت خدمت همسفر معصومه و دبیرانشان برای برگزاری ۱۴ جلسه خدمتی داریم.

تایپ: همسفر عاطفه، دبیر و عضو لژیون سردار
ویراستار: همسفر معصومه، عضو لژیون سردار
عکس: مرزبان خبری گروه خانواده همسفر مهری
ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر حمیده، عضو لژیون سردار 
همسفران نمایندگی جواد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .