English Version
English

هدف از کاهش وزن، سلامتی است

هدف از کاهش وزن، سلامتی است

اولین جلسه از دوره سی‌‌ودوم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران نمایندگی وحید با استادی راهنما همسفر ندا، نگهبانی همسفر مهناز و دبیری همسفر رقیه با دستور جلسه «تجربه من از اضافه‌وزن و تعادل آن با متد کنگره 60» در روز سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه 1403 ساعت ۱۴:۰۰ آغاز به کار کرد. 

خلاصه سخنان استاد:

طبق دستورجلسه‌ای که امروز داریم تجربه خودم را در رابطه با کاهش وزن و آن‌چه که در کنگره برای کاهش وزن آموزش دیدم را برای شما عزیزان بیان می‌کنم. قبل از هر چیزی از آقای مهندس تشکر می‌کنم. ایشان هر آن‌چه را که بر اساس علم و تجربه‌ای که دریافت کردند، تنها برای خودشان نگه‌‌ نداشتند و سعی کردند در اختیار سایر انسان‌ها قرار بدهند تا از درد و رنجی که بشر در اثر اضافه وزن می‌ببرد بکاهد و در نهایت به رهایی برسند.

آقای مهندس در ابتدا روش دی‌اس‌تی را برای درمان اعتیاد ارائه کردند و آن‌چه که تجربه‌ خودشان بود و دریافت کرده بودند، کامل و تمام و بدون در نظر گرفتن حرف مردم که بخواهند به این که آبروشون در خطر باشد، در اختیار ما قرار دادند. در ادامه روش درمان سیگار و طبق تحقیقاتی که انجام دادند و تجربه‌ای که خودشان داشتند و همچنین روش کاهش وزن را در سی‌دی‌های ساختمان جسم و اضافه وزن ارائه دادند. وقتی ایشان روی احیای سیستم‌ایکس متمرکز شدند به چهار پارامتر برخوردند: دوری از ضد‌ارزش‌ها، خواب شب،  تغذیه، مثلث ورزش. باید در نظر داشت که برای احیای سیستم ایکس حداقل به ۱۱ ماه زمان نیاز داریم؛ همچنین حداقل روزانه نیم ساعت ورزش می‌تواند کمک شایانی به بازسازی این سیستم داشته باشد.

 همچنین در ادامه سی‌دی اتوفاژی و تشنگی، آقای مهندس مطالبی را در این سی‌دی‌ها ارائه دادند که در واقع یک هدفی داشتند و هدف ایشان از این‌که این مطالب را در اختیار ما گذاشتند این بود که به روش‌هایی که مرسوم  و خطرناک و آسیب زننده است مراجعه نکنیم.  متأسفانه در بیرون از کنگره و در جامعه همه به‌دنبال این هستند که سریع به هدف خود برسند و اضافه وزنی که طی این سال‌ها به‌وجود آمده را به یک‌باره و در زمان کوتاهی از بین ببرند. البته از نوع دیدگاه خودشان از شر این اضافه وزن خلاص شوند، به‌ همین خاطر به سراغ یک‌سری روش‌هایی مانند: پیکر تراشی، کوچک کردن معده و سایر روش‌های دیگری می‌روند که متأسفانه باعث مرگ و میر هم می‌شود.

اگر برای کاهش وزن به دنبال روش‌های کوتاه مدت برویم خب قطعا آسیب‌های جدی را به همراه دارد. ایشان طبق آموزش‌هایی که در اختیار ما قرار دادند به دو مثلث اشاره کردند؛ مثلث اول درواقع صورت مسئله کاهش وزن را حل کرد این بود که غذای مناسب در زمان مناسب و به مقدار مناسب بود. این غذای مناسب غذایی است که تمام گروه‌های غذایی را در خودش داشته باشد همچنین به آب به عنوان یک ماده‌حیاتی و اصلی توجه ویژه‌ای می‌کند.

مسئله بعدی پروتئین‌ها است؛ چراکه پروتئین‌ها نقش سازنده‌ای را در بدن ما دارند و این پروتئین‌ها در بدن ما ماندگار نیستند و ما بایستی روزانه پروتئین مورد نیاز را به بدن برسانیم. پروتئین‌ها سه نوع هستند، پروتین حیوانی، پروتین گیاهی و پروتئین لبنی. علاوه بر این‌ها آقای مهندس فرمودند: به میوه‌جات و سبزیجات هم توجه ویژه‌ای داشته باشید و در مورد میوه‌ها اشاره کردند که کمتر استفاده کنید چون میوه‌ها از قند بالایی برخوردار هستند. در ادامه ایشان گفتند که از چربی‌ها و مواد قند طبیعی بیشتر استفاده کنید. 

مسئله دوم زمان مصرف است که اگر بخواهیم زمان مصرف پروتئین را در نظر بگیریم خب مسلما زمان مصرف پروتئین صبح‌ها است چون پروتین ‌کار عضله سازی بدن را به عهده دارد و نیاز عضلات بدن را  که ما در طول روز به آن احتیاج داریم، تامین می‌کند، به همین دلیل ما از پروتئین صبح‌ها استفاده می‌کنیم.  در مورد آب هم اشاره کردیم و گفتیم که بهترین موقع برای خوردن آب، صبح ناشتا، نیم ساعت قبل از وعده غذایی و دو ساعت بعد از غذا است و به همراه غذا به هیچ وجه نباید مصرف شود؛ چون آنزیم معده را به شدت تحریک می‌کند و مانع هضم غذا می‌شود.

در مورد مقدار مصرف پروتئین، باید دقت کنینم روزانه به ۳۵ گرم پروتئین‌ نیاز داریم که آقای مهندس گفتند حداقل بایستی در طول هفته ۴ الی ۵ عدد تخم‌مرغ استفاده کنیم و نگران این نباشیم که کلسترول تخم‌مرغ بالا است. در سی‌دی جسم آقای مهندس به این مسئله اشاره کردند که خود تخم‌مرغ کلسترول‌های مضر را از بین می‌برد و این تفکر کاملا اشتباه است. مسئله بعدی که بسیار مهم است، دفترچه و ترازو است که اگر ما بخواهیم بدون دفترچه و ترازو حرکت کنیم مانند این می‌ماند با چشم بسته مسیری را طی می‌کنیم؛ پس این را باید در عمل قرار دهیم.

باید در نظر داشت خوردن صبحانه قبل از ساعت ۸ صبح باید انجام شود. مورد دیگری که آقای مهندس بسیار تاکید دارند خوردن سالاد است که باید نیم ساعت قبل از غذا خورده شود؛ چون موادی که در سالاد وجود دارد اسیدهای آمینه است که بسیار برای بدن مفید هستند چون باعث گرفتن اشتهای اضافی بدن می‌شوند. کسی که می‌خواهد اضافه وزن خود را متعادل کند و در این مسیر قدم بردارد هدفش نباید کم کردن اضافه وزن باشد بلکه هدفش باید سلامتی باشد و این حس را در درون خود به وجود بیاورد. 

 ائمه می‌فرمایند: غذا را ۴۰ بار بجوید زیرا از طریق زبان بهترین مواد جذب می‌شود و کار اصلی را خود زبان می‌تواند انجام دهد. همچنین برای دریافت انرژی یک فرمایش هم از جانب حضرت علی (علیه السلام) داریم که می‌گویند: قبل از این‌که گرسنه شوی به سمت غذا نروید و قبل از این‌که سیر شوید دست از غذا بکشید. اگر این دو فرمایش را هم در زندگی رعایت کنیم می‌توانیم روش تغذیه صحیح و اصولی را داشته‌باشیم. داشتن جهان‌بینی و آموزش‌های کنگره در این مسیر خیلی موثر است. همان‌طور که در درمان اعتیاد گفته می‌شود که باید همزمان با کاهش پله‌ها و میزان دارو مواد کم شود، باید جهان‌بینی را هم جایگزین کنید. در این مسیر هم ما باید به جهان‌بینی اهمیت بدهیم تا سفر خوبی را داشته باشیم.

در ادامه جلسه همسفر خدیجه رهجوی راهنما همسفر ناهید، همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر مریم، همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر فاطمه با نوشتن چهل سی‌دی وارد سفر دوم شدند. همچنین همسفر مدینه رهجوی راهنما همسفر فاطمه، فرم ۳۰ سی‌دی را از آقای مهندس دریافت کردند. برای این عزیزان و راهنمایان گرامیشان آرزوی موفقیت داریم.

برگزاری مراسم افطاری

 

مرزبان کشیک: همسفر سمیه مرزبان خبری
عکس: همسفر سمیه مرزبان خبری
تایپ: همسفر عفت رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژبون پنجم)
همسفران نمایندگی وحید

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .