English Version
English

بخشش‌ها توشه راه می‌شوند

بخشش‌ها توشه راه می‌شوند

ششمین جلسه از دوره چهارم جلسات لژیون سردار همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی وحید، با استادی راهنما همسفر مریم، نگهبانی همسفر جمیله و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر وجیهه با دستور جلسه «دنور» در روز سه‌‌شنبه 21 فروردین‌ماه 1403 ساعت ۱۲:۴۵ آغاز به کار‌ کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا از استاد سردار سپاسگزارم که این فرصت برای من مهیا شد و این مسئولیت به من داده شد تا بیایم و بتوانم این دستور جلسه را برای خودم مرور کنم. در کنگره ما با شش میلیون تومان عضو لژیون سردار می‌شویم و با پرداخت  50 میلیون تومان لقب دنور به ما داده می‌شود و با پرداخت 500 میلیون تومان پهلوان می‌شویم. دنور به معنی بخشنده است. بخشنده بودن یکی از صفات خداوند است. در کلام الله شریف خیلی جاها به انفاق‌کردن توصیه شده‌است.

در آیه‌ای از کتاب قرآن  گفته شده است که «آن‌که اموال خود را در شب و روز در نهان و آشکار انفاق می‌کند، پاداش آنان نزد پروردگارشان خواهد بود، نه ترسی بر ‌نان است و نه اندوهگین می‌شوند.» من امروز که این آیه را  مرور می‌کردم به این فکر کردم که لژیون سردار چقدر قشنگ این بستر را برای ما همسفران فراهم کرده‌است. ما از مال خود عبور می‌کنیم در صورتیکه مال خیلی شیرین و لذت‌بخش است؛ شاید کسی که شش ملیون را پرداخت می‌کند خود احتیاج مبرمی به آن مبلغ داشته‌باشد ولی استارت را با متد دی‌اس‌تی و با مبلغ کم در کنگره شروع می‌کند و حس خوبی را کسب می‌کند.

خداوند همیشه به بخشش اشاره کرده است که شما انفاق کنید تا به شما برگردد و بخشش تنها مالی نیست. وقتی من 50 میلیون پرداخت می‌کنم شاید وضع مالی آنچنان خوبی هم نداشته باشم ولی ‌آرامش خیلی بالایی دارم. مسائل و مشکلات برای من هم است اما نوع نگاهی که کنگره به تک‌تک ما دارد دیگر پریشان حالی و اضطراب را برای ما ندارد. ما خیلی مسلط‌‌تر از آدم‌های بیرون که آموزشی نگرفته‌اند، مسائل را خیلی بهتر می‌توانیم حل کنیم. لحظه‌هایی که بعد از رهایی در زندگی برای من اتفاق افتاده‌است، میلیاردها میلیارد ارزش دارد. شاید امروز من دلم به این خوش است که عضو لژیون سردار هستم ولی برای من کم است. امیدوارم خدواند به من فرصتی دهد تا مراحل لژیون سردار را بگذرانم و بتوانم به دنوری و پهلوانی برسم.

در اول سال جدید این برایم یک نشانه بود که برای استادی در این جایگاه دعوت شدم. به خود گفتم که من اگرچه تجربه زیادی در این جایگاه ندارم اما تجربه بخشش‌کردن را در خیلی از جاهای زندگی‌ام دارم. این گذشت‌ها و بخشش کردن‌های کوچک، پای ما را به کنگره باز کرد، حالا در کنگره آموزش گرفتیم و این بخشش را از یک نگاه دیگر با جهان‌بینی کنگره، انجام می‌دهیم. ما صاحب این دنیا و جهان نیستیم، پول، خانه و ماشین به نام ما است ولی تا مقطعی که در این جهان فیزیکی زندگی می‌کنم، مال من است. چگونه استفاده کردن از این مال برمی‌گردد به نوع نگاه و به نوع تفکر من و این‌که من بتوانم بگذارم و بگذرم.

انسان‌ها در این دنیا امانت‌دار هستند، مال زیادی دارند ولی توان بخشش ندارند، اما در کنگره و با شرکت در لژیون سردار این را یاد می‌گیریم که چگونه بخششی انجام دهیم. روزی که به کنگره آمدم از صدهزار تومان شروع کردم، ولی خداوند توان مالی من را ذره‌ذره بالا برد و با آموزش‌های کنگره روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و به این دل‌خوش نباشیم که فقط عضو لژیون سردار هستیم. از خداوند می‌خواهم کمکم کند تا توان بخشش را داشته‌باشم، شاید حرف‌زدن آسان باشد ولی مال آدم، جان آدم است و توان را خداوند به ما می‌دهد. در قرآن هم گفته شده است؛ وقتی مالی را می‌خواهید ببخشید از بهترین آن باشد و نه آن چیزی که بی‌ارزش و کم است.

وقتی یک نفر دنور است و این بخشش را انچام می‌دهد به آن جایگاه رسیده است که این دنیا امانتی دست ما است. تمام چیزهایی که دارم باعث افتخار و حال خوب من در جهان‌های بعدی نمی‌شود اما این بخشش‌ها توشه راه من می‌شود و امیدوارم بتوانیم این صفت خداوند را در لحظه‌به‌لحظه زندگی خود به‌کار بریم و حال خوب آن را در زندگی تجربه کنیم و بتوانیم بخشش‌های بزرگ‌تری را انجام‌دهیم، حالا در هر قسمتی که ما انفاق می‌کنیم و خیلی از گره‌هایی که شاید به وفور در زندگی ما است، آن گره به راحتی باز شود و امیدوارم این دستورجلسه برای ما نقطه تفکری باشد.

عکس: همسفر سمیه، مرزبان خبری و عضو لژیون سردار
تایپ: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر ندا، عضو لژیون سردار
ویراستاری و ارسال: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر ناهید، عضو لژیون سردار
همسفران نمایندگی وحید

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .